Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Mede-auteur:
  • mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:25

mrc4nl

/me [Multi] Mirrors Edge Catalyst
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vfb3yDwURFFHQAx6eGr0328C/full.jpg
/me Intro

Beleef het meest realistische actie-avontuur van deze generatie met vloeiende first-person bewegingen en gevechten. Mirror's Edge - Catalyst legt de lat voor actie-avonturen nog hoger met vloeiende first-person actie en laat spelers opgaan in het achtergrondverhaal van Faith terwijl ze voor vrijheid vecht in de stad Glass.

De stad Glass lijkt een elegante hightech metropool. Maar diep in haar hart ligt een gruwelijk geheim verborgen en freerunner Faith moet het blootleggen. Beleef Faiths achtergrondverhaal in Mirror's Edge - Catalyst en vecht voor de vrijheid van Glass. Deze enorme wereld is jouw speeltuin. Ren, klim en verken elke hoek in first-person perspectief, van de zonovergoten daken tot de grimmige tunnels eronder.

De stad is enorm en overal vrij toegankelijk, met Faith als spil in het verhaal. Combineer Faiths vloeiende bewegingen en vechttechnieken in first-person perspectief om iedereen op je pad uit de weg te ruimen. Alleen door je omgeving optimaal te gebruiken kun je de samenzwering in de stad Glass aan het licht brengen. Dit is Mirror's Edge voor deze generatie, een spel dat de lat voor actie-avonturen nog hoger legt.

Releasedatum 09 Juni 2016
Ontwikkelaar: EA
Platform: PC, Xbox One, PS4
Website: mirrorsedge.com
Map 3D-Kaart

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/X7TnJSfolwdpAOY55ZuYb3l2/full.jpg
/me Systeemeisen

MinimumRecommended
OSWindows 7 64-bitWindows 10 64-bit
CPUIntel i3-3250 / AMD FX 6350Intel i&-3770 / AMD FX-8350
RAM6 GB16 GB
OPSLAG 25 GB25 GB
VIDEOGTX 650 Ti 2GB
R9 270x
GTX 970 4GB
R9 280x 3GB

/me Video's
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ul00MrEqz83rNqTKjB5sHQh0/full.jpg

Er staan nog meer video's op hun YouTube kanaal en Website

Dit is mijn eerste topic start, suggesties zijn welkom :)

mrc4nl helpt een handje met de topicstart

[ Voor 38% gewijzigd door BlackTian op 09-06-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackTian
Zijn er al mensen die hem gespeeld hebben met EA acces? Ben heel erg benieuwd hoeveel groter de map is dan in de beta. Hier kan je de map in 3D bekijken, maar vraag me echt af of alles wat je ziet te beklimmen valt.

[ Voor 37% gewijzigd door BlackTian op 08-06-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gaaf die online 3d map :) Ik heb wel uitgekeken naar een opvolger. De reviews zijn niet bepaald lovend onder de users, wel redelijk onder de 'experts', zelfs IGN geeft bijna een 7.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik meende dat het spel morgen in de winkels ligt, na het werk was ik van plan om er eentje op te halen :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackTian
mrc4nl schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:08:
Ik meende dat het spel morgen in de winkels ligt, na het werk was ik van plan om er eentje op te halen :)
Ja klopt, heb hem gepre-orderd dus kan hem ook morgen ophalen. Kwam er vandaag achter dat mensen met EA Acces wel al eerder konden spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik kijk er wel naar uit. Lees vooral gemiddelde en lage cijfers (je kan niet schieten! :') ) Maar dat maakt mij niet uit. Alleen moet ik eerst Doom nog uitspelen.

Wat ik er tot nu toe van heb gezien ziet het er wel mooi uit in elk geval.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 17:43
Ik heb hem zojuist uitgespeeld, echt goud! Soundtrack van Solarfields geeft het een vertrouwde twist.
Ben alleen niet zo te spreken over de combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rt
BlackTian schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:12:
[...]

Ja klopt, heb hem gepre-orderd dus kan hem ook morgen ophalen. Kwam er vandaag achter dat mensen met EA Acces wel al eerder konden spelen
Met EA acces stuit je halverwege de game op de melding dat je de volledige versie moet aanschafffen om verder te spelen.

edit:
Volledige map wordt niet gebruikt en het einde is redelijk open, dus een vervolg is zeer aannemelijk!

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/plJvI/242243bb3b.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door J0rt op 08-06-2016 23:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

J0rt schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:04:
Ik heb hem zojuist uitgespeeld, echt goud! Soundtrack van Solarfields geeft het een vertrouwde twist.
Ben alleen niet zo te spreken over de combat.
Oh dat is mooi om te horen! De muziek vond ik erg fijn om te luisteren, is de "Still alive" tune in min of meer dezelfde mate terug te horen? Dat vond ik wel een mooi nummer, ook te horen in het menuscherm van de eerste ME.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rt
Vrijdag schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:35:
[...]

Oh dat is mooi om te horen! De muziek vond ik erg fijn om te luisteren, is de "Still alive" tune in min of meer dezelfde mate terug te horen? Dat vond ik wel een mooi nummer, ook te horen in het menuscherm van de eerste ME.
Hoofdmenu in ME1 was toch geen still alive? Anyway, spel zit vooral vol met de "ambient" genre.
Nog een leuke toevoeging, in de Zephyr transit Hub staat een jukebox met de nummers uit het eerste spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
J0rt schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:08:
[...]
edit:
Volledige map wordt niet gebruikt en het einde is redelijk open, dus een vervolg is zeer aannemelijk!

[afbeelding]
Je bedoeld zeker dat DLC aannemelijk is :P
J0rt schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:46:
Hoofdmenu in ME1 was toch geen still alive? Anyway, spel zit vooral vol met de "ambient" genre.
Nog een leuke toevoeging, in de Zephyr transit Hub staat een jukebox met de nummers uit het eerste spel.
Ik dacht "introduction - solar fields"
https://open.spotify.com/track/7jG5myIiEYVfHPfEGTf8K0

[ Voor 37% gewijzigd door mrc4nl op 09-06-2016 00:04 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rt
[quote]mrc4nl schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:00:
[...]

Je bedoeld zeker dat DLC aannemelijk is :P

[...]

DLC kan toch ook een vervolg zijn?

Nog wat aanvulling:
Met Origin Acces kun je spelen tot "Fly Trap"

Campaign heb ik er in +- 4,5 uur doorheen gejaagd waarvan je dus 2 uur bezig bent om jezelf naar de juiste plek te begeven om de missie te starten.. En dan in de stijl van "rennen voor je zakgeld" en de strijd tegen kruger secs zo veel mogelijk ontwijken, ook geen sidemissions gedaan oid.

Missie lijst van mijzelf :9 :
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/pmcZc/cf54f520eb.png

edit:typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackTian
Lijkt dan alsof de campaign niet zo lang is. Maar 15 missie's als ik het zo zie.
Blijf toch heel benieuwd naar de game, vanavond kan ik eindelijk zelf gaan rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

J0rt schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:46:
[...]

Ik dacht dat het de "tune" van Still alive wel had. Vond in elk geval de muziek erg goed passen bij de setting en leuk dat er een jukebox in zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:54
Heb 'm gisteravond ook reeds uitgespeeld (in totaal 10 uur, inclusief de meeste side missions maar zonder dashes/deliveries), vond het alleen jammer dat het verhaal er nogal haastig doorheen gejaagd wordt, vooral op het einde. Het blijft heel erg op de vlakte, terwijl ze makkelijk de verschillende personages verder uit hadden kunnen werken. Ook heb je in sommige gebieden maar 1-2 missies waardoor het voelt alsof je niet eens de kans krijgt om een beetje je eigen weg te vinden op die plekken.

Al met al best een prima game met prachtige graphics, maar ze laten het wat mij betreft dus afweten qua verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisD op 09-06-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Maar kan je daarnaast wel gewoon in de wereld rondlopen voor collectibles, side missies etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rt
Vrijdag schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:59:
Maar kan je daarnaast wel gewoon in de wereld rondlopen voor collectibles, side missies etc.?
Achteraf vaak pas, mede doordat iedereen je dood wil hebben ga je gehaast zo overal doorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door J0rt op 09-06-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
J0rt schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:00:
[...]

Achteraf vaak pas, mede doordat iedereen je dood wil hebben ga je gehaast zo overal doorheen.
Ik had ook in de 4e missie dat ik een runner pack zag (collecible) maar en echt niet wist hoe ik daar moest komen, ik denk dat ik daarvoor wat bewegingen moest vrijspelen.

Vlakbij het hoofdkwartier is trouwens een runner pack te vinden in een ruimte die 1:1 een kopie lijkt van mirrors edge 1. Een feest der herkenning :D

Ik had vanmiddag een aantal uur kunnen spelen, helaas op oude hardware. de FPS was echt all over the place. van 8 -44. het gemiddelde lag op een prima speelbare 30, maar zodra ik respawnde was een een vrij trage 15 FPS. screen space occlusion hielp veel.
ik ben gelukkig niet zo veeleisend, maar alles onder de 15 fps kan ik niet speelbaar noemen. :X

[ Voor 20% gewijzigd door mrc4nl op 09-06-2016 20:12 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ben benieuwd :) Amazon komt morgen als het goed is mijn versie afleveren.
Moet wel zeggen dat ik een speelduur van een uur of 10 eigenlijk schandalig kort vind :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

J0rt schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:00:
[...]

Ha dankjewel, dan heb je dus in elk geval nog dingen om te zien als je de missies hebt gedaan, top! Is er eigenlijk nog ergens een speciale editie te vinden? Of was dat een Origin only actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rt
Vrijdag schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:40:
[...]

Ha dankjewel, dan heb je dus in elk geval nog dingen om te zien als je de missies hebt gedaan, top! Is er eigenlijk nog ergens een speciale editie te vinden? Of was dat een Origin only actie?
Collectors edition, maar dat kost je een rib :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

J0rt schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:45:
[...]

Collectors edition, maar dat kost je een rib :P
Ahja ik zie het inderdaad. Laat maar zitten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackTian
Eerste paar uur er ook in zitten, echt geweldig! Wel jammer dat ik niet verder kon gaan waar ik gebleven was in de beta, aan de andere kant kon ik wel weer even aan de controls wennen.

Ik kijk er trouwens naar uit om die grapling hook (of hoe die ook heet) te gebruiken, echt benieuwd naar de opties etc. Je kan hem geloof ik alleen op bepaalde punten gebruiken toch? Is dan wel weer jammer
Vrijdag schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:40:
[...]

Ik heb die van mij bij Game Mania besteld, daar adverteerde ze met een extra runner pack ofzo. Kan het nu niet meer terug vinden. Gek genoeg kreeg ik er ook niets bij, geen flyer ofzo met de code. Specifiek naar gevraagd aan de verkoper, die zei dat het in het doosje zou moeten zitten. Ook niets, heb een mailtje gestuurd maar denk niet dat ik er nog iets van terug zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
IceStorm schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:33:
Ben benieuwd :) Amazon komt morgen als het goed is mijn versie afleveren.
Moet wel zeggen dat ik een speelduur van een uur of 10 eigenlijk schandalig kort vind :X
De eerste mirrors edge was ook niet belachelijk lang hoor :P
BlackTian schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:05:
Ik kijk er trouwens naar uit om die grapling hook (of hoe die ook heet) te gebruiken, echt benieuwd naar de opties etc. Je kan hem geloof ik alleen op bepaalde punten gebruiken toch? Is dan wel weer jammer
Werkt inderdaad alleen op ronde camera gevallen, en in het begin is het nog vrij basic, je moet dacht speciaal unlocken als je meer punten wil gebruiken.
Ik heb die van mij bij Game Mania besteld, daar adverteerde ze met een extra runner pack ofzo. Kan het nu niet meer terug vinden. Gek genoeg kreeg ik er ook niets bij, geen flyer ofzo met de code. Specifiek naar gevraagd aan de verkoper, die zei dat het in het doosje zou moeten zitten. Ook niets, heb een mailtje gestuurd maar denk niet dat ik er nog iets van terug zal zien.
Ik heb vandaag gewoon online een productkey gekocht, 45 euro, dan maar geen extra's.Pre orders vind ik maar rip-offs.

[ Voor 59% gewijzigd door mrc4nl op 09-06-2016 22:16 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackTian
Eigenlijk de enige reden dat ik hem niet online heb gekocht is omdat ik het doosje naast ME1 op de plank wil hebben staan :). Ow en ik had op een poster of iets dergelijks gehoopt, zie je vaak bij bijvoorbeeld GTA dat er een poster bij zit of een kaart

EDIT: Heb jammer genoeg nog niet zo veel tijd er in kunnen steken als dat ik gewild had. Ben er net wel achter gekomen dat ze iets aangepast hebben aan het klim/vast-grijp systeem. Voorheen greep Faith zich veel sneller/beter vast aan smalle balken, onder ander van billboards etc. Hierdoor is het een stuk moeilijk om op dit gebouw te komen.
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/e02bdae3f1ee4204821d247ae48568c1.png
In de beta kon je heel makkelijk via het bord omhoog klimmen en zo naar dat gebouw springen. Als je eenmaal boven bent was er geloof ik niet echt een mogelijkheid om naar een ander deel van de stad te gaan, maar was wel een mooie klim en uitzicht.

[ Voor 57% gewijzigd door BlackTian op 12-06-2016 22:09 . Reden: Edit ipv nieuwe post ]

Pagina: 1