Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen64
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-10-2024
Mijn vraag
Ik heb sinds een paar dagen "last" van een erg snel leeglopende accu (100% om 10.00u en 15% om 14.30u) waarbij het gebruik van de telefoon niet heel erg hoog is, maar de temperatuur van de telefoon wel.
Zonet ook de melding gekregen dat de helderheid van het scherm omlaag werd gezet vanwege die hitte.
Iemand bekend met dit probleem, of de oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Overdag gebruik ik de 9gag, Whatsapp en Facebook apps met enige regelmaat en heel af en toe de nu.nl app. Uiteraard niet 24/7 (er moet ook nog wat gedaan worden overdag :P )
Het scherm staat bij mij meestal rond de 90% helderheid, maar dat heeft het altijd al gestaan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat gezocht en zie dat bij de meeste het probleem eigenlijk voornamelijk voorkomt bij hoog processorgebruik en als een blijvend gevolg van de Android update (die er bij mij al langer opzit dan dat dit probleem zich voordoet)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
En als je er een andere accu in doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24
Wat zie je bij instellingen / accu?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jeroen64 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:39:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat gezocht en zie dat bij de meeste het probleem eigenlijk voornamelijk voorkomt bij hoog processorgebruik en als een blijvend gevolg van de Android update (die er bij mij al langer opzit dan dat dit probleem zich voordoet)
Ik gok erop dat je accu het loodje aan het leggen is. Dat zou namelijk ook stroken met de hitte van de telefoon. (Of je processor draait constant op 100%).

Een aantal vragen:
  • Hoelang heb je het toestel al?
  • Heb je iets veranderd aan het toestel net voordat het probleem optrad?
  • Kun je met Google Play: CPU-Z eens kijken wat de processor aan het doen is. (Draaien op 100% o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen64
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-10-2024
Bij accu verbruik zie ik het volgende:
  • 50-60% Scherm
  • 15-20% Android gerelateerde apps etc
  • 5-8 % Overige apps zoals facebook enzo
Het toestel heb ik sinds eind januari vorig jaar (30-01-2015) en ik kan me niet heugen een instelling veranderd te hebben (gebruik het toestel redelijk "simpel" om het zo maar te zeggen).
CPU-Z ga ik nu downloaden en installeren, zal later een update plaatsen met de resultaten daarvan.