Robuste grastrimmer (bijna bosmaaier).

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 22:39
Naast mijn woning ligt een pracht van een oprit. Mooi verhard met klinkers, ongeveer een metertje of 15 lang en zo'n 4 meter breed. Het nadeel van zo'n oprit is dat je om de twee weken op je knietjes het onkruid mag verwijderen. Niet fijn. Dat doe ik dus ook niet. In de afgelopen jaren heb ik er eerst steeds een verdelgingsmiddel op gebruikt en het laatste jaar ben ik met een brander in de weer geweest.

Het is het allemaal net niet. Zout is op zich wel een goed middel, maar ik voel er weinig voor om de gehele oprit vol zout te strooien, want het onkruid zit overal. Daarom wil ik met een trimmer aan de gang. Ook handig voor de graskantjes. Echter die grastrimmers maken gebruik van een draadje wat bij dit soort onkruidverwijderklussen om de haverklap stuk gaat. Ik zoek dus iets zwaarders. Een benzine bosmaaier wordt me te gek en ik heb ook al ervaring met een trimmer met mesjes. Dat werkt ook niet. Sterker nog. Mijn trimmer kon ik wegflikkeren, omdat het bevestigingsysteem van de mesjes afgebroken was en dat ding is onvervangbaar.

Nu kwam ik echter deze jongen tegen: https://www.bosch-garden....9-199961.jsp#tab_zubehoer

Zou dat wat zijn voor wat ik er mee wil?
Hoe snel gaan deze draadjes kapot? Misschien is er hier iemand met ervaring, of kan iemand mij advies geven voor een andere goede trimmer om onkruid tussen stenen te verwijderen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Cement tussen de stenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:59
oprit eruit, worteldoek erin en oprit terug?
https://www.tuinbase.nl/tuininfo/56/onkruid

Zo maaier als jij laat zien heb ik in benzineuitvoering gebruikt. Ze zijn met name geschikt voor het maaien op een oneven ondergrond, waar veel stenen liggen (en zo'n draadje te hard sluit). Maar het lijkt me niks om onkruid mee te bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Misschien een asfaltbaan als oprit

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
Raymond schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:41:
oprit eruit, worteldoek erin en oprit terug?
https://www.tuinbase.nl/tuininfo/56/onkruid

Zo maaier als jij laat zien heb ik in benzineuitvoering gebruikt. Ze zijn met name geschikt voor het maaien op een oneven ondergrond, waar veel stenen liggen (en zo'n draadje te hard sluit). Maar het lijkt me niks om onkruid mee te bestrijden.
Onkruid komt van bovenaf, niet van onderaf. Worteldoek heeft dus geen zin. Had laatst een site die voegwerk aanbracht op terrassen om te voorkomen dat onkruid zich kon nestelen. Regelmatig bezemen schijnt ook al een stuk te helpen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:57

St@m

@ Your Service

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Kan je niet beter zo'n ding kopen:
http://www.fonq.nl/produc...UaAviJ8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 22:39
Het meenste onkruid komt overwaaien van de buren. Dat is hun 2e huisje, dus ze zijn er niet veel en daardoor wordt de tuin ook niet vaak onderhouden. Tussen mijn buren hun oprit (grind) en de mijne zit een hekwerk. Het onkruid kruipt dus gewoon verder van hun oprit naar de mijne. En ik moet ook een maaier hebben voor de graskantjes en een klein stuk gras voor bij de inrit waar je met de grasmaaier niet komen kunt. Het ligt vol met keien. Trouwens onder die keien ligt worteldoek, maar dat helpt geen zier, want het gras groeit er weeldig.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1