Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WiFi] ac-chip uit Ziggo router nu in laptop ziet alleen 5G

Pagina: 1
Acties:

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-10 12:52
Beste Tweakers,

Een waarachtig first world problem: Ik heb een ac-chip uit een redelijk nieuwe / nieuwste Ziggo router gesloopt en ingebouwd in m'n laptop. Na lang naar drivers te zoeken heb ik iets gevonden wat z'n werk uitstekend doet, maar alleen op 5G!

2.4G ziet deze chip+drivers combinatie simpelweg niet.

Wat informaties:
Naam: Broadcom 802.11ac Network Adapter
ID: PCI\VEN_14E4&DEV_43A2&SUBSYS_063314E4&REV_03
Driver version: 6.30.223.234
en: 7.12.39.18

- Beiden zelfde verhaal.

Als ik meer informatie kan geven dan hoor ik het graag. Als er zaken te proberen zijn, let me know!

cheers

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52
Even voor de zekerheid: ik gok dat je niet een *chip* hebt overgezet, maar een complete PCI-e mini-card of zo? Ik gok even dat je *geen* soldeerbout gebruikt hebt?

Wat ik vermoed is dat het een losse module is die alleen voor 802.11ac bedoeld is en dat er in diezelfde router ook een module zit voor 802.11n (en oudere standaarden), die wellicht 2.4 (en misschien 5) GHz doet. Als ik wikipedia mag geloven, dan is 802.11ac *alleen* op 5GHz, dus als deze module inderdaad alleen voor 'ac' is, dan klopt het ook dat 'ie geen 2.4GHz netwerk ziet.

Maar om dat echt uit te sluiten: dan zouden we bijvoorbeeld het precieze merk/typenummer van chip moeten weten, dan valt er wat meer te googlen. Maar ja - dan zal je waarschijnlijk een metalen shield moeten verwijderen...

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt het over een 'chip'
Afbeeldingslocatie: http://images.wisegeek.com/computer-chip.jpg

Of is het een module ?

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/eCyGs.jpg

2 héél verschillende dingen.

Het kan zomaar zijn dat de door jou verkregen "unit" maar één band ondersteunt, en er in de betreffende router een 2e unit zit, voor de 2,4 GHZ band.

edit :
spuit 11 ;)

Misschien kan je wat meer info over de router zelf geven ?
welk type en foto's van de "binnenkant" waar alles zit / zat

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 08-06-2016 12:48 ]

• Allubz
Module.

De tweede unit heb ik niet mogen spotten, in ieder geval. Als het zo werkt, dna is dit in ieder geval duidelijk :)

De metalen shield kan ik er misschien vanmiddag even afslopen, als dit geen verdere consequenties heeft.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarom zou je de shielding er af willen slopen :s

• FreshMaker
  • Niet online
Allubz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:48:
Module.

De tweede unit heb ik niet mogen spotten, in ieder geval. Als het zo werkt, dna is dit in ieder geval duidelijk :)

De metalen shield kan ik er misschien vanmiddag even afslopen, als dit geen verdere consequenties heeft.
Metalen shield is deels heatspreader.
In een router is iets meer plek ( luchtcirculatie ) dan in een laptop .... dus het kan zomaar kwaad kunnen voor de laptop / levensduur

• Allubz
Kan er vast ook weer terug op toch :P?

De reden, om erachter te komen welke chip er precies in zit: (vanaalten) "Maar om dat echt uit te sluiten: dan zouden we bijvoorbeeld het precieze merk/typenummer van chip moeten weten, dan valt er wat meer te googlen. Maar ja - dan zal je waarschijnlijk een metalen shield moeten verwijderen..."

Het is een knutsel / uitzoek projectje. Ik heb een prima werkende n-chipmodule liggen

[ Voor 12% gewijzigd door Allubz op 08-06-2016 12:52 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:17

Speedmaster

Make my day...

Plaats daarom eens wat foto's, mogelijk dat iemand het herkend

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik weet niet precies hoe je aan die Ziggo apparatuur komt, maar denk je er even aan dat Ziggo het meeste tegenwoordig in bruikleen geeft aan de abonnee? Openslopen en componenten hergebruiken kan je wat gedoe opleveren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FreshMaker
  • Niet online
Allubz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:50:
kleine tip .....

Doe het niet, je klinkt niet als een professionele persoon, die weet wat hij doet.
De shielding is er niet voor de sier, en die dingen worden op de mm2 in elkaar gezet.

Aan jouw vraag te zien, denk ik niet dat je de juiste apparatuur ( of kennis ) in huis hebt

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In apparaatbeheer in Windows kan je ook technische info vinden, daarvoor hoef je de kaart niet te slopen.

Ik heb zelf een Intel 8260AC module maar die is wel gewoon dualband. Ik denk dat krachtigere AC-routers wel met meerdere draadloze 'chips' geleverd worden, en daar zitten waarschijnlijk ook 5 GHz-only bij.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allubz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:50:

De reden, om erachter te komen welke chip er precies in zit: (vanaalten) "Maar om dat echt uit te sluiten: dan zouden we bijvoorbeeld het precieze merk/typenummer van chip moeten weten, dan valt er wat meer te googlen. Maar ja - dan zal je waarschijnlijk een metalen shield moeten verwijderen..."
Wat dacht je van te gaan zoeken met de info die je al hebt...
Naam: Broadcom 802.11ac Network AdapterID: PCI\VEN_14E4&DEV_43A2&SUBSYS_063314E4&REV_03
Je hebt PCI Vendor en Device ID. Vendor hoef je niet op te zoeken, dat is Broadcom. Device ID is hexadecimaal, dus google op "Broadcom 0x43a2"

Eerste hit:
https://wikidevi.com/wiki/Broadcom_BCM94360MC

Oftewel je hebt een variant BCM4360 te pakken, 3x3 MiMo WiFi-ac geval.

Nu, de BCM4360 kan normaliter prima elective dualband doen, er zit bijv eentje in de eind-2014 MacBook Pro die ofwel 2.4GHz danwel 5GHz aankan. Maar chip alleen zegt niet alles. Deze module is bedoeld voor gebruik in een concurrent dualband AP naast een aparte 2.4GHz adapter (als er geen losse module is: kijk eens of er iets op het PCB gesoldeerd is...). Zou zomaar kunnen dat alleen de 5GHz functionaliteit van de chip op de module geimplementeerd is.

Daarvoor moet je meer info over de module hebben. Die ga je niet in software vinden, maar moet je halen uit opschriften van de module zelf. Wat staat daar exact allemaal op?

Oslik blyat! Oslik!

• Allubz
Bedankt voor de input, met name dion.

Opmerkingen over "niet de juiste apparatuur / kennis / etc." lijken me een beetje ongeïnformeerd en misplaatst.

Ik was al een redelijk eind, gezien ik 0 informatie had en een aan het knutselen ben geslagen om te zien wat voor resultaat het zou opleveren.

Ik wist dat het een BCM43xx is, niet specifiek de BCM4360. Ik zal z.s.m. eens de module van dichtbij bekijken.

De router in kwestie heb ik helaas niet meer.

Binnenkort meer :)

• FreshMaker
  • Niet online
Allubz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:20:
Bedankt voor de input, met name dion.

Opmerkingen over "niet de juiste apparatuur / kennis / etc." lijken we een beetje ongeïnformeerd en misplaatst.

Binnenkort meer :)
Niet persé misplaatst,
Als je een topic opent, zonder de juiste termen te hanteren, op een forum waar je weet dat het kennis niveau vrij hoog is, maak je niet de indruk te weten waar je mee bezig bent.

maar dat zijn mijn ideeën daarover, sorry dat ik probeerde te waarschuwen ....
my bad !

• Allubz
Zie PM Fresh, was niet kwaadaardig bedoelt.

Pagina: 1