ik heb hier een pc boven staan die kamer is wel heel warm maar die pc word 72 graden ! cia mbm normaal ? aan laten staan ??
Verwijderd
Persoonlijk zou ik hem bij dergelijke temps. gelijk uitzetten !
MBM is echter niet altijd even betrouwbaar. Controleer anders de temp.sensors in je bios eens. Als die ook zulke waardes aangeven dan is of je temp.sensor niet okay, of hij wordt gewoon veel te heet.
MBM is echter niet altijd even betrouwbaar. Controleer anders de temp.sensors in je bios eens. Als die ook zulke waardes aangeven dan is of je temp.sensor niet okay, of hij wordt gewoon veel te heet.
mijn PIII 500@a whoppin' 560 is nu 34 graden en dat is voor mijn doen al warm.
In de winter was ie rond de 20 graden en dat met een simpel coolermastertje.
m'n kast is nu 30 graden , normaal zo rond de 18.
In de winter was ie rond de 20 graden en dat met een simpel coolermastertje.
m'n kast is nu 30 graden , normaal zo rond de 18.
Niet?
[Specs]
'k ken ook iemand met een pII233 die al 2.5 jaar +65°C wordt. Die mens heeft gewoon een hekel aan lawaai, en dat ding krijgt dus bijna geen koeling. Maar hij draait wel retestabiel.
koeler
ik had een standaart koeler, me celly 500 werd 80 graden, nix bijzonders bij carmageddon 2 bijvoorbeeld, met direct3d, dus nog niet eens software aansturing
heb er een iceberg koeler op gezet, en hij is niet meer boven de 40 graden te krijgen
35 is stressed
20-25 idle
ik had een standaart koeler, me celly 500 werd 80 graden, nix bijzonders bij carmageddon 2 bijvoorbeeld, met direct3d, dus nog niet eens software aansturing
heb er een iceberg koeler op gezet, en hij is niet meer boven de 40 graden te krijgen
35 is stressed
20-25 idle
weet je wat vreemd is op dat asus bxje ik kan wel temp af lezen in windows maar in bios is nix te vinden zit nu te kijken of er wel sensors op zitten maar denk het wel want 2 maanden terug gaf hij 51 aan ..
Verwijderd
Mijn Pentium III werd eerst ook rond de 72 graden. Ik vond dat toen ook te heet. De temperatuurmeting bleek niet goed te werken, althans de software van mijn Asus moederbord (ASUS Probe). Heb nu nieuwe versie en alles blijft constant rond de 52 graden. Ik weet niet welk moederbord jij hebt.
Zolang de processor niet boven de 90 graden komt, is er niets aan de hand.
het is een asus p3b-f jumper free atx mainboard hij blijft gewoon bij de 72 hangen maar dat ding heeft hij nou al 2/3 jaar en nooit problemen mee gehad maar ik wou die temp eens uit lezen bij hem en toen zag ik het
Wow NOT!! 90 graden is echt VEEEEEEEL te warm voor een PIII, denk dat de meeste PIII's bij 80 graden allang overleden zijn...Op maandag 25 juni 2001 14:51 schreef TDD_FertilizeD het volgende:
Kun je de processor er niet snel ff uithalen en kijken of dat aanvoelt als 72 graden?? de censor kan ook gewoon brak zijn.....Op maandag 25 juni 2001 14:30 schreef _MaLa_ het volgende:
ik heb hier een pc boven staan die kamer is wel heel warm maar die pc word 72 graden ! cia mbm normaal ? aan laten staan ??
ik kijk wel effe voor de zekerheid in het kassie zou effe stofzuigen en effe koelblokje voelen
heb je toevallig een Abit moederbord? zo ja, dan is dat een bekend probleem. de sensors zitten namelijk te dicht bij de cpu en daardoor geeft hij een VEEL te hoge temperatuurwaarde aan. Je kunt het evt. controleren door je kast open te halen en de cpu er ff uit te halen. als ie niet vast te houden is, moet je toch eens je koeler checken.
Hij geeft aan dat het een P3B-F is. Daarnaast heeft de P3B-F geen temp sensor; de PIII heeft een on-board thermal diode waaruit de temp wordt gelezen.Op maandag 25 juni 2001 15:14 schreef LinuxUser het volgende:
heb je toevallig een Abit moederbord? zo ja, dan is dat een bekend probleem. de sensors zitten namelijk te dicht bij de cpu en daardoor geeft hij een VEEL te hoge temperatuurwaarde aan....
72o is idd veeeel te hoog. Zit de CPU wel goed in het slot? Even goed aandrukken wil wel eens helpen de juiste temp te laten weergeven. Zit je koeler er goed op, geen onregelmatigheid die er voor zorgt dat de core niet helemaal bedekt wordt?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1