Zoals de topic zegt waar dient dit voltage voor? Er zit een jumpertje op m'n A7V op, hij staat standaard 3.56 en kan gezet worden naar 3.35 en 3.69. Ze zeggen in het boekje dat het handig kan zijn met overklokken.
Dit voltage is voor de input/output devices (weet het niet helemaal zeker), zoals PCI sloten, IDE poorten etc. Als je dit verhoogt dan kan het systeem misschien bij het overclocken stabieler gaan draaien. Maar meestal is de standaard instelling voldoende.
Is dacht ik het voltage van de north bridge.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Beiden gelijk, het kan nog wel eens iets helpen deze een klein stapje te verhogen, zodat het systeem wat stabieler wordt. http://www.angelfire.com/rnb/HardwareXpoUS
Verwijderd
Voltage van het i/o plane gedeelte van het moederbord. I/O plane wordt gebruikt voor/door alle communicatie van de processor met de rand apparatuur, waaronder het geheugen. Hier ligt ook de reden om het voltage van de i/o plane op te voeren, met als doel die i/o iets scherper/ minder storingsgevoelig te maken in een OC situatie. De originele specificatie ligt naar mijn idee op 3,3 volt, de meeste mobo's doen standaard al iets meer, b.v. 3,4v. Sommige mobo's geven de mogelijkheid nog verder te gaan, hoewel het zelden van invloed is. Mocht je memory problems krijgen als je gaat OC'en, dan kan je eerst proberen de vio omhoog te gooien voordat je latencies gaat verhogen.
Kan dit ook met een abit BH6 1.3? Ik kon het niet vinden nl.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Wimpy, ik denk van niet. Alleen nieuwere mobo's kunnen dit. Ik dacht dat Abit met de BE6-II hiermee was begonnen.
Pagina: 1