Onbereikbaar op iPhone 6

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Wanneer mensen mij bellen krijgen ze vaak te horen dat ik onbeschikbaar of in gesprek ben. Hoe los ik dit op?

Ik heb nachtmodus/niet storen altijd aan, maar heb bij de instellingen van ingesteld dat oproepen niet stil moeten worden gehouden. Toch lijkt het alsof dit dus toch wordt gedaan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Nog niks, ik heb geprobeerd te testen wanneer het wel/niet voorkomt maar het lijkt sporadisch wel/niet te gebeuren.

Dit zijn de instellingen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UAdm8KnrCNoC6u7nyMrAsDeZ/full.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Heb ik ook last van met mijn iPhone 6 bij Vodafone. Geen idee hoe het komt, ik leg me er maar gewoon bij neer. Proberen ze het nog maar een keer.
Wat mij wel opviel is dat het met name gebeurd wanneer degene die mij belt OOK een iPhone heeft.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Lijkt me eerder door je t-mobile verbinding te komen, bij de niet storen functie krijg je toch geen onbereikbaar of in gesprek toon? Je kan eens bij mobiel netwerk je verbinding anders zetten 3G/4G

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
GerardVanAfoort schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:36:
Lijkt me eerder door je t-mobile verbinding te komen, bij de niet storen functie krijg je toch geen onbereikbaar of in gesprek toon? Je kan eens bij mobiel netwerk je verbinding anders zetten 3G/4G
Volgens mij hoort de bellende kant het wel als een in gesprek toon van wat ik gehoord heb. Dan gaat hij misschien 2x over en dan word er 'opgehangen' door de niet storen functie.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Vincitore schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:46:
[...]

Volgens mij hoort de bellende kant het wel als een in gesprek toon van wat ik gehoord heb. Dan gaat hij misschien 2x over en dan word er 'opgehangen' door de niet storen functie.
Die feedback krijg ik inderdaad vaak. Vandaar dat ik toch sterk het vermoeden heb dat het door niet storen komt. Ik vind de functie alleen zo fijn. Ik kijk toch sowieso elk half uur wel een keer op mijn mobiel en tussendoor wil ik door niemand gestoord worden via whatsapp of apps. Als het belangrijk is belt men wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:42
En wat als ze dan nogmaals bellen binnen 3 minuten?

Ik denk namelijk dat hij oproepen toestaat van iedereen als hij ontgrendeld is. (onderste regel foto)
Dat is tegestrijdig met wat een paar regels hoger staat.

Zoek anders even een screenshot van met de Engelse versie, misschien is er een vertaalfoutje gemaakt.

[ Voor 72% gewijzigd door jeroen3 op 09-06-2016 10:07 . Reden: plaatje nogmaals goed bekeken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
jeroen3 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:05:
Volgens mij komen ze er dan wel doorheen maar zoals ik zei, het is sporadisch. Dat is het gekke (en vervelende).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
jeroen3 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:05:
Normaal gesproken moet de beller dan de functie 'niet storen' overrulen als het is ingeschakeld.
Ik denk namelijk dat hij oproepen toestaat van iedereen als hij ontgrendeld is. (onderste regel foto)
Dat is tegestrijdig met wat een paar regels hoger staat.
Normaal moet hij toch de oproepen toestaan en de overige berichten op 'stil' houden? Als de telefoon ontgrendeld is meld hij het sowieso. Als je 'altijd' inschakelt staat de niet storen functie ook deze melding niet toe.

Het is raar dat hij dan het niet altijd doet, maar zo af en toe. Ligt het dan aan de software of ergens anders aan? O-)

Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd je netwerkinstellingen te resetten? Soms werkt dit wel. En dan je telefoon aan en uit zetten. Nadeel is wel dat die alles van je netwerk reset. Dus je moet je ook bij elke Wifi punt waar je je normaal gesproken mee verbonden bent weer aanmelden. En als dat niet werkt kan je T-Mobile altijd even tweeten of een bericht sturen met het probleem. Die kunnen achter de schermen ook het een en ander resetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPana
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik heb dit zelfde probleem met T-Mobile en iPhone 6s. Na contact met T-Mobile blijkt het aan de omliggende masten te liggen die nog geen 3G voor bellen ondersteunen. Ik zou even contact opnemen met T-Mobile, zij kunnen dit direct voor je nakijken.
Pagina: 1