Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VBA uitvoeren alleen in beveiligde werkbladen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tinus 4
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-01-2021
Ik heb een bestand met veel tabbladen, waarvan sommigen beveiligd zijn en anderen niet. Nu wil ik alleen in (alle) beveiligde tabbladen automatische handelingen uitvoeren d.m.v. een macro. Dit eerste deel lukt me echter niet, het lukt me niet de macro de werkbladen af te lopen en alleen de beveiligde werkbladen aan te pakken. Kan iemand me aan deze code helpen, zodat ik verder kan? Dank alvast!

Alle reacties

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Je kan met onderstaande code over je sheets lopen, wel zal je zelf even naar de eigenschap .ProtectScenarios of .ProtectContents moeten kijken. Je kan namelijk verschillende zaken in een blad beveiligen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Public Sub uitvoeren()
Dim mysheet As Worksheet
For Each mysheet In Worksheets
  If mysheet.ProtectScenarios Then
'    [...]
'    HIER JE CODE
'    [...]
  End If
Next
End Sub

Houdoe

• Tinus 4
Dank Witte! Morgenavond kom ik er aan toe hem te proberen, zal direct laten weten of het gelukt is!

• Tinus 4
hmm, het lukt nog niet helemaal, hij herkent de bladen nog niet. De werkbladen die beveiligd zijn (en die ik dus wil aanpassen), hebben alleen het tweede vinkje bij Beveiliging aan (Ontgrendelde cellen selecteren). Is dat nuttige informatie om het deel van de code specifieker te maken?