giften ontvangen van buiten de EU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Ik keb een kennis uit de verenigde staten, zie mij zijn oude grafische kaart aan mij schenken (een grafiche kaart met een gtx750ti) omdat hij een andere gekocht heeft. onze deal is dat als ik de verzendkosten betaal, dat hij de grafische kaart opstuurt, tijdens het research doen naar hoe het zit met de belasting kwam ik op de volgende pagina http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/ en het valt in de categorie Vanaf € 22 tot € 150.

Als hij het pakket zal versturen via een amerikaanse postdienst, worden deze kosten dan meegerekend in de verzendkosten, of kan ik achteraf een enorme nota verwachten? en kan ik hiermee problemen krijgen met de belastingdienst?

ik weet niet zeker of ik mijn topic hier correct parkeer, als het niet zo is wil ik de plaatselijke mod vragen om me naar het goede sub-forum te sleepen.

Beste antwoord (via ard1998 op 08-06-2016 06:43)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Deze kosten worden als het goed is bij binnenkomst in Nederland door de Douane uitgerekend en aan de ontvanger belast. Dit wordt berekend met de waarde die de verkoper op het pakket zet. Zoals het op de site van PostNL staat klopt het naar mijn weten gewoon.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Deze kosten worden als het goed is bij binnenkomst in Nederland door de Douane uitgerekend en aan de ontvanger belast. Dit wordt berekend met de waarde die de verkoper op het pakket zet. Zoals het op de site van PostNL staat klopt het naar mijn weten gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 08:48
*knip* dat soort adviezen zijn dus niet de bedoeling.

[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 07-06-2016 22:42 ]

1913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ard1998
Kaalus schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:34:
Geld dit ook voor particulieren? hoever ik weet word hier niets verkocht,ik geef hem geld om de verzending te bekostiggen maar de gpu zelf is een gift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:34
ard1998 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:48:
[...]

Geld dit ook voor particulieren? hoever ik weet word hier niets verkocht,ik geef hem geld om de verzending te bekostiggen maar de gpu zelf is een gift.
http://www.belastingdiens...tenland_van_particulieren

De waarde van een tweedehandse 750ti is zo'n 75 euro, dus dan kom je uit op 17,25 euro aan invoerrechten en BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ard1998 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:48:
Dat maakt niets uit. Het gaat om de waarde, niet of je er wel of niet voor betaald hebt. Is ook logisch, anders zou iedereen dat gaan claimen.

Ik mis echter wel wat eigen inzet. Je kunt het altijd gaan navragen :)

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 07-06-2016 23:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 17:24

WCA

gambieter schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:29:
[...]

Dat maakt niets uit. Het gaat om de waarde, niet of je er wel of niet voor betaald hebt. Is ook logisch, anders zou iedereen dat gaan claimen.

Ik vraag me dan af, ik heb een tijd terug uit garantie een nieuw onderdeel (nieuwprijs 45 dollar) ontvangen, 't is door de douane gecontroleerd, maar ik heb niet hoeven betalen. Hoe zit dat dan? Garantie telt niet?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Alle informatie die jij nodig hebt staat netjes uitgelegd op de website van de belastingdienst.
Ontvangt u goederen uit het buitenland van particulieren?
Ontvangt u goederen uit het buitenland van particulieren, bijvoorbeeld van een familielid of vriend(in)? Is de waarde niet meer dan € 45? Dan betaalt u geen belastingen voor het invoeren van de goederen. Is de waarde meer dan € 45, maar niet meer dan € 700? Dan betaalt u 2,5% van de waarde van de goederen en btw (0 of 6 of 21%). Voor alcoholische dranken betaalt u accijns. Is de waarde meer dan € 700? Dan gelden de standaardtarieven voor invoerrechten. Goed om te weten: uw post of koeriersbedrijf zorgt voor inklaring bij de Nederlandse Douane. U betaalt aan hen de kosten voor het doen van aangiften en de belastingen bij invoer.
Klik door voor nog meer informatie over het invoeren van een cadeau of gift.

Spuit 11... 8)7 Is eigenlijk dezelfde info die Logico heeft gegeven. :)

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 07-06-2016 23:44 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

GreNade schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:33:
[...]

Ik vraag me dan af, ik heb een tijd terug uit garantie een nieuw onderdeel (nieuwprijs 45 dollar) ontvangen, 't is door de douane gecontroleerd, maar ik heb niet hoeven betalen. Hoe zit dat dan? Garantie telt niet?
Tuurlijk gaat dat niet op voor onderdelen tijdens garantie. Anders zou je dubbel betalen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
gambieter schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:29:
[...]

Dat heb ik zeker gedaan, maar de personen die ik gevraagd heb begrepen zelf ook niet helemaal hoe de vork in de steel zat.

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor het advies. Ik ga deze uitleg doorvertellen onze vriendelijke Amerikaan en de personen in de omgeving waaraan ik het gevraagd had, vertellen hoe de vork in de steel zit. Nogmaals bedankt. :)
Pagina: 1