Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:54
Mijn vraag

Ik heb een Foscam camera gekocht welke ik in de babykamer heb staan. Deze is prima te benaderen via het IP adres op de vaste computer. Het lukt me niet via de foscam app op de Iphone te connecten (50% daarna time out). Daarbij stuit ik op een bijzonder fenomeen:

Mijn wifi repeater heb ik ingesteld als clone. De foscam maakt via wifi connectie met de repeater, welke vervolgens het signaal doorstuurt naar de router. So far so good. Via mijn ziggo modem ingelogt om te kijken wat er allemaal verbonden is. Hierbij zie ik dat de C1 camera niet op wifi verbonden in, maar op ethernet poort 4! Dit is de poort van de wifi repeater set.

Zou het kunnen dat ik het daardoor niet kan connecten, omdat hij denkt dat de camera via kabel is aangesloten?

Iemand hiervoor een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wat voor "repeater" "set" "clone" gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:54
RobinF schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:22:
Wat voor "repeater" "set" "clone" gebruik je?
De AV500, zie ook boven het topic bij gebruikte items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daar staat geen repeater maar een link naar 4 (low-end) PLC ('powerline') adapters al dan niet zonder ingebouwde WiFi-AP. "AV500" is marketingblaat voor een proprietary Sigma Desgins uitbreiding op de HomeplugAV 1.1 spec met frequentiebereik van 2-68MHz (ipv reguliere 2-30MHz), dat heeft dus niets met WiFi te maken :o

Graag even expliciet en volledig zijn over je gebruikte hardware.

Overigens, stel dat je een tweede AP hebt en dat die tweede AP via PLC aangesloten is op een Ethernetpoort van je modem/router, dan gaat de verbinding van alles wat met die tweede AP verbindt over Ethernet je modem/router binnen dus zal het inderdaad als verbinding over poort in kwestie aangegeven worden. Dat staat geheel los van al dan niet kunnen verbinden ergens mee. Bij gebrek aan glazen bol kunnen we je daar zonder een stuk meer info niet mee helpen...

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 08-06-2016 01:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Klinkt alsof de repeater vooral de de netwerknaam + wachtwoord kloont, maar wel in zijn eigen subnet zit.

Welk interne IP-adres krijgt je iPhone bijvoorbeeld op de WiFi?

En welke je computer?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn