RGAT schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:40:
Hetgene wat je beschrijft is gewoon een PDU met remote switch optie, goedkope versies (~200 euro) doen dat met 1 switch voor alle stopcontacten op de PDU en de wat duurdere kunnen per aansluiting schakelen.
Zou even op marktplaats/V&A kijken of iemand een tweedehands aanbiedt voor een paar tientjes, nieuw gaat het een paar honderd euro kosten namelijk

Ja dat lijkt er behoorlijk op maar vermits de apparaten die ik zo zou willen kunnen schakelen verspreid zijn doorheen het huis had ik liever een versie met 1 aansluiting die een stuk compacter was... zoals de foto uit mijn vorige bericht, had ik gehoopt

.
Iig is het idee om je netwerk te resetten als het crasht via het netwerk geen al te praktisch plan, dan zou je het via een 3G/4G aansluiting, SMS of andere verbinding moeten doen wat het allemaal overdreven prijzig maakt aangezien een router niet hoort te crashen en normaal gesproken gewoon werkt...
Wel, vermits je geïnteresseerd bent : Er zit een bug in de software die nooit meer opgelost gaat worden omdat het toestel meer dan 2 jaar oud is... maar de rest van de software vind ik opmerkelijk veelzijdig en gebruik ik graag.
Edit: lees nu pas dat je meer dan 1 router hebt. hoezo? Toch niet dubbel NAT maar echt 2 (of meer) WAN aansluitingen?
Dit begint nogal af te wijken van het onderwerp, maar vermits je het wilt weten : Ik heb een dubbel NAT segment om een DMZ subnet te hebben en mijn management netwerk bevat een externe toegangsrouter (oude laptop met 3G). Abbonnement rekent alleen verbruikskosten aan, het enige wat hij doet is bereikbaar zijn en normaal niks versturen dus dat schommelt rond de 4MB/maand verbruik. Dus ja, gerecycleerde hardware kost niks dus totaalkosten : minder dan 1 euro per maand.
Maar we wijken af, dat router verhaal is bijzaak, ik wil mijn stopcontacten kunnen scripten en ik zou het liefst zonder wifi doen omdat er toch overal netwerkbekabeling is.
Iig is hetgene wat je zoekt gewoon of the shelf te koop maar een stuk prijziger dan je waarschijnlijk op zit te wachten, alternatief is nog geen 5 euro en een uurtje knutselen met standaard downloadbare scripts om het met je Raspberry te doen.
Wel ja maar dat is één raspberry per stopcontact (wegens afstand tussen de toestellen, niet omdat ik incompetent ben en geen twee stopcontacten kan aansturen of zo

) en een relay. Dat is iets van een dertig euro totaal schat ik? Doenbaar maar dan ga ik het met Arduino doen als ik dan toch zelf moet knutselen. Ik zou me schuldig voelen als ik een heel OS moet opstarten en draaiende te houden om een knop om te zetten en te luisteren naar een magic packet.
Echt...dat ze dat met wifi maken maar niet gewoon een RJ45 stekker er in voorzien. Misschien moet ik gewoon zo een ding openen en kijken of de wifi niet te vervangen valt door RJ45 plug

. En dan verkopen want dit is een gat in de markt

.
Die heb ik in mijn handen gehad

Toch maar niet gedaan wegens niet scriptbaar zoals ik het wil, dan was de gewone knop-ter-plekke even goed.
Houtenklaas schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:23:
Niet echt een antwoord op je vraag, maar waarom dan niet een SMS gestuurde powerswitch? Dan ben je pas echt "los" van internet en heb je (als je provider meewerkt) een 1:1 verbinding naar je meterkast. Of is dat overdone?
Voor de router/server kan dat dienen ja omdat dat maar maandelijks gebruikt wordt, maar voor de rest is het overkill. Doet me er wel aan denken dat ik mijn externe toegangsrouter zijn 3G wou laten aanschakelen op SMS aanvraag om nul euro facturen te krijgen als ik hem niet nodig heb gehad. Maar moet dus eerst leren hoe ik reageer op een SMS van een 3G chip.
[
Voor 16% gewijzigd door
Rygir op 21-06-2016 14:34
. Reden: Nog reacties waar ik op wou antwoorden ]