Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget 2-in-1 school laptop/tablet voor brugpieper

Pagina: 1
Acties:

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
mijn dochter wordt volgende week 12 en gaat naar de zomer naar de middelbare school. Ze wil dus dolgraag een 'eigen laptop' ipv iedere keer zeuren tot ze op papa's of mama's laptop mag.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat simpel draaien op windows (ik neem aan Win10) zodat ze met de reguliere office tekstverwerkers, excel en powerpoint aan de slag kan. Daarnaast speelt ze graag van de website spelletjes en is dol op Minecraft (dat speelt ze momenteel overigens zelfs liever op haar smartphone dan op de tablet dus is geen must). Veel data opslaan is niet nodig, die zetten we wel ergens in de cloud en/of op onze Synology NAS thuis.

Wat is je budget?
Haar budget is zeer beperkt. Ze heeft net haar samsung tab 3 tablet verkocht waar ze bijna 2 jaar veel plezier van heeft gehad. Met die opbrengst, aangevuld met al haar verjaardagsbijdragen van ons en de familie komt er dan een bedrag tussen de 200-300 beschikbaar. Plus nog wat extra voor de SSD en/of RAM upgrade die ik wel voor mijn rekening neem.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker! De laptop gaat vaak mee naar school of vriendinnen gok ik. Qua formaat weet ze dus al dat ze liefst een 2-in-1 wil zodat ze kan kiezen of het toetsenbord wel/niet mee gaat, en moet een aantal uur meekunnen zonder opladers/adapters mee te hoeven zeulen. Beeldscherm liefst 11.6 ipv de meer reguliere 10.1 of kleinere schermpjes. Grootste probleem met deze 2-in-1 lijkt me echter dat meestal de cpu met RAM en eMMC geheugen op 1 moederbordje vastzitten waardoor een RAM upgrade en SSD swap niet mogelijk lijkt. Iemand enig idee in welk betaalbaar instappertje dit wel mogelijk is zodat ze minimaal 4Gb RAM kan draaien met een lekker vlotte SSD voor opstart?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
We hebben al diverse Asus transformers en Acer clicks bekeken, maar nog niet duidelijk in welke er nog een RAM upgrade maar vooral ook een SSD upgrade mogelijk is.

one life, live it!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
erwin.heukels schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:18:
Wat is je budget?
Haar budget is zeer beperkt. Ze heeft net haar samsung tab 3 tablet verkocht waar ze bijna 2 jaar veel plezier van heeft gehad. Met die opbrengst, aangevuld met al haar verjaardagsbijdragen van ons en de familie komt er dan een bedrag tussen de 200-300 beschikbaar. Plus nog wat extra voor de SSD en/of RAM upgrade die ik wel voor mijn rekening neem.
RAM en SSD upgrade is een afrader. Waarvoor heb je dit nodig? Ze gebruikt internet en Office. Hiervoor heb je max 2GB RAM nodig en een normale HDD en je kan prima vooruit. Dat ze Minecraft wilt spelen is iets anders. Hiervoor is 4GB wel een aanrader. Ik las ook dat je toch alles opslaat in de cloud. Je kan een laptop kopen die over SSD beschikt maar met heel weinig opslag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker! De laptop gaat vaak mee naar school of vriendinnen gok ik. Qua formaat weet ze dus al dat ze liefst een 2-in-1 wil zodat ze kan kiezen of het toetsenbord wel/niet mee gaat, en moet een aantal uur meekunnen zonder opladers/adapters mee te hoeven zeulen. Beeldscherm liefst 11.6 ipv de meer reguliere 10.1 of kleinere schermpjes. Grootste probleem met deze 2-in-1 lijkt me echter dat meestal de cpu met RAM en eMMC geheugen op 1 moederbordje vastzitten waardoor een RAM upgrade en SSD swap niet mogelijk lijkt. Iemand enig idee in welk betaalbaar instappertje dit wel mogelijk is zodat ze minimaal 4Gb RAM kan draaien met een lekker vlotte SSD voor opstart?
Als je perse wilt dat die snel opstart dan kun je flash geheugen gaan gebruiken. Kijk of de hdd daar over beschikt, alleen ik denk wel dat je een meerprijs betaald. Of een SSD met 32GB BV.

Ik kwam uit op zo'n model. Iets in die richting is ideaal voor deze situatie.

http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Verwijderd

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:29
Als je dat budget voor RAM en een SSD naar de laptop schuift, moet je denk ik wel €429 bij elkaar kunnen krijgen. Dan is de HP 15-ac170nd een absolute aanrader. 15,6" 1920*1080 scherm, Intel Core i3-5005U (Broadwell), 4GB RAM, 128GB SSD en niet al te dik en zwaar. Lijkt me een uitstekende eerste laptop :).

Edit: Had over de formaat / 2-in-1 eis gelezen. Dan moet je denk ik kijken naar de Asus Transformer Book T300CHI-FL082H van €499. Voor minder krijg je gewoon niks fatsoenlijks.

[ Voor 21% gewijzigd door Balance op 09-06-2016 12:01 ]

Verwijderd

De link die Erwin26 je gaf bij Coolblue is inderdaad een van je beste keuzes die je hebt voor een 11.6 inch laptop. Accuduur is fantastisch (om en nabij 8 a 9 uur), en ook nog een razend snel. Moet het persé een 2-in-1 zijn of hoeft dat niet?

Verwijderd

Balance schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Als je dat budget voor RAM en een SSD naar de laptop schuift, moet je denk ik wel €429 bij elkaar kunnen krijgen. Dan is de HP 15-ac170nd een absolute aanrader. 15,6" 1920*1080 scherm, Intel Core i3-5005U (Broadwell), 4GB RAM, 128GB SSD en niet al te dik en zwaar. Lijkt me een uitstekende eerste laptop :).
Denk je niet dat 2.19kg een beetje zwaar is om elke dag mee naar school te slepen? Als de laptop thuis blijft dan is dit inderdaad de beste keuze die je hebt, mocht het niet per sé een 2-in-1 hoeven zijn.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als alternatief kan je ook hier nog naar kijken: pricewatch: HP Stream 13-c100nd

Houdt je dochter ook nog 50 EUR in haar zak.

Deze is 100 EUR onder het budget: pricewatch: Toshiba Satellite Radius 11 CL10W-C-105

Of deze: pricewatch: HP Pavilion x2 10-N113ND (Wit)

Eerder genoemde Asus Eebook is ietsje goedkoper in de Pricewatch: pricewatch: Asus EeeBook R209HA-FD0013TS

Ik zou de besparing gebruiken om te investeren in een goed internet security pakket. Dit soort pakketten hebben allemaal ouderlijk toezicht mogelijkheden. Verklaar het Microsoft account van je dochter tot kind zodat je toegang tot bepaalde zaken kan beperken. Als ze haar eigen laptopje heeft kan ze namelijk ook buiten jouw toezicht internetten.

• erwin.heukels
Die Asus EeeBook is inderdaad al aardig in de richting net als de Satellite Radius of HP Stream. Ik zie haar alleen met geen van die apparaten beetje comfortabel op de achterbank van de auto een filmpje kijken en dat zou ook wel handig zijn. vandaar dat idee voor detachable / convertable. wellicht dat dat met de Radius nog wel handig kan.

De Asus Transformer of de Asus Transformer Book komt dan nog meer in de richting lijkt me. Alleen in geen van beiden gevallen is het dan mogelijk om wat RAM geheugen of een grotere SSD bij te prikken lijkt me?

one life, live it!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
erwin.heukels schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:17:
De Asus Transformer of de Asus Transformer Book komt dan nog meer in de richting lijkt me. Alleen in geen van beiden gevallen is het dan mogelijk om wat RAM geheugen of een grotere SSD bij te prikken lijkt me?
Het is wel mogelijk om hier RAM upgrade of een andere SSD in te plaatsen (mits ze het ondersteunen). Of het gemakkelijk is vind ik persoonlijk niet. Je kan beter extra betalen waar het al in gebouwd zit dan het zelf plaatsen. Bij deze modellen is dat bijna even duur. Even goed rondkijken vind je wel een mooie met 4GB RAM en 64 GB SSD

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Tweedehands kun je wel kijken naar de Lenovo X220/X230. Die laptops zijn niet al te zwaar, maar echt enorm stevig (magnesium/aluminium constructie). Meestal zitten er i5 processoren en 4GB RAM in. Ruim voldoende om de hele middelbare school door te komen.

X220 is vaak een euro of 200-250 en X230 zit eerder op 250-300.
De nieuwprijs van die dingen ligt goed boven de 1000 euro, dus dat lijkt me geen slechte deal

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Wellicht zijn deze wat voor haar? valt alleen net boven het budget (329):

http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Zit ook een jaar gratis office bij en ram is upgradebaar naar 4 gb volgens de specificaties.. eventueel kun je het geheugen natuurlijk uitbreiden met een sd kaartje.

of deze transformer book en flip van Amazon met 4gb en 64gb geheugen:

https://www.amazon.com/Tr...ignin&tag=duckduckgo-d-20

https://www.amazon.com/gp...psc=1&smid=A1L9D0A8YQ4I2J

Succes!

[ Voor 38% gewijzigd door sjenk op 11-06-2016 02:10 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-11 09:35

Sorbo

Uw hulp in huis!

Eventueel kun je naar deze kijken: pricewatch: HP Pavilion x360 11-k100nd

Ook boven budget (349), maar wel met een SSHD van 500GB (wat voor haar snel genoeg gaat zijn) en 4GB by default. Je zult na aankoop dus niet direct meer hoeven uitbreiden.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pricewatch: Medion Akoya S2217 (30019329)

200 euro, veel goedkoper gaat het echt niet worden. Heeft in ieder geval een aardig IPS scherm.

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 13:12
De Acer Aspire Switch 11 sw5-171-36sv is een heel leuk laptopje.
i3 , 4 gb ram, 60GB ssd, Windows
Er staan er 2 op Marktplaats, wel tweedehands maar misschien zelfs nog met garantie.

pricewatch: Acer Aspire Switch 11 SW5-171-36SV

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
pricewatch: Acer Aspire R3-131T-P7JE

ik had hem voor op de zaak besteld, maar heb er voor mezelf ook 1 gekocht.
Ideaal ding, stevige behuizing, mooi compact. om te toveren tot tablet.

schijf is al ssd, en ram kan ge upgrade worden naar 8GB.

Audi S3

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb hier nog een laptop liggen met Windows 7 (niks geïnstaleerd, na opstarten meteen Windows 7 installatie). Zit een Pentium in, genoeg voor schooltaken, maar Minecraft wordt wat lastiger.

Review QNAP TS-230 NAS

• erwin.heukels
Allen hartelijk dank; we hebben alles eens op een rij gezet en bij de Media Markt diverse modellen eens in de praktijk bekeken. Uiteindelijk kwamen we wel tot de conclusie dat veel van de convertable's elkaar weinig ontlopen qua specificaties en ze toch liefst een 11.6 inch beeldscherm wil. Toen liepen we tegen een aanbieding aan die we eigenlijk niet konden laten liggen omdat hij eigenlijk wel aan zo'n beetje alle wensen voldoet. Het is een TOSHIBA Satellite Radius 11 CL10W-C-107 geworden met de volgende specificaties:

- Windows 10 Home 64-bit (pre-installed)
- Intel® Celeron® N3050 processor with Intel® Burst Technology 2.0
- 11.6” Toshiba TruBrite® HD TFT touch display / 16:9 aspect ratio
- Solid State Drive : 32 GB eMMC
- 2 GB (aanboord) , DDR3L RAM (1600 MHz)
- Intel® HD Graphics
- maximum batterylife : Tot 7h30min
- gewicht : 1.24 kg

Lijkt me een prima apparaat voor slechts 199,-. Via Google/YouTube al flink doorzocht wat er bekend is over dit type, maar kom steeds net een andere configuratie tegen (andere CPU, HDD ipv eMMC, meer RAM, etc)

Helaas kan ik eigenlijk nergens achterhalen of :
1. er nog een RAM socket vrij is danwel het onboard RAM te wisselen valt?
2. er een SSD valt in te bouwen ipv of naast de eMMC storage?
(wellicht is het zo'n alles-in-1 moederbordje waar de CPU, de RAM en de eMMC Storage op is gesoldeerd?)

RAM een SSD heb ik nog wel ergens slingeren geloof ik dus zou dus een een weinig kostbare upgrade zijn, mits er in de kast ruimte en aansluiting hiervoor is op het moederbord.

het enige wat ik heb kunnen achterhalen is deze YouTube review op Notebookcheckreviews, maar dat was van een vergelijkbaar model maar met een andere CPU, 4Gb RAM en 500Gb harddisk. Ziet er dus naar uit dat er wel degelijk genoeg plek is voor een SSD, maar dus niet zeker of er in de versie die wij voor 199,- gekocht hebben ook daadwerkelijk een SATA aansluiting is en/of er überhaupt een SODIMM slotje op het moederbord beschikbaar is of dat de RAM vastgesoldeerd is...

Zou fijn zijn als ik dit vooraf kan achterhalen voordat de ik de laptop uit de verpakking haal en open schroef, want dan kan hij natuurlijk niet meer retour....

[ Voor 12% gewijzigd door erwin.heukels op 15-06-2016 20:23 . Reden: YouTube video toegevoegd van binnenkant vergelijkbaar model ]

one life, live it!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:39
RAM is on board, dus niet uitbreidbaar. Ik denk verder niet dat de laptop uitbreidbaar is met een SSD, de eMMC zit op het moederbord gesoldeerd en neemt waarschijnlijk deels de ruimte in waar in de video de SSD zit. Tevens geeft Crucial, fabrikant van RAM en SSD's, op de website aan dat er geen upgrades mogelijk zijn van het type eindigend op 105. Volgens mij is tussen de 105, 107 en 108 alleen de kleur anders en is de rest exact hetzelfde dus kan je deze conclusie ook voor de 107 trekken.

[ Voor 22% gewijzigd door Logico op 15-06-2016 21:37 ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik vind dit toch wel een hele nette aanbieding, en is een vrij degelijke laptop.
En overzetten van verkoper naar koper bij Dell, kan je ook nog eens extra garantie aanvragen.

Indien nodig kan je er ook nog 2x4GB RAM in doen ipv 2x2

[ Voor 9% gewijzigd door MarElo op 15-06-2016 22:14 ]

Pagina: 1