Tuinspeakers via Airport Express

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-10 22:32
Ik heb een overkapping laten bouwen en wil graag in de tuin mijn muziekjes draaien. Ik heb een Airport Express onder de overkapping en stream vanaf mijn Mac. Momenteel heb ik er kleine boxjes aan hangen die ik iedere keer op moet laden. Dat wil ik niet meer.
Ik heb me al te pletter gezocht, maar opbouw luidsprekers (die ik dus gewoon in beide hoeken aan de muur hang) met een 3,5 mm jack aan het einde van de kabel kan ik niet vinden. Tips gevraagd!
De luidsprekers moeten ruim 3 meter uit elkaar kunnen hangen, gewoon op stroom zijn en dus in te pluggen zijn in mijn Airport Express. Wie helpt?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem.j2000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-07-2024
De 3.5mm output van jouw airport is onversterkt. Je zult dus een versterker en luidsprekers nodig hebben. Je kunt ook een actieve speaker set zoeken, dan zit de versterker in de behuizing van de speakers gebouwt. D.m.v. een 3.5mm naar 2×rca kun je het signaal vanaf de airpoort versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom niet iets als Sonos of Denon (Heos)? Misschien wat duurder maar wel erg fijn en goed geluid :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 15:24
DennusB schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:42:
Waarom niet iets als Sonos of Denon (Heos)? Misschien wat duurder maar wel erg fijn en goed geluid :)
Had je met die Denon ook niet dat die op een accu konden? Dan kan je ze binnen halen en ophangen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
barry457 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:47:
[...]

Had je met die Denon ook niet dat die op een accu konden? Dan kan je ze binnen halen en ophangen indien nodig.
Jep, doen ongeveer 6/7 uur op een accu :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Willem.j2000 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:36:
De 3.5mm output van jouw airport is onversterkt. Je zult dus een versterker en luidsprekers nodig hebben. Je kunt ook een actieve speaker set zoeken, dan zit de versterker in de behuizing van de speakers gebouwt. D.m.v. een 3.5mm naar 2×rca kun je het signaal vanaf de airpoort versturen.
Ik wil ook inderdaad actieve speakers. Maar het probleem is dat die bijna allemaal van gewone luidsprekerkabel voorzien zijn. Omzetten naar 3,5 kan volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ze gewone luidsprekerkabels gebruiken dan zijn het geen active speakers.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt ook op eBay kijken naar een klein Tripath versterkertje, dan kun je alle speakers gebruiken die je wilt en hoef je geen extra stroomdraad naar je speakers te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 22:56
Bookmarked, hier nog iemand met een overkapping. Waar nog inbouw speakers in komen. Eventueel met kabel aangesloten op dezelfde kabel als de achterspeakers van mijn 5.1 set (gekoppeld aan marantz 1506). Alleen zou ik deze graag nog kunnen aan/uit schakelen (zodat de inbouwspeakers geen geluid geven, bij een filmavondje.)

Aparte kabel vanaf reciever is helaas geen optie meer. Alle buizen zitten vol..

Via Apple tv zou ook kunnen. Hier heb ik nog een oude versie van liggen..

Maar de marantz heeft spotify app en dan hoef ik niet vanuit de telefoon te streamen.. Middels airplay of Bluetooth, hetgeen niet direct mijn voorkeur heeft.

Edit:
Ff vanmiddag in de materie gedoken. Een oplossing middels chromecast audio en inbouwspeakers met 3,5 mm aansluiting zou eventueel ook een optie kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 08-06-2016 17:49 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 11:32
Heb je al gekeken naar JBL Control speakers?

Medio juli komen ze met de JBL Control X Wireless, lijkt me een perfecte oplossing voor jullie...

• Bluetooth en jack (3.5mm) inputs, ingebouwde accu en uiteraard voeding tbv netspanning en robuust ontworpen inclusief een montage schroefgat voor bijvoorbeeld aan de wand.

Zie hier
PDF / Specsheet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 11:30

SpamLame

niks

En waarom geen computer speaker set? VZIW zijn allen actief en voorzien van 3.5mm jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 16:38
Ik zou badkamer speakers nemen bijv. deze:
https://www.bol.com/nl/p/...29#product_specifications
of deze:
https://www.maxiaxi.com/t...rs-incl-luidsprekerkabel/

[ Voor 18% gewijzigd door Jasper1975 op 08-06-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
SpamLame schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:48:
En waarom geen computer speaker set? VZIW zijn allen actief en voorzien van 3.5mm jack
Omdat die speakers dan geen 3 meter uit elkaar kunnen. Die zitten allemaal aan elkaar met een kabeltje van max. 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
ThAZiP schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:45:
Heb je al gekeken naar JBL Control speakers?

Medio juli komen ze met de JBL Control X Wireless, lijkt me een perfecte oplossing voor jullie...

• Bluetooth en jack (3.5mm) inputs, ingebouwde accu en uiteraard voeding tbv netspanning en robuust ontworpen inclusief een montage schroefgat voor bijvoorbeeld aan de wand.

Zie hier
PDF / Specsheet hier.
Beetje te prijzig, wil er niet meer dan € 150,- aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 11:30

SpamLame

niks

Serena schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:36:
[...]

Omdat die speakers dan geen 3 meter uit elkaar kunnen. Die zitten allemaal aan elkaar met een kabeltje van max. 1 meter.
Hmm ik heb hier een setje waarbij de passive speaker met een 3.5mm jack aan de active zit (of niet).
Hier kan je dan een verlengstuk tussen plaatsen.
Misschien lastig zo'n setje te vinden, maar je zou natuurlijk ook de te korte kabel van welk setje dan ook kunnen verlengen tot de gewenste afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
En van jack naar tulp of afknippen is toch geen probleem? Heb nog een kelder vol met dat soort kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:08
Ik ben met een zelfde installatie bezig en hoop deze aankomend weekend aan te kunnen sluiten.

Onder de overkapping achter in de tuin komen twee B&W WM6 speakers te hangen op een tripath versterker en een Chromecast audio. Deze wordt in een keukenkastje weg gebouwd zodat er niets in het zicht is.

Voor feestjes heb ik nog een tweede set die ik elders in de tuin kan zetten op standaarden. Dit ook met een tripath versterker en een Chromecast audio. Deze kunnen in Multiroom geplaatst worden zodat door de hele tuin dezelfde muziek speelt.

Voorwaarde is wel dat je voldoende wifi dekking in de tuin hebt.

PS. in plaats van een chromecast kun je dan ook je Airport aansluiten...

[ Voor 5% gewijzigd door Borne op 09-06-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 20:17
Als ik het zo lees voldoen alle actieve speakers onder de 150 euro met een 3,5mm jack?

Even invoeren in de pricewatch en dan krijgen we een prima match?

Alleen nog even 2 plankjes aan de muur hangen waar ze op kunnen staan, kabeltjes wegwerken en je bent klaar.

------------------

Zelf heb ik al een paar jaar speakers op mijn veranda. Ik heb het geluk dat de overkapping aan mijn huis grenst. Ik heb mijn PC + versterker binnen in huis staan en speakers buiten onder de verkapping hangen. Subwoofertje onder de loungeset neergezet en zembadje ernaast. Tot nu toe altijd prima vermaakt in de zomer :)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
JeroenF schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:58:
Als ik het zo lees voldoen alle actieve speakers onder de 150 euro met een 3,5mm jack?

Even invoeren in de pricewatch en dan krijgen we een prima match?

Alleen nog even 2 plankjes aan de muur hangen waar ze op kunnen staan, kabeltjes wegwerken en je bent klaar.

------------------

Zelf heb ik al een paar jaar speakers op mijn veranda. Ik heb het geluk dat de overkapping aan mijn huis grenst. Ik heb mijn PC + versterker binnen in huis staan en speakers buiten onder de verkapping hangen. Subwoofertje onder de loungeset neergezet en zembadje ernaast. Tot nu toe altijd prima vermaakt in de zomer :)
Volgens mij heb jij voor mij de oplossing gevonden. Luidsprekers worden aan elkaar gemaakt met luidsprekerkabel en in eentje steek ik een tulpkabel en aan de andere zijde in de Airport Express. Tadaa, geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 20:17
Klopt helemaal!

je kan eventueel ook nog het grotere broertje nemen. Die krijgt zeer goede recensie qua klank en heeft een afstandsbediening erbij. En dat is stiekem toch wel handig als je lekker op de bank zit.

Niet vergeten de speakers op te ruimen in de winter trouwens. omdat de versterker ingebouwd zit zou ik dat niet vertrouwen in de winter.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:02
Je kunt via marktplaats oude stereoversterker halen en daar speakers op aansluiten. nadeel is dat het wat meer ruimte inneemt. Airport kun je dan op de versterker aansluiten. Zelfde kun je doen met een genoemde tripath versterker, neemt minder in. Actieve speakers kan natuurlijk ook gewoon.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:53

Skef

Ik scheer.me

Ik heb het zelf opgelost door deze versterker te halen, en die aan te sluiten op m'n luidsprekers. Daarbij heb ik op de line-in m'n Chromecast Audio, en kan ik evt ook via bluetooth streamen rechtstreeks naar de amp. Handig!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb de Edifier R1280T gekocht bij de Media Markt. Werkt als een tierelier met mijn Airport Express en met het geluid kun je een aardig feestje geven.
Bedankt voor de tips!!!

Pagina: 1