T100-chi boot niet meer voorbij logo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb een factory reset gedaan maar deze faalde om het een of ander. Na herstart van dit aparaat wil mijn T100-chi niet meer voorbij de Asus-logo (boot). Ik weet dat ik de troubleshooter kan oproepen door "power + volume-up" intedrukken. Dus toen heb het volgende geprobeerd;

Boot verder naar Win10: werkt niet.
System restore point: geen restore points helaas.
Self diagnose en recovery: zegt dat dit niet lukt.
Recovery middels een (standaard of zelf) aantewijzen image:

Er zit een DOS functie in deze troubleshooter. Dus heb eerst met diskpart de recovery partition waar dit apparaat mee kwam, gemount. Toen heb ik de optie "recovery middels image" geprobeerd. Ten eerste ziet deze zelf geen enkele bruikbare image, terwijl er wel een Win10 recovery partitie aanwezig is. Toen heb ik deze gewezen naar de *WIM op deze recovery partitie. Maar deze pakt hij niet. Toen heb ik de "Recovery\WindowsRE" folder gekopieerd naar USB. Maar dit werkte ook niet. Moet wellicht de USB bootable maken?

Ik denk, dat WIN10 niet kan herinstalleren van de recovery partitie, omdat ik de rechten heb veranderd van de Recovery\WindowsRE folder. Kan dit de oorzaak zijn? Nu ik alleen nog de DOS heb weet ik niet hoe ik dit ongedaan kan maken.

Ten slotte wil ik WIN7 maar gaan isntalleren want ben klaar met WIN10. Ik heb een image en sleutel. Ben alleen bang dat de T100chi problemen gaat geven omdat Win7 geen drivers heeft voor de touchscreen/touchpad en chipset?

Advies graag

[ Voor 8% gewijzigd door SoundByte op 07-06-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Weet je zeker dat er geen win7 drivers zijn? Gecheckt op de website van Asus neem ik aan?

Je kan altijd nog met een andere PC even met mediacreationtool van MS even een nieuwe win10 usb stick maken en opnieuw installeren. Hij activeert je win10 key toch automatisch weer zodra hij internet heeft.

Het driver verhaal doe je niet zo veel aan. Win7 wordt niet meer verkocht dus consumentenproducten worden ook niet meer compatibel gemaakt met 7 door de fabrikant.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
SoundByte schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:07:
Ik denk, dat WIN10 niet kan herinstalleren van de recovery partitie, omdat ik de rechten heb veranderd van de Recovery\WindowsRE folder. Kan dit de oorzaak zijn? Nu ik alleen nog de DOS heb weet ik niet hoe ik dit ongedaan kan maken.
met icacls kan je via de commandline NTFS permissies zetten. Alhoewel het heel vreemd is wat jij hierboven beschrijft.

WinRE is geen persistent OS, maar draait tijdelijk in het geheugen. Elke wijziging is met een reboot weg. Vaak zijn recovery partities ook met FAT32 geformatteerd, deze kent geen rechten zoals NTFS.
Ten slotte wil ik WIN7 maar gaan isntalleren want ben klaar met WIN10. Ik heb een image en sleutel. Ben alleen bang dat de T100chi problemen gaat geven omdat Win7 geen drivers heeft voor de touchscreen/touchpad en chipset?
Zonder drivers zal Windows 7 niet lekker werken. Houdt er rekening mee dat hoe dan ook touch op Windows 7 veel minder goed is/was dan Windows 8.1 en 10. Je kan ook hebben dat je accu minder lang meegaat omdat Windows 7 energiebesparende functies van je CPU niet ondersteund mogelijk.

Het lijkt mij handiger om bij Microsoft Windows 10 opnieuw te downloaden en een USB stick ermee te maken. Dit kan met de media creation tool. Start je T100 dan op vanaf die stick en doe een schone Windows 10 installatie. Indien de oorzaak softwarematig was is het dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Het is een factory image wat on-the-fly gebruikt wordt,grotendeels ingepakt.
1 bitje omzetten,hash klopt niet -> image corrupt.

Heb je al een factory reset gedaan?