Toon posts:

Dongel voor internet buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil graag een laptop of tablet aanschaffen voor mijn 3 weken vakantie in Spanje.
Ik heb geen ervaringen met tablets maar zou het wel voor de vakantie aan willen schaffen.

Nu wil ik het graag zo goedkoop mogelijk, wat is het slimste om te doen?
Ik dacht zelf aan een laptopje en dan een dongel van bijvoorbeeld T-Mobile aanschaffen ( 25 euro voor 1000mb ( 14 dagen maar ;( )

Maar misschien kan het via een tablet goedkoper? want daar moet als het goed is een simkaartje van een telefoon in?

Hebben jullie tips qua providers welke eventueel het goedkoopste zijn?
En wat is nou goedkoper qua internet een tablet of een laptop?

Bedankt alvast want ik snap er niks van!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Speciaal voor vakantie aan laptop kopen? Makkelijkste oplossing is een MiFi (bijv. Huawei e5330) en daar een simkaartje inplaatsen van een lokale provider in je vakantieland. Paar tientjes en dan heb je al een MiFi apparaatje. Dan nog ~10 tot 20 euro voor een simkaart en dan ben je klaar.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Wat heb je zelf al bekeken?

In [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland zie je een hoop informatie.

Een lokale sim is/was altijd het meest interessant, maar met de aangepaste tarieven kun je (bv) ook een Vodafone prepaid sim nemen. Dan ben je 10 eur kwijt voor 1Gb in Europa. (1 mnd)

Een mifi is het goedkoopste. Dan kun je ook met je telefoon/tablet enz internetten. Voor goed 100 eur heb jen een prima mifi ding.
Je kan ook op doorreis via Frankrijk bij de Orange shop daar een Orange Airbox halen, dan heb je een (rebranded) Huawei 4g ding voor zo'n 52 eur.

Maar is er op die lokatie niet gewoon wifi beschikbaar? Stuk handiger dan investeren in een mobiele oplossing.

Iig: Verder in het [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland topic.

Dit topic is gesloten.