Afgelopen week ben ik een beetje bezig geweest met een Asterisk+FreePBX installatie op te zetten op een raspberry pi, met als doel om 2 verschillende telefoonnummers via een CheapConnect trunk bij de goede telefoons uit te laten komen. Hiervoor heb ik binnen FreePBX een trunk aangemaakt, met de volgende instellingen:
Peer details:
User details:
en register string:
Ook heb ik een standaard inkomende en uitgaande route aangemaakt voor deze trunk.
Nu werken uitgaande gesprekken prima, maar bij inkomende gesprekken krijg ik iets te horen als 'dit nummer is niet in gebruik'. Als ik echter met mijn (trunk)inloggegevens inlog op Linphone, dan komen de inkomende gesprekken wel direct binnen. In beide gevallen zit ik achter NAT.
Als ik op de asterisk installatie de logging aanzet krijg ik niks te zien zodra ik naar mezelf bel, dus het lijkt daar niet eens aan te komen. Waar ik het nu moet zoeken weet ik echter even niet zo goed, en ben daarom benieuwd naar jullie suggesties!
Peer details:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| type=friend qualify=yes username=*gebruikersnaam* secret=*wachtwoord* insecure=very host=sip.cheapconnect.net port=5060 context=from-trunk |
User details:
code:
1
2
3
| secret=*wachtwoord* type=user context=from-trunk |
en register string:
code:
1
| *gebruikersnaam*:*wachtwoord*@sip.cheapconnect.net/*gebruikersnaam* |
Ook heb ik een standaard inkomende en uitgaande route aangemaakt voor deze trunk.
Nu werken uitgaande gesprekken prima, maar bij inkomende gesprekken krijg ik iets te horen als 'dit nummer is niet in gebruik'. Als ik echter met mijn (trunk)inloggegevens inlog op Linphone, dan komen de inkomende gesprekken wel direct binnen. In beide gevallen zit ik achter NAT.
Als ik op de asterisk installatie de logging aanzet krijg ik niks te zien zodra ik naar mezelf bel, dus het lijkt daar niet eens aan te komen. Waar ik het nu moet zoeken weet ik echter even niet zo goed, en ben daarom benieuwd naar jullie suggesties!