Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oZZzz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04 19:13
Momenteel woon ik in de kop van Noord-Holland.
Zit thuis (zonder inkomen) opgestapt uit eigen keuze.
Heb wat ervaring in software ontwikkeling met C#, maar wordt toch nog wel ingeschat als een junior. Zou graag verder willen met de software ontwikkeling.

Eigenlijk zou ik willen verhuizen naar een ander deel van het land (meer richting Eindhoven).
Maar hoe pak ik dit het slimste aan?

Eerst weer tijdelijk werk zien te vinden in de kop van Noord-Holland en dat als opvulling gebruiken om later alsnog te verhuizen.
Of kan ik vanuit de huidige situatie ook direct een baan zoeken in Eindhoven en dan maar hopen dat ik daar ook woonruimte kan vinden? Of tijdelijk in een B&B gaan wonen?

Of de plannen ook echt doorgaan blijft voorlopig nog onzeker. Maar alle tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
In ieder geval als eerste prioriteit een baan vinden.
Persoonlijk zou ik met jouw wens dan dus inderdaad in Eindhoven gaan zoeken naar werk.
Vervolgens met lage eisen zo snel mogelijk woonruimte in Eindhoven of omgeving vinden. Als de baan bevalt kun je alsnog vanuit Eindhoven (woon en werk) gaan zoeken naar de woonruimte die je graag zou willen.

Als je een dergelijke grote switch gaat maken mbt afstand blijf je sowieso houden dat het lastig is om tegelijkertijd een huis en baan op de nieuwe locatie te vinden.

In het ergste geval reis je een tijdje van NH naar Eindhoven. Absoluut geen pretje natuurlijk, maar als de baan de moeite waard is...
Ik ken Eindhoven niet zo goed, maar volgens mij is het makkelijker daar woonruimte vinden dan in Amsterdam of Utrecht..in ieder geval als je budget groot genoeg is.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je een huis wilt huren zonder inkomen zal je bij de sociale huur uitkomen en dan kom je op een wachtlijst van minimaal 5 jaar.

De huizen die particulier verhuurd worden aan mensen zonder inkomen, meestal studenten, zijn erg klein en duur. Voor tijdelijk kan dat natuurlijk wel een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Heb je de middelen om te verhuizen? Of heb je daar een werkgever voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Vraag aan je toekomstige werkgever of ze een vergoeding willen geven voor eventuele verhuiskosten. Sommige bedrijven willen daar best aan meewerken. En de vergoeding is tot een bepaald bedrag ook belastingvrij.
http://www.belastingtips....uiskostenvergoeding_2010/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ch4oZZzz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:32:
Of de plannen ook echt doorgaan blijft voorlopig nog onzeker.
Zolang je dit niet 100% duidelijk hebt voor jezelf zul je doorgaans niet serieus genomen worden. Als je nog niet de commitment hebt om te verhuizen voor een baan, dan zullen veel werkgevers eerst rondkijken naar iemand die al in de buurt woont of wél die commitment toont. Uiteindelijk zouden ze bij jou uit kunnen komen, maar naar mijn ervaring ben je dan niet eerste keus.

That said: Wat is er in Eindhoven wat je met jou achtergrond niet in (regio) Amsterdam kunt vinden?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Waarom ben je zo specifiek op zoek naar een baan in Eindhoven of omgeving?
Denk je daar minder snel als junior ingeschat te worden, of...

Ik mis een beetje de relatie tussen de zaken die je deelt.

En als je nog niet zeker weet of je in het zuiden wilt wonen, kan je (indien bereidwillig om veel te reizen) ook heen en weer reizen (evt met een overnachting ergens).
En heb je er ook al over nagedacht, welke impact dit op je sociale leven kan hebben (vrienden en familie die verder weg wonen, minder snel met vrienden een biertje doen, etc).

Heb zelf 5 jaar lang heen en weer gereden tussen omgeving Amsterdam en Rotterdam (1,5 uur zonder file), echter nooit overwogen om te verhuizen. Mede is de lange reisafstand inherent aan het werk dat ik doe. Zit nu toevallig in de buurt, maar hoorde alweer de geruchten dat ze me richting Veldhoven willen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ch4oZZzz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:32:
Momenteel woon ik in de kop van Noord-Holland.
Er lijkt mij toch ook voldoende werkgelegenheid in Noord-Holland. Genoeg vraag om IT'ers rondom Amsterdam, Amstelveen etc.. Of je moet echt kapot zijn van Brabant.
Zit thuis (zonder inkomen) opgestapt uit eigen keuze.
Vanuit werk kom je makkelijker aan nieuw werk. Nu heb je geen inkomen en ben je gedwongen om alles aan te nemen wat op je pad komt. Als je een inkomen hebt kan je ook weigeren als de baan niet leuk is of het aanbod slecht.
Heb wat ervaring in software ontwikkeling met C#, maar wordt toch nog wel ingeschat als een junior. Zou graag verder willen met de software ontwikkeling.
Hoeveel is "wat ervaring"? Hoeveel maanden of jaren heb je gewerkt als C# ontwikkelaar? Als je programmeur bent heb je goede perspectieven op de arbeidsmarkt.

Je kan ook solliciteren bij een detacheerder. Regio waar je woont maakt dan niet heel veel uit. De Capgemini, Atos, Ordina, CGI of Sogeti's van deze wereld hebben overal wel een plekje voor je. Indien je nog junior bent kan je dan meer ervaring op doen. Als je dan medior of senior bent kan je opstappen naar iets van beter betaald.
Eigenlijk zou ik willen verhuizen naar een ander deel van het land (meer richting Eindhoven).
Maar hoe pak ik dit het slimste aan?
Wat is er in de regio Eindhoven waardoor jij denkt beter aan werk te komen? Je twijfelt ook al aan je eigen plan. En zonder een concreet doel voor ogen gaat dit je allemaal geld kosten terwijl je geen methode hebt om je reserves aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oZZzz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-04 19:13
Even een tijdje stil geweest. Tussendoor even de prioriteiten op een ander punt gehad (gezondheid).
sanderb schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:44:
In het ergste geval reis je een tijdje van NH naar Eindhoven. Absoluut geen pretje natuurlijk, maar als de baan de moeite waard is...
Vandaar dat ik al dacht aan het verblijf in een B&B. Eventueel kosten delen met werkgever?
naitsoezn schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:45:
That said: Wat is er in Eindhoven wat je met jou achtergrond niet in (regio) Amsterdam kunt vinden?
BastaRhymez schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:15:
Waarom ben je zo specifiek op zoek naar een baan in Eindhoven of omgeving?

En heb je er ook al over nagedacht, welke impact dit op je sociale leven kan hebben (vrienden en familie die verder weg wonen, minder snel met vrienden een biertje doen, etc).
Waarom Eindhoven. Goeie vraag. Eerlijk gezegd had het ook een andere plaats kunnen zijn. Eindhoven kwam zo even bij me op omdat het ook wel een technologie plaats is.
Meer belangrijk punt om te verhuizen zou zijn dat ik een nieuwe start wil maken, in een nieuwe omgeving met nieuwe kansen. Nu nog als begin 30'er zie ik die kansen nog redelijk, over een paar jaar lijkt het mij lastiger om dit plan alsnog uit te voeren.

Wat betreft vrienden/familie daarvoor hoef ik niet in Noord-Holland te blijven.
CMD-Snake schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:28:
Er lijkt mij toch ook voldoende werkgelegenheid in Noord-Holland. Genoeg vraag om IT'ers rondom Amsterdam, Amstelveen etc.. Of je moet echt kapot zijn van Brabant.

Hoeveel is "wat ervaring"? Hoeveel maanden of jaren heb je gewerkt als C# ontwikkelaar? Als je programmeur bent heb je goede perspectieven op de arbeidsmarkt.
Waarom niet Amsterdam. Omdat ik in Amsterdam een half jaar hebt gewerkt. Het voor werk wel te doen vind, maar er absoluut niet zou willen wonen.
De huidige reistijd naar Amsterdam voor mij lastig vol te houden is bij meer dan 1,5 uur enkele reis.
Laatste ervaringen zijn dat de goede perspectieven alleen zijn voor mensen die hun kennis in de afgelopen jaren goed hebben bijgehouden. En ook al met de nieuwste technieken hebben gewerkt in die jaren.

Wat betreft met ervaring met C# werk ik er al meer dan 7 jaar mee. Niet elke dag en ook niet hele dagen. De ene keer wat meer dan de andere keer. Heb in die tijd mezelf veel aangeleerd doormiddel van boeken / internet. Nooit officieel een cursus of certificering gedaan.
Een goede optie zou natuurlijk zijn om de huidige kennis die ik heb proberen om te zetten naar certificeringen.

Klinkt inderdaad wel als een optie om voorlopig bij een detacheerder aan de gang te gaan.
Ik zal eens kijken wat ze voor me kunnen doen.

Ps. ben ook niet in bezit van een rijbewijs, wat het heen en weer reizen nog wat lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ch4oZZzz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:04:
Vandaar dat ik al dacht aan het verblijf in een B&B. Eventueel kosten delen met werkgever?
Ik denk het niet, je zet jezelf bij een solicitatie op achterstand als je meteen vraagt om je overnachtingskosten te vergoeden. Jij wil een vaste baan in Eindhoven hebben dus moet je ook de kosten op je nemen.
Wat betreft met ervaring met C# werk ik er al meer dan 7 jaar mee. Niet elke dag en ook niet hele dagen. De ene keer wat meer dan de andere keer. Heb in die tijd mezelf veel aangeleerd doormiddel van boeken / internet. Nooit officieel een cursus of certificering gedaan.
Een goede optie zou natuurlijk zijn om de huidige kennis die ik heb proberen om te zetten naar certificeringen.

Klinkt inderdaad wel als een optie om voorlopig bij een detacheerder aan de gang te gaan.

Ps. ben ook niet in bezit van een rijbewijs, wat het heen en weer reizen nog wat lastiger maakt.
Ben je ook echt programmeur van beroep geweest? Die zijn toch wel dagelijks met code bezig. Indien C# enkel hobbyen is geweest moet je het echt concreet maken die ervaring, anders ben je niet heel interessant voor een IT werkgever.

Detachering is een goed idee om een paar jaar ervaring op te kunnen doen en opleidingen te doen. Je kan kijken naar bedrijven als Atos, Capgemini, Sogeti, CGI, Ordina. Allen leiden ze jonge starters op.

Een rijbewijs is als je in de detachering gaat wel handig. Je kan dan namelijk overal geplaatst worden en je reistijd kan best fors worden anders. Meestal gaat men in de planning uit van dat je met de auto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Zet voor jezelf duidelijk neer wat je wil, want uit je verhaal wordt dit niet echt duidelijk. Regio Amsterdam heeft de meeste IT banen in Nederland. Je thuis situatie is niet duidelijk, je leeftijd ook niet en je opleidingsniveau ook niet en dat kan een stuk schelen.

Scenario 1) Je woont bij je ouders en hebt geen inkomen.
Ga in de regio zoeken (tussen amsterdam en alkmaar moet genoeg te vinden zijn en als je een baan hebt ga je een plan voor jezelf maken (vind ik de baan leuk en ga ik verhuizen of vind ik de baan niet leuk en ga want anders zoeken terwijl ik die baan heb). Uit een baan solliciteren is altijd makkelijker, zoals hierboven werd gezegd.

Scenario 2) Je woont op jezelf met een uitkering. Zie scenario 1. Zoek in de regio en ga niet verhuizen (als je in een sociale huurwoning zit).

Scenario 3) Je bent jong, weet niet precies wat je wil, maar wel dat je C# developer wil worden. Ga naar bedrijven zoals hierboven (Atos, Cap, Sogeti) en ga een paar jaar knallen. Je ziet diverse opdrachtgevers, je ziet wat van Nederland (of de wereld) en dan weet je misschien wat je wel wil.

Scenario 4) Worst case. Je hebt een koophuis, geen opleiding en je bent 40+ en je wilt C# developer worden. Zoek een baan in de regio en wees eerlijk tegen werkgever. In Eindhoven ga je waarschijnlijk niet redden.

---
Zoals je ziet hangt niks af van een werkgever of locatie in Nederland. Geen verhuisvergoeding, geen vestingkosten. Je zult het echt zelf moeten willen en moeten doen en afhankelijk van je thuissituatie, je leeftijd en opleiding zullen dingen moeilijker of makkelijker zijn, maar goed er zijn dagelijks mensen die naar de andere kant van de wereld verhuizen en het daar ook redden, zonder hulp van familie, kennissen of werkgevers
---

Als je meer details neer zet, kunnen we je beter helpen, maar uiteindelijk zul je echt voor jezelf een plan moeten maken (ik wilde bijvoorbeeld verhuizen/emigreren naar Californië, maar heb het uiteindelijk (nog) niet gedaan). Hoe concreter je je plan maakt, hoe makkelijker de vervolgstappen en hoe makkelijker je plannen gaan lukken. Blijven je plannen vaag, dan zul je deze NOOIT gaan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch4oZZzz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:04:

Neem contact op met ieder willekeurig W&S bureau, zeg dat je 7 jaar werkervaring hebt in C# en dat je wil verhuizen naar Eindhoven. ;)
Pagina: 1