Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 20:04
Ik ga binnenkort beginnen aan mijn studie Business IT & Management en daarvoor wou ik een nieuwe laptop aanschaffen. Ik heb hiervoor een budget van maximaal €1000.

De laptop is voornamelijk voor mijn studie, niet voor gaming oid, daarvoor heb ik een flinke desktop. De grafische kaart is daarom niet erg van belang. Het zal vooral gaan om programma's als Office Word en Visual Studio en omdat ik al wat programmeerervaring heb ga ik ook Eclipse en phpStorm gebruiken. Omdat ik de laptop veel mee moet slepen is het handig als deze niet al te zwaar is en een goede accuduur heeft. Ook wil ik een SSD, maar deze kan ik er natuurlijk ook zelf in zetten.

Ik zat zelf te denken aan deze laptop, met een upgrade van het RAM, aangezien 4GB voor mij te weinig is. Het is een mooi formaat en hij is niet zwaar.

Nou heb ik niet veel ervaring met de meer recente laptops van HP. Daarom zou ik graag willen weten wat jullie van deze laptop denken voor mijn doeleinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:45
Deze wellicht? pricewatch: Toshiba Satellite P50-C-17F

M2 SSD en een I7. Moet vlot genoeg zijn voor wat je er mee wil lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
15.6" is me toch net iets te groot. 13" - 14" vind ik wat fijner. Daarnaast is de kleur van die laptop ook niet echt mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:08:
Leuke studie, ik zit momenteel in het 4 jaar IT Service Management en mijn HP is me tot op heden altijd nog trouw gebleven. Ik heb zelf een HP Elite Book wat net een stapje hoger is dan een ProBook, maar onder beide namen leveren ze geweldige laptops. De ProBook's zijn wat steviger en robuster dan de gemiddelde consumenten laptopje, wat ze ideaal maken om mee naar college te nemen.
Lijkt me inderdaad een hele leuke studie! Maar de HP EliteBooks zijn voor mij toch iets te duur en waarschijnlijk ook niet nodig.
Die ProBook 440 heeft een hoge res van 1920x1080 wat absoluut aan te raden is, i5, SSD altijd goed.
Ik heb ook specifiek gekeken naar full HD. Ik heb op het moment een laptop met een resolutie van 1366x768 en ik kom vaak ruimte tekort.
Maar uuhm, is als IT Business Manager *knip spam* niet iets voor jou?
Het liefst zou ik zelf een laptop bouwen, als dat mogelijk was, natuurlijk. Deze website ziet er vrij beperkt uit. RAM voor de 14" laptops is gesoldeerd, dus ik kan het niet upgraden en als ik geen Core M processor wil moet ik de gaming laptop nemen. Het ziet er ook niet goedkoper uit wanneer ik een laptop samenstel, vergelijkbaar met de HP.

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 16-06-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik ga volgend schooljaar ook beginnen met BIM. Heb al een aantal laptops vergeleken link. Zelf heb ik een HP i3, ssd in plaatsen en later pas een laptop aanschaffen maar twijfel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mrten schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:01:
Omdat ik de laptop veel mee moet slepen is het handig als deze niet al te zwaar is en een goede accuduur heeft. Ook wil ik een SSD, maar deze kan ik er natuurlijk ook zelf in zetten.

Ik zat zelf te denken aan deze laptop, met een upgrade van het RAM, aangezien 4GB voor mij te weinig is. Het is een mooi formaat en hij is niet zwaar.
Het is een prima laptop. Het exemplaar wat jij linkt heeft al een SSD van 128GB. Afhankelijk van je behoefte kan dat krap zijn.

Wat geheugen erbij prikken hoeft niet zoveel te kosten.

Het prettige van de zakelijke HP laptops is dat ze nog altijd met een 3/3/3 garantie komen van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Geen OS, bouwkwaliteit bij Clevo is misschien een puntje, meningen verschillen nogal hoewel Clevo eigenaren natuurlijk wel wat kritischer zijn omdat ze zelf hun laptop al samenstellen. OS kun je misschien wel via je opleiding krijgen via Dreamspark bijvoorbeeld, is het navragen absoluut waard.

Je kan ook nog wat meer spelen met de configuratie, op klik = linkje :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ahI3vP1.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UZ0Lhtq.png

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
True schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:23:
Geen OS, bouwkwaliteit bij Clevo is misschien een puntje, meningen verschillen nogal hoewel Clevo eigenaren natuurlijk wel wat kritischer zijn omdat ze zelf hun laptop al samenstellen.
De bouwkwaliteit van Clevo ligt soms mijlenver uit elkaar. :/ Zelf zou ik er nooit snel eentje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
CMD-Snake schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:13:
Het is een prima laptop. Het exemplaar wat jij linkt heeft al een SSD van 128GB. Afhankelijk van je behoefte kan dat krap zijn.

Wat geheugen erbij prikken hoeft niet zoveel te kosten.

Het prettige van de zakelijke HP laptops is dat ze nog altijd met een 3/3/3 garantie komen van HP.
128GB is wat krap, maar ik denk dat zelf upgraden goedkoper is dan een ander model aanschaffen. RAM upgraden was ik inderdaad van plan, 16GB kost tegenwoordig bijna niks meer.
True schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 00:23:
Geen OS, bouwkwaliteit bij Clevo is misschien een puntje, meningen verschillen nogal hoewel Clevo eigenaren natuurlijk wel wat kritischer zijn omdat ze zelf hun laptop al samenstellen. OS kun je misschien wel via je opleiding krijgen via Dreamspark bijvoorbeeld, is het navragen absoluut waard.

Je kan ook nog wat meer spelen met de configuratie, op klik = linkje :)
CMD-Snake schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:15:
De bouwkwaliteit van Clevo ligt soms mijlenver uit elkaar. :/ Zelf zou ik er nooit snel eentje kopen.
Dat zijn leuke prijzen, maar bouwkwaliteit vind ik toch wel belangrijk, zeker omdat ik de laptop elke dag mee moet slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mrten schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:28:
128GB is wat krap, maar ik denk dat zelf upgraden goedkoper is dan een ander model aanschaffen. RAM upgraden was ik inderdaad van plan, 16GB kost tegenwoordig bijna niks meer.
Een grotere SSD kost ook de wereld niet. HP zakelijk krijg je ook altijd herstel Dvd's mee, dus een clean install op een nieuwe SSD is zo gedaan.

Ik geloof dat HP momenteel Sandisk SSD's gebruikt voor de Probook en de Elitebook series. De ZBooks krijgen Samsung Pro's als SSD.

Een Sandisk Extreme Pro 240GB SSD is iets meer dan 100 EUR in de Pricewatch: pricewatch: Sandisk Extreme Pro SSD 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
CMD-Snake schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:08:
Een grotere SSD kost ook de wereld niet. HP zakelijk krijg je ook altijd herstel Dvd's mee, dus een clean install op een nieuwe SSD is zo gedaan.

Ik geloof dat HP momenteel Sandisk SSD's gebruikt voor de Probook en de Elitebook series. De ZBooks krijgen Samsung Pro's als SSD.

Een Sandisk Extreme Pro 240GB SSD is iets meer dan 100 EUR in de Pricewatch: pricewatch: Sandisk Extreme Pro SSD 240GB
Daarom, een 240GB SSD is ook niet zo duur meer als vroeger. Weet je toevallig hoe het zit met de pre-installed software van HP? Op mijn oude HP laptop stonden allemaal programma's en toolbars geïnstalleerd waar ik niet zo veel behoefte aan heb. Als dat nog steeds zo is doe ik sowieso een clean install van Windows 10 erop.

Maar het wordt waarschijnlijk dus de HP met wat upgrades. Bedankt iedereen voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mrten schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:47:
Weet je toevallig hoe het zit met de pre-installed software van HP?
Ik heb december 2015 een nieuwe HP Zbook 15 G2 gekocht, dus ook zakelijk model. De image van HP was hier vrij van bloatware. Er stonden enkel wat HP tools op (drive guard, HP update manager). Wel heb ik een schone installatie gedaan, maar dat kwam omdat de image op de zakelijke modellen nog Windows 7 is. Ik wilde Windows 8.1 draaien.

Ik heb in maart dit jaar nog een Elitebook 850 G2 in handen gehad, die had ook een schone image. Geen bloatware.

Deze Probook zal geleverd worden met Windows 7, je krijgt er dan een DVD bij met Windows 10 en bijbehorende Windows 10 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
CMD-Snake schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:01:
Ik heb december 2015 een nieuwe HP Zbook 15 G2 gekocht, dus ook zakelijk model. De image van HP was hier vrij van bloatware. Er stonden enkel wat HP tools op (drive guard, HP update manager). Wel heb ik een schone installatie gedaan, maar dat kwam omdat de image op de zakelijke modellen nog Windows 7 is. Ik wilde Windows 8.1 draaien.

Ik heb in maart dit jaar nog een Elitebook 850 G2 in handen gehad, die had ook een schone image. Geen bloatware.

Deze Probook zal geleverd worden met Windows 7, je krijgt er dan een DVD bij met Windows 10 en bijbehorende Windows 10 drivers.
Oke, thanks!
Pagina: 1