Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cisco epc3925 - wifi key niet aan te passen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:20
Op dit moment zitten we in een gehuurd vakantiehuisje in Oostenrijk. Het huisje hebben we gehuurd van een nederlands stel. Zij hebben mij gevraagd of ik het wifi wachtwoord wil aanpassen omdat dit nu nog de default key is, een lange key van random karakters.

Op zich vind ik dat geen probleem. De eerste keer dat ik inlogde op de Cisco epc3925 (username: blank password: blank) werd mij gevraagd een user aan te maken. Dit was kennelijk nog nooit gebeurd. Ik heb een user admin aangemaakt en daar kan ik nu mee inloggen. Als ik dat doe dan zie ik de huidige wifi key als zwarte puntjes staan. Deze kan ik ook overtypen met de gewenste key. Het probleem is dat ik niet op 'save settings' kan klikken. Ik zie de knop wel maar deze is niet clickable. Ook 'cancel settings' is niet aan te klikken. Verder kan ik wel door de diverse tabbladen heen klikken en op sommige tabbladen wordt wel gereageerd op 'save settings'. Wat ik ook probeer, het aanpassen van de wifi key lukt uiteindelijk niet omdat klikken op 'save settings' niets doet.

Opvallend is dat wanneer ik het vinkje 'show key' naast de ingevulde huidige wifi key aanklik, dat de router dan direct verbinding verbreekt en opnieuw opstart. Het werkelijke wachtwoord wordt dus niet getoond.

Ik heb het geprobeerd met meerdere browsers op mijn laptop, firefox, IE. En vanaf mijn ipad. Nergens lukt het mee.

Kan het zijn dat ik perse een bekabelde verbinding nodig heb om de wifikey te wijzigen? Ik vermoed zelf dat de firmware van de router te wensen overlaat (vanwege de herstart na klikken op 'show key') maar ik wil daar liever niet aan klooien omdat ik geen zin heb om een Oostenrijkse ISP te moeten bellen als ik geen verbindng meer krijg. De verbinding werkt verder wel prima alleen de key is wat ongunstig, en staat ook op WPA-personal i.p.v. WPA2. Deze wijziging kan ik dus ook niet opslaan.

Alle reacties

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Je bent niet ingelogd als "administrator", alleen als een "user", daar zit je probleem

Btw: welke franse provider heb je daar?

[ Voor 20% gewijzigd door shure-fan op 07-06-2016 20:22 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer eens admin/admin

En anders - laat de eigenaars eens contact opnemen met hun ISP. Leuk dat jij dingen voor hen wilt/kunt fixen, maar tenzij je significant korting op de rekening krijgt zou ik zaken waar je je minder prettig bij voelt gewoon aan hen overlaten. Jij bent per slot van rekening klant hier :o

[ Voor 85% gewijzigd door dion_b op 07-06-2016 20:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

• jesco_white
De eerste keer dat ik inlogde heb ik op internet gezocht wat het account moest zijn. Het bleek dat ik user en password leeg moest laten. Toen kon ik inloggen maar moest ik gelijk een account definieren. Hiervoor heb ik admin met het default cisco password aangemaakt. Als ik hier vervolgens mee inlog ben ik volgens mij wel admin. Kan diverse zaken aanpassen zoals remote management aanzetten en dergelijke. De provider in Oostenrijk is mij onbekend.

Korting vragen op de rekening is niet aan de orde. Een ww aanpassen vind ik niet zo'n probleem. Ik zit hier ook niet met het idee dat ik de hele dag IT werkzaamheden aan het uitvoeren ben.

Admin - admin doet niet trouwens. Alleen het door mij aangemaakt account doet wat zo te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door jesco_white op 08-06-2016 09:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De provider in Oostenrijk is mij onbekend.
Vraag het dan aan je opdrachtgever die klant is van die ISP...

Oslik blyat! Oslik!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Google even naar "ip" en je krijgt zo een lijst te zien van websites die jou info kunnen geven over het externe IP adres waar je gebruik van maakt, zoals wie de eigenaar er van is (= meestal je ISP). Daarmee kun je vast wel een beetje door google-en om achter je ISP precies is, en dan even bij hun op de website te kijken of hier wat over te vinden is. Het zou kunnen zijn dat je de instellingen moet doen via de site van de ISP. Volgens mij had de oude Fonera van Fon ook zo'n systeem dat je bijna niets op de router zelf kon instellen.

Je hebt geen toegang tot de router om evt te proberen hem via een lan kabel in te stellen?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
http://whatismyipaddress.com/ vertelt je waarschijnlijk wel welke ISP het is..

404 Signature not found

• jesco_white
Dank voor de tip. Salzburg AG is de provider zo te zien. Ik zal een kijken op hun site of ik iets kan vinden.

De router hangt hier gewoon in de kamer maar heb helaas geen ethernetkabeltje bij me om direct te koppelen. Er is, voor de duidelijkheid, ook geen sprake van een strikte verhouding opdrachtgever - uitvoerder. Ik had aangeboden (bij het ophalen in Nederland van sleutel van vakantiehuisje) dat ik er even vrijblijvend naar wilde kijken. Lukt het aanpassen van wifi-key niet dan is het jammer. Het is niet dat ik hier uren in ga steken en ISP's ga bellen. Het is echter mijn eigen nieuwsgierigheid waarom dit aanpassen niet lijkt te lukken.

• jesco_white
Ik zie het volgens mij al. Het lijkt erop dat instellingen in de router alleen via de website van de provider gemaakt kunnen worden. Hiervoor moet je inloggen met je account die je bij afsluiten contract ontvangen heb. Deze gegevens heb ik niet maar ik zal deze info doorspelen aan de eigenaars. Zij kunnen dit dan zelf desgewenst regelen. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1