Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-01 10:21
Hallo Tweakers
,
Ik zit momenteel op stage op een school en daar hebben we een lastige kwestie.

Wij hebben op iedere computer de firewall uitgeschakeld, de leerlingen zelf kunnen deze firewall niet inschakelen. Maar nu willen wij ook dat geen enkele gebruiker een melding krijgt over de betreffende firewall die dus uit staat.

Wij installeren momenteel de computers d.m.v. WDS/MDT en hopen dat dit hierin mogelijk is. Anders kunnen we ook kijken of we de Policy er op aan kunnen passen.

In de hoop dat jullie ons hierin kunnen helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Welkom op de Tweakers huiswerk service. :/

Wat heb je al zelf kunnen ontdekken? Dat mis ik eigenlijk je post. Je komt hier voor een kant-en-klaar antwoord, maar dan leer je erg weinig van je stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen1997
Zelf heb ik geprobeerd om het commando netsh firewall set notifications mode = disable uit te voeren, echter stopt dat alleen maar de notificaties wanneer er een programma geblokkeerd wordt.

Tevens heb ik geprobeerd dit hier aan te passen:
"Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beveiliging en onderhoud\Instellingen voor Beveiliging en onderhoud wijzigen" maar daar is het vinkje geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
kloentje2 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:14:
Tevens heb ik geprobeerd dit hier aan te passen:
"Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beveiliging en onderhoud\Instellingen voor Beveiliging en onderhoud wijzigen" maar daar is het vinkje geblokkeerd.
Je gebruikers krijgen een pop-up van het notificatie centrum (action center in het Engels) van Windows. Die valt centraal te beheren gelukkig. :)

Als je zaken op Google wil opzoeken, gebruik altijd de Engelse termen anders ga je mogelijk erg weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen1997
CMD-Snake schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Je gebruikers krijgen een pop-up van het notificatie centrum (action center in het Engels) van Windows. Die valt centraal te beheren gelukkig. :)

Als je zaken op Google wil opzoeken, gebruik altijd de Engelse termen anders ga je mogelijk erg weinig vinden.
Ik zoek op Google altijd in het Engels, want als ik op Nederlandse zoektermen zoek kom ik echt op niks uit. Alleen kan het zo 1,2,3 niet vinden wat de makkelijkste manier is om de firewall meldingen uit te schakelen. Het enige wat ik kan vinden is het register aanpassen in HKEY_LOCAL_USER, echter wil ik het aan kunnen passen voor de hele computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
kloentje2 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:28:
Ik zoek op Google altijd in het Engels, want als ik op Nederlandse zoektermen zoek kom ik echt op niks uit. Alleen kan het zo 1,2,3 niet vinden wat de makkelijkste manier is om de firewall meldingen uit te schakelen. Het enige wat ik kan vinden is het register aanpassen in HKEY_LOCAL_USER, echter wil ik het aan kunnen passen voor de hele computer
Indien iets voor het systeem moet gelden dan moet je dit doen in HKEY_LOCAL_MACHINE.

Je kan dit oplossen door een registerkey te pushen (middels een GPO) of je moet een policy zetten op je notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 16:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is de achterliggende gedachte eigenlijk om de Firewall te disablen?

Zeker in een schoolomgeving zou je die toch gewoon enabled willen laten...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen1997
We hebben een externe firewall die al is ingesteld op dat soort dingen., zodat de lokale firewall niet meer nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47
kloentje2 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:16:
We hebben een externe firewall die al is ingesteld op dat soort dingen., zodat de lokale firewall niet meer nodig is.
Dus intern mag wel alles open staan |:( Lijkt me verstandiger om deze ook te gebruiken. Zeker kwa security op een school.

En je kan dit middels een policy uit zetten. Welk versie DC zitten jullie? Welke versie clients hebben jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19
kloentje2 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:16:
eh...dus je vind het geen enkel probleem als een leerling/student de pc van een andere student probeert binnen te komen? Of wat dacht je van gasten op het netwerk? Er is eigenlijk geen enkele manier die rechtvaardigt om de firewall op clients (of servers!) uit te schakelen!

De externe firewall houdt, zoals de naam al suggereert, alleen rottigheid/aanvallen van buiten tegen. Laat nu (vooral met al die malware ellende tegenwoordig) een groot deel van de ellende op school/bedrijfsnetwerken ook gewoon van binnenuit komen...

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 10-06-2016 12:02 ]

Pagina: 1