Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een vraag wat betreft mijn NAT-type. Deze staat momenteel op 'strict' en hiermee ondervind ik de nodige problemen tijdens het gamen. Nou ben ik niet de grootste held als het om software en technologie gaat maar begrijp ik dat het iets met port forwarden te maken heeft, om echter elk spel apart te port forwarden is erg veel moeite.

mijn vraag in het kort luidt: is het mogelijk om het NAT-type van mijn router van strict naar moderate of zelfs open te zetten op een makkelijkere manier?

Mvg Pieter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Probeer UPNP eens aan te zetten. Dit protocol zet zelf poorten open en dicht.

Maar wat meer info is wel fijn.

Welk internet heb je?
Welke router heb je?
Wat hangt er allemaal aan je internet?
Zit er bijvoorbeeld nog een router tussen?

Met welke spellen krijg je problemen?
Waar game je op?

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 07-06-2016 14:20 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, ik zal straks de UPNP aanzetten.

Wij hebben een Technicolor TG789VN v3, daaraan zitten 4 pc's een xbox en een stel mobiele telefoons.
Zelf game ik op mijn pc. Er zit geen andere router tussen en we hebben 200mb/s van ziggo.
Ik krijg voornamelijk problemen met spellen waarbij de spelers hosten, denk aan CoD, GTA V(private sessie), Rainbow 6 Siege (squad), etc.

Mvg Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Interessant topic, dat ook voor mij zeker van toepassing is.

Soms wel tot 10 minuten 'Creating Squad' bij Rainbow Six Siege. Killing 8)7

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Iets wat off-topic, maar is Thompson nu Technicolor? Heb nog nooit van dit modem gehoord bij Ziggo. De TG789vn werd bij KPN als DSL modem uitgeleverd (met praktisch standaard firmware) en daar is bekend dat de TG789vn niet goed met UPnP (i.c.m. PS4/Xbox) omgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:13:
Bedankt voor de reactie, ik zal straks de UPNP aanzetten.

Wij hebben een Technicolor TG789VN v3, daaraan zitten 4 pc's een xbox en een stel mobiele telefoons.
Zelf game ik op mijn pc. Er zit geen andere router tussen en we hebben 200mb/s van ziggo.
Ik krijg voornamelijk problemen met spellen waarbij de spelers hosten, denk aan CoD, GTA V(private sessie), Rainbow 6 Siege (squad), etc.

Mvg Pieter
De TG789VN v3 is een VDSL2 gateway en dus geen kabelmodem. Je zult dus een ander modem hebben.

Als je een Technicolor kabelmodem hebt, zal dit de TC7200 of TC7210 zijn.

-- Edit: hmm, maf. Als je op Google Images kijkt, komt bij de TG789VN v3 inderdaad Technicolor modems tegen die verdomd veel op de KPN-zooi lijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 07-06-2016 17:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:15:
[...]

De TG789VN v3 is een VDSL2 gateway en dus geen kabelmodem. Je zult dus een ander modem hebben.

TG789VN v3 is wel letterlijk wat er op de sticker staat achterop het apparaat.. Enig idee wat het dan kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Wildfire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:15:
[...]

-- Edit: hmm, maf. Als je op Google Images kijkt, komt bij de TG789VN v3 inderdaad Technicolor modems tegen die verdomd veel op de KPN-zooi lijken.
Er zit naast een DSL poort ook een WAN poort op. Dus Ziggo kan best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:18:
[...]

TG789VN v3 is wel letterlijk wat er op de sticker staat achterop het apparaat.. Enig idee wat het dan kan zijn?
Zie m'n edit. Op dat typenummer googlen levert modems op die inderdaad van Technicolor zijn, maar zover ik kan zien zijn het toch echt nog steeds VDSL2 modems/gateways en geen kabelmodems. Het is voor Ziggo ook een volstrekt onbekend type modem.

Weet je zeker dat de TG789VN v3 je modem is, en niet een erfenis uit het verleden toen je nog VDSL had? :?
cornfed99111 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:20:
[...]

Er zit naast een DSL poort ook een WAN poort op. Dus Ziggo kan best.
Zou kunnen als 'ie het ding puur als router gebruikt, maar dan zou dit ding dus weer met een modem verbonden moeten zijn.

PRobbemond: heb je nou nog een modem van Ziggo waar dan vervolgens deze Technicolor op zit aangesloten?

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 07-06-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:21:
[...]

Zie m'n edit. Op dat typenummer googlen levert modems op die inderdaad van Technicolor zijn, maar zover ik kan zien zijn het toch echt nog steeds VDSL2 modems/gateways en geen kabelmodems. Het is voor Ziggo ook een volstrekt onbekend type modem.

Weet je zeker dat de TG789VN v3 je modem is, en niet een erfenis uit het verleden toen je nog VDSL had? :?
lijkt me niet, als ik naar de webpage van de router ga staat er ook TG789VN v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:22:
[...]

lijkt me niet, als ik naar de webpage van de router ga staat er ook TG789VN v3
Wat zit er allemaal op dit ding aangesloten? Het vermoeden is nu dat je dus een kabelmodem hebt, waar deze TG789VN v3 op zit aangesloten als router. Alhoewel dat raar is, de TG789VN v3 is iets wat hooguit bij VDSL-abonnement geleverd zou worden. Of heb je dus in het verleden een ADSL/VDSL abbonement gehad en is dit ding "geërfd" en nu als router in gebruik?

-- Edit: de rode poort is de WAN-aansluiting, zit hier iets op aangesloten?

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 07-06-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:23:
[...]

Wat zit er allemaal op dit ding aangesloten? Het vermoeden is nu dat je dus een kabelmodem hebt, waar deze TG789VN v3 op zit aangesloten als router. Alhoewel dat raar is, de TG789VN v3 is iets wat hooguit bij VDSL-abonnement geleverd zou worden. Of heb je dus in het verleden een ADSL/VDSL abbonement gehad en is dit ding "geërfd" en nu als router in gebruik?

-- Edit: de rode poort is de WAN-aansluiting, zit hier iets op aangesloten?
ik denk dat dat het zal zijn, we hebben hem vroeger bij Tele2 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:28:
[...]

ik denk dat dat het zal zijn, we hebben hem vroeger bij Tele2 gehad.
Dan geldt dus idd wat RobinF zegt:
is bekend dat de TG789vn niet goed met UPnP (i.c.m. PS4/Xbox) omgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:29:
[...]

Dan geldt dus idd wat RobinF zegt:

[...]
en wat betekend dat voor mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:30:
[...]

en wat betekend dat voor mijn pc?
Ik ben zelf niet bekend met de router die je hebt, maar zoals aangegeven door RobinF heeft dit model moeilijkheden met UPNP.

Ik zelf zou er voor kiezen een andere router tussen te zetten. Advies genoeg te vinden hier op GoT en verder op internet, maar wellicht dat er wat tweakers zijn die al wat advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:32:
[...]

Ik ben zelf niet bekend met de router die je hebt, maar zoals aangegeven door RobinF heeft dit model moeilijkheden met UPNP.

Ik zelf zou er voor kiezen een andere router tussen te zetten. Advies genoeg te vinden hier op GoT en verder op internet, maar wellicht dat er wat tweakers zijn die al wat advies kunnen geven.
betekent dat voor mij ook dat mijn NAT-type altijd op strict zal staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoek eens uit wat er aan de internetkant aan die TG789vn hangt. Als je recent bent overgestapt van Tele2 naar Ziggo dan heb je veel kans van Ziggo gewoon een volwaardige modemrouter gekregen en is die TG789vn wellicht een overbodige extra schakel waardoor je nu 2x NAT achter elkaar hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wildfire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:32:
[...]

Jep eventueel de router vervangen of zoals hier boven staat even kijken welk modem je gebruikt. Als dit een modem is kan je die waarschijnlijk wel omruilen voor een modemrouter of misschien is het al wel een router en kan je die gewoon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobinF schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:07:
[...]

Jep eventueel de router vervangen of zoals hier boven staat even kijken welk modem je gebruikt. Als dit een modem is kan je die waarschijnlijk wel omruilen voor een modemrouter of misschien is het al wel een router en kan je die gewoon gebruiken
Prima, bedankt voor de tips allen. Ik ga er mee bezig!
Pagina: 1