Hoog geheugen % Systeemgeheugen en gecomprimeerd geheugen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RecLeKon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
hallo,
ik ben hier vrij nieuw dus ik weet niet of ik dit op de juiste plek post. maar ik heb een vraagje, ik heb overal op Google gezocht ik heb het probleem kunnen vinden maar niet op de manier als het bij mij voor komt.

dit is het probleem:
als ik mijn taakbeheerder opstart staat er altijd een programma boven aan dat "Systeemgeheugen en gecomprimeerd geheugen" heet en het neemt altijd heel veel geheugen in soms maar 300MB maar ook wel is 2GB en ik heb maar 8GB ram dus het is best veel die 2GB. het neemt vooral veel in als ik aan het gamen ben. en dan heb ik een game openstaan die geheugen gebruikt en dan ook nog "Systeemgeheugen en gecomprimeerd geheugen" en dan zit ik al gauw op 80%. op Google word gezegd dat het een memory leak is. maar ik heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit. het proces komt uit een .EXE dat "ntoskrnl.exe". Ik kan dit ook niet beëindigen omdat het een Windows programma is.

alvast bedankt

Tim,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, je hebt 8GB RAM in je systeem zitten en je computer gebruikt het. Wat is je probleem?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 01:52
"gecomprimeerd geheugen" is een nieuwe stap in Windows 10 die geheugen van ongebruikte apps comprimeert voordat het wordt weggeschreven in de pagefile. Omdat comprimeren en decomprimeren veel sneller is dan schrijven en lezen naar een SSD, of nog erger een HDD, wordt dit eerst geprobeerd om genoeg vrij geheugen te genereren.
Dat het gecomprimeerde geheugen 2GB beslaat, betekent dat je een programma (bijv. 7-zip) of een game gestart hebt die veel geheugen vereist, om daarvoor geheugen vrij te maken worden inactieve processen (windows store apps, inactieve tabbladen van chrome, etc.) zoveel mogelijk gecomprimeerd. Het feit dat er toch nog 2GB "vrij" was betekent dat je nog voldoende RAM over had; mocht dat namelijk niet zo zijn, dan was het wel naar de pagefile weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RecLeKon
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:50:
Euh, je hebt 8GB RAM in je systeem zitten en je computer gebruikt het. Wat is je probleem?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wy1I3Cv.png ja 75% op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RecLeKon
beste-spellen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:58:
"gecomprimeerd geheugen" is een nieuwe stap in Windows 10 die geheugen van ongebruikte apps comprimeert voordat het wordt weggeschreven in de pagefile. Omdat comprimeren en decomprimeren veel sneller is dan schrijven en lezen naar een SSD, of nog erger een HDD, wordt dit eerst geprobeerd om genoeg vrij geheugen te genereren.
Dat het gecomprimeerde geheugen 2GB beslaat, betekent dat je een programma (bijv. 7-zip) of een game gestart hebt die veel geheugen vereist, om daarvoor geheugen vrij te maken worden inactieve processen (windows store apps, inactieve tabbladen van chrome, etc.) zoveel mogelijk gecomprimeerd. Het feit dat er toch nog 2GB "vrij" was betekent dat je nog voldoende RAM over had; mocht dat namelijk niet zo zijn, dan was het wel naar de pagefile weggeschreven.
dus eigelijk is dit helemaal geen probleem, want ik heb het gevoel van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57
Je kan beter even onder performance een screenshot maken bij het tabje geheugen. Daar zie je namelijk veel duidelijker of je in je drivers een memory leak hebt.

Persoonlijk denk ik dat het gewoon ook deels door je game komt. Niet veel om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RecLeKon
Arnlith schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:23:
Je kan beter even onder performance een screenshot maken bij het tabje geheugen. Daar zie je namelijk veel duidelijker of je in je drivers een memory leak hebt.

Persoonlijk denk ik dat het gewoon ook deels door je game komt. Niet veel om je zorgen over te maken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Aeay7H3.png
heb je hier wat aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57
Zoals ik het nu zie heb je alleen applicaties die veel geheugen vragen, kan je niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RecLeKon
Arnlith schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:33:
Zoals ik het nu zie heb je alleen applicaties die veel geheugen vragen, kan je niets aan doen.
Oke, bedankt voor het helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilliBrixx
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-05-2022
hallo ik heb een problem mijn geheugen is 98% beeetje veel dus hoe kan ik dat vermindere en als ik kijk naar me router dan zegt ie dat http protocal heel veel gb zijn terwijl andere in het huis kb hebben hoe voeg ik een foto toe om het te kunnen laten zien
Pagina: 1