"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."
Vraag
Beste antwoord (via foxkuil op 09-06-2016 11:30)
ALs je hier op zoekt kom je uit bij oa.

Dit zou een prima stevig ding kunnen zijn, maar ik denk dat het niets iets is waar je je dochter blij mee maakt.
Tip: kijk voor die prijsklasse naar een Asus UX305LA of iets in die trant.
vwb toekomst gereedheid, de specs van Windows en Mac voor de nieuwe versies zijn in de afgelopen 7 jaar bijna niet gestegen (net dit jaar voor sommige windows versies, maar wel naar specs die 7 jaar geleden nog niet als high-end golden).
Dus zolang ze geen processorintensieve dingen moet doen (programmeren, CAD/CAM, simulatiesoftware, etc.) kan ze met een goeie thin/light met een Core i3 of m5/7 prima uit de voeten. Let vooral op een goede beeldresolutie en aanwezigheid van 5Ghz Wifi en een SSD.
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Alle reacties
Ik begrijp dat de studie er toe doet, maar ik kijk ook graag naar de toekomst.
Deze laptop is zeker overkill, maar ik betaal liever iets meer voor wat goed is en wat langer mee gaat.
Ik volg dit forum al erg lang en heb ook diverse configuraties gezien, maar dit type laptop is
mij niet bekend vandaar mijn vraag. Ik heb dan ook geen enkel referentie materiaal
Ik heb zelf al wel een shortlist van, in mijn ogen, geschikte laptops en dan betaal ik liever iets meer dan
dat ik voor +/- 750 euro een kleiner scherm en mindere processor krijg. Bijvoorbeeld:
http://tweakers.net/price...nbook-ux305ca-fc022t.html
of
http://shop.lenovo.com/nl.../?sb=:000000F0:0000050E:#
Verwijderd
Ik heb 2 maanden geleden een laptop samensgesteld bij snip. Erg tevreden, goede service en supersnelle laptop. Misschien is de Topstar U931 ultrabook (vergelijkbaar in uiterlijk met een macbook) iets wat u zoekt.
De grote merken; Dell, Asus, Lenovo zijn tegenwoordig ook niet meer wat het geweest was. Ik weet wel dat ik voortaan alleen nog maar samengestelde laptops koop.
[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 16-06-2016 17:51 ]
Wanneer ik een laptop samenstel via uw website dan kom ik op (bijna) dezelfde prijs uit...en dan kies ik liever voor een Asus.
Is er niemand die dit product kent of er ervaring mee heeft?
Er is werkelijk niets te vinden hierover (gewicht, scherm etc. etc.)
Een laptop bestaat uit meer dan alleen een cpu met een scherm.foxkuil schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:40:
Bedankt voor je reply Pelkie
Ik heb zelf al wel een shortlist van, in mijn ogen, geschikte laptops en dan betaal ik liever iets meer dan
dat ik voor +/- 750 euro een kleiner scherm en mindere processor krijg. Bijvoorbeeld:
http://tweakers.net/price...nbook-ux305ca-fc022t.html
of
http://shop.lenovo.com/nl.../?sb=:000000F0:0000050E:#
Veel kun je niet uit de specs halen. Hoe is bijvoorbeeld de bouwkwaliteit, het toetsenbord, het touchpad, de schermhelderheid, de accuduur, enz.
Om daar achter te komen zul je reviews moeten lezen. Notebookcheck bijvoorbeeld heeft altijd wel goede reviews.
Iemand die een paar jaar een auto'tje voor stadsverkeer wilt hebben een Caddy geven is ook overkill, maar niet het goede soort overkill.foxkuil schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:40:
Deze laptop is zeker overkill, maar ik betaal liever iets meer voor wat goed is en wat langer mee gaat.
Als je iets wilt dat langer mee gaat, investeer dan extra in de bouwkwaliteit van de laptop, niet in de snelheid of hippe specificaties die niet nodig zijn. Een fatsoenlijk i3 of i5-je met goed scherm en een ssd moet genoeg zijn, eventueel 8 ipv 4 GB ram, maar dan heb je het ook wel gehad. Wil je dat ze er langer mee kan doen, ga dan voor een laptop uit een zakelijke lijn (bijvoorbeeld HP Elitebook, Lenovo Thinkpad W-serie of een MacBook Pro).
Een goed startpunt is sowieso de Laptop BBG. Deze geeft in verschillende categoriën een favoriet, maar ook alternatieven met hun voor- en nadelen. Zo kun je kijken wat jij het belangrijkst vind, en daar een keuze uit maken.
Sorrie voor de auto-vergelijking... kon het niet laten
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Klopt....en daarom ook mijn vraag over onder andere het gewicht enzo. Notebookcheck kent deze ook niet.wappiewappie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:51:
[...]
Een laptop bestaat uit meer dan alleen een cpu met een scherm.
Veel kun je niet uit de specs halen. Hoe is bijvoorbeeld de bouwkwaliteit, het toetsenbord, het touchpad, de schermhelderheid, de accuduur, enz.
Om daar achter te komen zul je reviews moeten lezen. Notebookcheck bijvoorbeeld heeft altijd wel goede reviews.
EMP schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 04:05:
[...]
knip....
Een goed startpunt is sowieso de Laptop BBG. Deze geeft in verschillende categoriën een favoriet, maar ook alternatieven met hun voor- en nadelen. Zo kun je kijken wat jij het belangrijkst vind, en daar een keuze uit maken.
offtopic:
Sorrie voor de auto-vergelijking... kon het niet laten
Ik heb de BBG bekeken (er is trouwens geen recente BBG voor Ultrabooks) en heb ook al wel een shortlist maar mijn vraag blijft nog steeds:
Wat is het voor een laptop, welk type scherm, zakelijk/niet zakelijk etc.
Deze studie duurt 4 jaar en zo lang moet de laptop ook meegaan. Daarna zien we wel verder.
ALs je hier op zoekt kom je uit bij oa.

Dit zou een prima stevig ding kunnen zijn, maar ik denk dat het niets iets is waar je je dochter blij mee maakt.
Tip: kijk voor die prijsklasse naar een Asus UX305LA of iets in die trant.
vwb toekomst gereedheid, de specs van Windows en Mac voor de nieuwe versies zijn in de afgelopen 7 jaar bijna niet gestegen (net dit jaar voor sommige windows versies, maar wel naar specs die 7 jaar geleden nog niet als high-end golden).
Dus zolang ze geen processorintensieve dingen moet doen (programmeren, CAD/CAM, simulatiesoftware, etc.) kan ze met een goeie thin/light met een Core i3 of m5/7 prima uit de voeten. Let vooral op een goede beeldresolutie en aanwezigheid van 5Ghz Wifi en een SSD.
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Bedankt voor de hulp...dit ontwerp is idd niet iets waarmee je een puber naar school mee stuurt
Ik wacht iig nog even met kopen, wellicht komt er binnenkort een back-to-school actie ergens!!!
Iedereen bedankt voor de hulp/antwoorden!