TV Aankoop met goede kijkhoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikV1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:51
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Tv met minmaal 50 inch breedte. Het liefst full HD. Wat het allerbelangrijkste is, is dat de kijkhoeken heell goed zijn.

Wat is je budget?
Het mag niet duurder zijn dan 600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV wordt opgehangen in een hele grote zaal waar je vanaf elke plek de tv goed moet kunnen zien en lezen wat er op het beeld staat.De informatie die op het scherm komt de staan is redelijk groot, vandaar dat 50 inch genoeg is.

Wat heb je zelf al gevonden?
De merk van de TV gaat het liefst uit naar Philips (omdat in de andere zalen ook een philips tv hangt) Het hoeft niet persé, ik sta open voor andere merken. Zelf had ik deze TV gevonden: pricewatch: Philips 50PUK6400 Zwart

In de review van tweakers stond dat de kijkhoeken goed waren.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaring met deze Philips of met een andere tv met goede kijkhoeken?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Een UHD-televisie is absoluut onnodig voor hetgeen waar deze voor bedoeld is. Daarmee worden alleen maar meer kosten gemaakt terwijl de mensen in de grote ruimte er geen verschil in zullen zien.

Even belangrijk is om te weten of er statische of bewegende informatie op komt te staan en indien bewegend, met welke frequentie/frame rate deze ververst wordt. Afhankelijk hiervan kan een 100Hz paneel belangrijk zijn of juist helemaal niet.

De merknaam Philips zou ik overigens ook weinig waarde aan hechten. Dit is voor televisies al enkele jaren geen Philips meer maar TP Vision. Kwaliteit heeft hier ook onder geleden, zoals in meerdere topics hier op Tweakers terug te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikV1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:51
UHD is inderdaad onnodig, alleen ik kon verder niet echt een 50inch HD TV vinden met goeie kijkhoeken. Er komen geen bewegende beelden op te staan, dus het aantal Hz is totaal onbelangrijk. Smart TV is ook totaal niet van belang, er komt namelijk een Raspberry Pi aan te hangen.

Verder heb ik deze nog gevonden: pricewatch: LG 55LF630V Zwart Volgens de consumentenbond reviews heeft deze hele goede kijkhoeken.

Als jullie nog iets anders in gedachten hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Voor goede kijkhoeken moet je voor een IPS-paneel kiezen. Omdat vrijwel alle toestellen van LG zijn voorzien van IPS-panelen, zou die keus dus makkelijk gemaakt zijn.

Het model dat jij opgeeft, is dan inderdaad een goede keus.