Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:21
Dag iedereen,

Ik heb me gisteren GTA V aangeschaft (retail versie) en na de lange installatie en nog eens trage download kon ik eindelijk beginnen: dan bleef het spel aanhoudelijk crashen.

Specs:
Windows 10, 64bit
Gigabyte GA-B150M-D3H
i5-6500
asus r9 380 4gb
8gb ddr4

Ik heb de laatste crimson drivers, waarmee ik tot nu toe (bijna) geen enkel probleem had (Witcher 3, MGS5, XCOM2, SC2, ...). Ik heb op dit en andere forums eens rondgekeken, maar vond daar geen duidelijke oplossing. Ik doe geen overclock (buiten de standaard OC op mijn gpu). Ook staat Samsung Magician op maximum performance (paging file staat dus aan).

Ik heb al met wat ingame instellingen geprutst, het laatste dat ik probeerde was de directX versie verlagen van 11 naar 10.1. Dat leek te helpen, maar heb het nog niet uitgebreid kunnen testen.

Zijn er nog mensen die ideeën hebben? Zou het downgraden naar de laatste catalyst drivers iets kunnen uithalen?

Alvast bedankt! _/-\o_

Beste antwoord (via McRagefit op 09-06-2016 09:34)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
Ik had het zelfde probleem toen ik mijn PC kocht. Ook alleen met GTA. GTA online kon ik helemaal niet inkomen en de SP viel soms random uit. Na 20 bericht wisselingen met Rockstar Support en het al 3 keer opnieuw installeren van de games, GPU drivers en Direct X enz. M'n pc compleet opnieuw geïnstalleerd en zowaar heeft dit geholpen. Kreeg ook een stuk hogere FPS

https://support.rockstargames.com/hc/sections/200665973 dit kreeg ik van de support guy. Misschien het proberen waard.

Daarna heb ik nog een paar andere dingen die ik moest proberen. Zoals het opstarten van zowel de game als launcher als Administrator, zonder anti virus en firewall draaien.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
Ik had het zelfde probleem toen ik mijn PC kocht. Ook alleen met GTA. GTA online kon ik helemaal niet inkomen en de SP viel soms random uit. Na 20 bericht wisselingen met Rockstar Support en het al 3 keer opnieuw installeren van de games, GPU drivers en Direct X enz. M'n pc compleet opnieuw geïnstalleerd en zowaar heeft dit geholpen. Kreeg ook een stuk hogere FPS

https://support.rockstargames.com/hc/sections/200665973 dit kreeg ik van de support guy. Misschien het proberen waard.

Daarna heb ik nog een paar andere dingen die ik moest proberen. Zoals het opstarten van zowel de game als launcher als Administrator, zonder anti virus en firewall draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:21
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:08:

Bedankt voor je antwoord!

Ik kon het spel goed draaien met directX 10. Zag dat hierbij MSAA, reflection MSSA en tesselation automatisch afstonden. Nu heb ik het spel toch reeds een uur of langer zonder problemen kunnen spelen met directX 11 en die opties uitgeschakeld, waarschijnlijk ligt het dus aan een van die opties.

Ondertussen is er ook zowel voor GTA als voor de Crimson drivers opnieuw een update verschenen, dus kan het evengoed daar aan liggen..