Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaasbas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Hallo, sinds een maand of 2 ben ik er achter gekomen dat mijn telefoon, een samsung galaxy s6, veel data gebruikt. Zowel mobiele data als via wifi. Vorige maand is dit zelfs opgelopen tot 25% van mijn limiet. Als ik bij dataverbruik kijk, geeft hij bij android OS aan dat het achtergrond data is.

Ik heb dus een Samsung Galaxy S6, en een abonnement van ben.

Ik heb automatische backup en autosync uitgezet. Ook heb ik geprobeerd de achtergrond data te blokkeren. Niks heeft geholpen. Kan iemand helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Je kan altijd een keer je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen en kijken of dat helpt. En wat is veel? Wat is je limiet?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Baaasbas schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:55:
Hallo, sinds een maand of 2 ben ik er achter gekomen dat mijn telefoon, een samsung galaxy s6, veel data gebruikt. Zowel mobiele data als via wifi. Vorige maand is dit zelfs opgelopen tot 25% van mijn limiet. Als ik bij dataverbruik kijk, geeft hij bij android OS aan dat het achtergrond data is.
Vervelend om te horen dat je telefoon veel is gaan verbruiken. Maar we missen helaas nog wat concrete informatie. Wat is 'veel' data? Kun je dit aangeven met harde cijfers?

Je zou eventueel ook nog een andere app kunnen installeren voor het bijhouden van je dataverbruik. Ik heb goede ervaringen met Google Play: My Data Manager - Data Usage.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaasbas
240mb bij een totaal verbruik van 480, 160 bij 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Baaasbas schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:04:
240mb bij een totaal verbruik van 480, 160 bij 500
Dat is inderdaad een gigantische hoeveelheid. Maar je hebt dus 240MB verbruikt bij een totaal verbruikt van 480MB en 160MB gebruikt bij een totaal van 500MB (iets klopt daar niet?)

Een aantal ideeën:
  • Staat er toevallig een software update klaar en probeert je telefoon die telkens over WiFI / 3G te downloaden?
  • Hoe vaak en hoeveel accounts worden er gesynchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaasbas
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:14:
[...]

Dat is inderdaad een gigantische hoeveelheid. Maar je hebt dus 240MB verbruikt bij een totaal verbruikt van 480MB en 160MB gebruikt bij een totaal van 500MB (iets klopt daar niet?)

Een aantal ideeën:
  • Staat er toevallig een software update klaar en probeert je telefoon die telkens over WiFI / 3G te downloaden?
  • Hoe vaak en hoeveel accounts worden er gesynchroniseerd?
Synchronisatie van alle accounts heb ik uit gezet. Ook staat er geen softwareupdate klaar. Het verschil in gebruik van mb's is inderdaad opvallend. Mijn limiet is 500 mb, en het verbruik van Android OS wordt ook geregistreerd door ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Baaasbas schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:52:
[...]
Synchronisatie van alle accounts heb ik uit gezet. Ook staat er geen softwareupdate klaar. Het verschil in gebruik van mb's is inderdaad opvallend. Mijn limiet is 500 mb, en het verbruik van Android OS wordt ook geregistreerd door ben.
Wat voor data verbruik heb je nu in in totaal en welk deel daarvan is 'android OS'? Wat geeft Ben aan voor verbruik en wat geeft Android aan voor verbruik?

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaasbas
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:53:
[...]

Wat voor data verbruik heb je nu in in totaal en welk deel daarvan is 'android OS'? Wat geeft Ben aan voor verbruik en wat geeft Android aan voor verbruik?
Ben en Android geven 77 mb aan. Hiervan is 33mb besteed aan Android OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Baaasbas schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Ben en Android geven 77 mb aan. Hiervan is 33mb besteed aan Android OS.
Waar komen die waardes hierboven dan vandaan?

Maar goed. Je datateller van Android lijkt dus goed te werken, aangezien die hetzelfde aangeeft als die van Ben.

Heb je al een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaasbas
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Waar komen die waardes hierboven dan vandaan?

Maar goed. Je datateller van Android lijkt dus goed te werken, aangezien die hetzelfde aangeeft als die van Ben.

Heb je al een factory reset gedaan?
Een factory reset lijkt me iets te extreem. Maar als er geen andere oplossingen bij jullie bekend zijn zal ik het proberen. Overigens las ik op een engels forum dat iemand hetzelfde probleem had, zover zonder oplossingen. Daar werkte een factory reset ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Baaasbas schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:04:
[...]
Een factory reset lijkt me iets te extreem. Maar als er geen andere oplossingen bij jullie bekend zijn zal ik het proberen. Overigens las ik op een engels forum dat iemand hetzelfde probleem had, zover zonder oplossingen. Daar werkte een factory reset ook niet.
Installeer eens de bovengenoemde Data Manager. Misschien kan die beter uitsplitsen waar alle data aan verbruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaasbas
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Installeer eens de bovengenoemde Data Manager. Misschien kan die beter uitsplitsen waar alle data aan verbruikt wordt.
Ik zal het proberen, en zal de resultaten hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaasbas
Al gelijk merk ik dat hij ook via WiFi weer heel veel verbruikt aan 'OS Services'

Wil je de volgende keer de wijzig knop gebruiken om iets toe te voegen? Dubbelposten is niet toegestaan op tweakers.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 11-07-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkenine
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik heb het zelfde probleem, ik heb ook een s6 en android gebruikte vorige maand 250 van de 1000 mb
Pagina: 1