Toon posts:

[poll] waar gebruik jij linux voor??

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
of waar vindt je het tot nu toe geschikt voor??

Ik: alleen als server, desktop is klote, X is klote, te traag, vreselijk instabiel e.d. :r

Maar zolang je X ver van je systeem afd houdt vindt ik het pr8ig *D , linuxconf moet je ook nie hebben

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Gewoon, voor alles behalve het 'hogere' spreadsheetwerk. Vaak werken programmaatjes eenduidiger dan onder windows. Bovendien is mijn X nog nooit gecrasht. kde wel eens, maar meestal alleen met afsluiten of opstarten. En af en toe kicker en licq. En Kword uiteraard, maar die gebruik ik toch niet. :)

[edit]
op m'n desktop dus, en ook op hier en daar een servertje

Verwijderd

Servers, routers etc. Nog niet als desktop.

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Servertje (meerdere trouwens).

Workstation: tekstverwerken doe ik niet aan onder linux (boot ik wel even naar windows of ik pak m'n laptop er bij), vooral omdat ik te lui ben om de laatste versie van OpenOffice te installeren :)

Verder werkt alles onder linux wat ik onder windows heb: vage win-printer (lexmark), vage scanner (parallel), vage writer (witmerk). XFree draait heerlijk (nvidia drivers) en enige wat ik overdag met m'n computer doe is IRCen en browsen, (Mozilla 0.9.1 vind ik fijner dan IE5).

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 15:05
Argh.. Dit soort discussies zijn pas nog in een ander topic geweest hoor:
[topic=159531]

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zowel server als workstation :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
voor m'n server

en op de workstation om mee te internetten en websites te testen en om mee te gamen

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 25 juni 2001 14:14 schreef Platypussy het volgende:

Argh.. Dit soort discussies zijn pas nog in een ander topic geweest hoor:

Linux, wie gebruikt het nou werkelijk?
Dat topic gaat allang over andere dingen ;)
Een verse start vind ik prima.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Linux mag bij mij voornamelijk voor server spelen. Eentje tuis en twee op school :)
Mijn desktop die wil niet zo. Komt doordat NVidia drivers + kernel 2.4.4 niet echt samenwillen met als gevolg dat X hangt als je eerst van X naar console en dan weer terug naar X schakeld. Ik wacht eventjes op Slacklware 8.0 (ja het gaat echt 8.0 worden) en dan kan ik weer fijn desktoppen. Ondretussen moet ik me behelpen met Windows.

[deze advertentieruimte is te koop]

• Platypussy
  • Laatst online: 18-02 15:05
Op maandag 25 juni 2001 14:15 schreef Jotti het volgende:

[..]

Dat topic gaat allang over andere dingen ;)
Een verse start vind ik prima.
Das waar, op een gegeven moment werd het meer een discussie over de pro's & con's van Linux ten opzichte van FreeBSD.
Ik word alleen een beetje flauw van telkens de zelfde topics. Ik snap niet dat jij dat ook niet vindt, want het was immers jouw initiatief om alle 'welke distro moet ik nemen...'-topics in één topic te gooien.

Verwijderd

Geen linux hier sorry, maar FreeBSD..ach.. tis ook UNIX :)

Als Server/router. thuis, kenissen, werk, e.d

Workstation. (thuis)

Ik ben nu 100% windowsloos :)

X draait gewoon prachtig..snel.. stabiel.. heerlijk!

(en dat met een oude viper 330 .. naja.. is eigenlijk best een mooi kaartje)

Verwijderd

Topicstarter
iedereen vindt X vreselijk stabiel.
KOmt het dan doordat ik nog redhat 6.0 heb liggen dat ik het klote vindt?? :?

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

1) voor : glas.its.tudelft.nl

2) thuis voor vanalles, X is bij mij stabiel als een rots (Voor sommige progjes sgeldt dat dan weer niet) maar gewoon commandline is toch makkelijker vaak...

Ik ben fan van dingen

• balk
Op maandag 25 juni 2001 14:32 schreef Belegen_Kaas het volgende:
Ja

:)

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Op maandag 25 juni 2001 14:32 schreef Belegen_Kaas het volgende:
The latter denk ik, RH 6 was bij mij ook al super goed kwa X, ligt misschien een beetje aan wat je doet... En sommige mensen zien een crashend programma als een crashende X...

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

Ik gebruik _alleen_ nog maar Linux op de WS, voornamelijk vanwege de stabiliteit en Enlightenment. Op m'n werk ben ik gedwongen om Solaris te gebruiken. Thuis op m'n servers draaien FreeBSD en OpenBSD, omdat ik die uniformer en stabieler vind dan een willekeurige distro.

Iets anders dan UNIX hoef ik niet op mijn netwerk...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 14:35 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

The latter denk ik, RH 6 was bij mij ook al super goed kwa X, ligt misschien een beetje aan wat je doet... En sommige mensen zien een crashend programma als een crashende X...
nou hier nie hoor, dan bevroor het beeld weer en werd ie 5 min. later weer wakker, of allemaal verticale strepen.
Maar kan ook door gare hardware komen, maar win werkte wel ok, toch maar es 7.0 oid regelen, kank t weer ns proberen

Verwijderd

alleen als server.
zonder monitor, kb, mouse, fd, cd-rom.
Wil grafisch kaart ook uitslopen, maar dat pikte die vorige keer niet. :(

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Platypussy: hier blijft het toch ook in 1 'active' topic? De vorige is alweer ff weg. Ik zie het probleem niet zo eik :)

• odysseus
  • Laatst online: 21:54

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Er staat er een als NAT-box te werken, zelf draai ik ook nog een linux (debian).
Deze wordt gebruikt als desktop-pc, dus om mee te browsen, tekstverwerken (werkstukken schrijven), IRC'en, wat experimenteren, programmeren, af en toe eens een spelletje en om nog wat van computers te leren...veel meer kun je niet doen met een huis-tuin-en-keuken-pc denk ik...

* odysseus zijn leraren (4 VWO) vinden zijn werkstukken er altijd goed uitzien...zie je wel dat Word niet vereist is :D

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

"And 1.1.81 is officially BugFree(tm), so if you receive any bug-reports on it, you know they are just evil lies." - Linus Torvalds
Jotti -> Die quote heb je zeker uit 'fortune' ?

Ik ben fan van dingen

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53
Op maandag 25 juni 2001 14:09 schreef balk het volgende:
En af en toe kicker en licq. En hier en daar een servertje.
Laat dat af en toe maar weg balk! ;)

Hier en daar een servertje? Volgens mij alleen die ene 'daar' bij mij >:)

Verwijderd

Hier op mijn stage heb ik een Redhat 7.1 ws, een OpenBSD 2.9 ws en een w2k ws.
De redhat bak gebruik ik om dingen mee te testen/internetten, de OpenBSD bak als sshclient voor de servers en m'n w2k bak om te tekstverwerken/internetten.
De servers hier zijn allemaal Redhat varierend van 6.0 tot 7.1.

Thuis heb ik een OpenBSD laptop en een w98 doos. HAD een sparc5 110 met Solaris 8 maar die heb ik geruild tegen die laptop.

Verwijderd

van alles!

• balk
Op maandag 25 juni 2001 15:21 schreef pimlie het volgende:

[..]

Laat dat af en toe maar weg balk! ;)
hoezo? Echt maar een enkele keer hoor. En licq is niet mission-critical....
Hier en daar een servertje? Volgens mij alleen die ene 'daar' bij mij >:)
Je vergeet die 486SX die internet staat te verdelenbij mij thuis (25MHz should be enough for a simple Casema connection >:) )

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Gebruik Linux als Vuurmuur en als server meer niet

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

op webserver die bij nxs hangt thuis draai ik gewoon windows server's :)
maar op mijn alpha komt linux of tru64

Verwijderd

server, een oude 486

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39

frapex

got r00t

als firewall & als server (op een Celery 300A@450mhz). draait perfect. uptime van > 65 dagen nu :P

binnenkort ook op mn workstation :)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Tja ik gebruik het voor 2 servers en ook voor mijn desktops.

Hoewel ik bij Desktop gebruik niet alleen "Linux-only" ben ;)
Windows heeft ook zijn sterke kanten (flame-gevoelige uitspraak vrees ik ;) ).

Qua desktop gebruik ligt het bij bij dan denk ik ook 60%/40% in het voordeel van Linux :)

/me vindt Linux Desktop gebruik voor newbies nog niet vriendelijk genoeg.
Wat dat betreft valt er wel wat te leren van MS, hoewel het steeds beter wordt :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

THE_ED: jah :)

Valt me trouwens op dat er toch nog wel aardig veel desktoplinuxers zijn, terwijl "iedereen" altijd zegt dat linux niet geschikt is voor de desktop.

• Freez
  • Laatst online: 14-01 14:30
ik gebruik linux om te bitchx'en, een beetje te klooien voor als ik het op m'n server wil gaan draaien, c programmeren, en af en toe als iemand m'n nick weer heeft gejat met irc om een leuke ping -f uit te voeren >:) (niet zo vaak hoor, anders hoor ik later andere verhalen :r )

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 15:46 schreef cool0 het volgende:
Gebruik Linux als Vuurmuur en als server meer niet
Me 2~!

Verwijderd

FreeSCO als router. Ben nog maar een linux-newbie, maar wil heel graag er meer van leren. Heb aardig wat discussies doorgelezen en ik ga me ervoor inzetten. :+

Verwijderd

voor de pc die al jaren uitstaat omdat ik niet weet waar het voor dient...

dus als stof vanger ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 15:59 schreef frapex het volgende:
als firewall & als server (op een Celery 300A@450mhz). draait perfect. uptime van > 65 dagen nu :P

binnenkort ook op mn workstation :)
is da nie beetje overkill??
of izzie nie voor thuis??

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 25 juni 2001 17:12 schreef Belegen_Kaas het volgende:

[..]

is da nie beetje overkill??
of izzie nie voor thuis??
het is thuis ook een routertje voor 100mbit :) binnekort ga ik er wat meer mee doen. maar op dit moment is het gewoon een server, gateway & router :7
zie ook signature 8-)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 20:05

McFreak

McFraGG de gekste !!

volgens mij word geen enkele linux gebruikt als 'home=pc'is het niet?
Ik heb een keer proberen unreal te installen op linux mandrake 7.2 --> NOT!!

klote nvidia drivers..ik he na 15 keer geprobeerd heel die tering linux erafgeteerd en weer op windows gegaan. ( daar kan je tenminste met 1 klik iets installen )

Niet dat ik de stupide ben of te lui, maar ik begin me al aardig te ergeren als er zoiets komt en dat wil ik verhinderen voordat ik heel die klote pc uit het raam tief..

BTW.. het draait hier thuis nog wel als server , ftp, www (das tenminste makkelijk te configgen) :)

McFraGG de gekste !!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46
- router (zoals bijna iedereen dus)
- Bridge (ik had geen geld voor een switch)
- Progge in vanalles en nogwat (perl, php, java, C++, prolog....)
- Af en toe games, alhoewel Windows hier toch beter in is (CS gaat 30 FPS ipv 70)
- Surfe
- een stuk of wat servers (zo rond de 5.. schat ik)
- Om zelfgebouwde hardware te testen (www.lirc.org)

en nog een hoop meer

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46
Op maandag 25 juni 2001 16:04 schreef Jotti het volgende:
Valt me trouwens op dat er toch nog wel aardig veel desktoplinuxers zijn, terwijl "iedereen" altijd zegt dat linux niet geschikt is voor de desktop.
Dat er hier in het NOS forum van GoT veel linux-desktoppers zijn, valt wel een beetje te verwachten, als je dezelfde vraag steld in.... eeehhhh.. het vivaforum, dan zal het toch een stuk minder zijn

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• deadinspace
  • Laatst online: 19-02 11:03

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 25 juni 2001 14:06 schreef Belegen_Kaas het volgende:
...desktop is klote, X is klote, te traag, vreselijk instabiel e.d. :r

Maar zolang je X ver van je systeem afd houdt vindt ik het pr8ig *D...
X heeft wat vreemde eigenschappen omdat het een oud systeem is, en de huidige X servers moeten backward-compatible zijn met dat oude systeem. Maar hierdoor kun je bijvoorbeeld ook een grafisch programma remote vanaf een UltraSparc met Solaris op jouw Linuc PC draaien... erg mooi systeem.
Qua stabiliteit heb ik weinig last van X. Ja, ik heb wel eens X crashes meegemaakt, maar die zijn bij mij nog altijd zeldzaam.
Wat betreft snelheid: XFree 4 is een vrij grote verbetering ten opzichte van XFree 3. Ik heb niks op de snelheid van X aan te merken.
...linuxconf moet je ook nie hebben...
Idd, gewoon alles lekker zelf configgen. Dan gebeurt het tenminste goed :)
Op maandag 25 juni 2001 16:04 schreef Jotti het volgende:
Mja, die "iedereen" gebruikt ook windows, iets wat je technisch gezien waarschijnlijk een van de slechtste OSsen ooit kunt noemen. Wat ik daarmee wil zeggen is dat "iedereen" (aka: de massa) het lang niet altijd bij het rechte eind heeft.

GNU/Linux is trouwens min of meer bedoeld voor de desktop, niet voor servers zoals veel mensen ook zo graag beweren.

Hoe dan ook, steeds meer mensen "proberen het ook eens", en diegenen die er tegen kunnen dat dingen op een andere manier werken, en dat soms iets meer zelf moet doen, willen vaak niet meer terug. Redenen hiervoor zijn oa. de stabiliteit, veiligheid, openheid (aka: het is opensource), flexibiliteit, robuustheid en efficientie. Toegegeven, dit is meer iets voor de tweakers of hackers (nee, dat zijn niet de mensen die op systemen inbreken), maar "makkelijke" distro's zoals Mandrake, Redhat, Progeny, SuSE, enz. verlagen die drempel.

Verder, als je zegt "er zijn toch best veel desktoplinuxers", vergeet dus niet dat dit een forum met mensen is die toch meer van computers weten dan de gemiddelde nederlander (en dat is nog een understatement).
Op maandag 25 juni 2001 16:33 schreef Prankster het volgende:
Ben nog maar een linux-newbie, maar wil heel graag er meer van leren. Heb aardig wat discussies doorgelezen en ik ga me ervoor inzetten. :+
Als je een 2e compu hebt (iets van een Pentium 200 met 32mb ram ofzo), raad ik je aan daar linux op te gooien. Op die manier kun je op je main compu vragen stellen aan mensen, docs lezen, enz. Bovendien maakt het dan niet zoveel uit als je iets heel fout doet; het is geen mission-critical systeem.
Verder: als je veel van je systeem wilt weten, alles zelf instellen, veel leren, en een tweaker/hacker/poweruser worden, zou ik er Debian of Slackware op gooien, en jezelf bekend maken met de werking van je systeem voordat je aan grafisch/desktop spul begint.
Wil meer een "gewone gebruiker" zijn, dan moet je gewoon een stelletje Redhat, SuSE, Mandrake, Progeny oid CDs op de kop tikken en daarmee gaan spelen. Deze zijn wat meer newbie-gericht dan Debian en Slackware.

Dan nog even ontopic :P

Ik gebruik naar volle tevredenheid Debian GNU/Linux op 2 servers op de TU/e, op mijn gateway/firewall, op mijn desktop, en op mijn laptop (3x server, 2x workstation dus).

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
ik gebruik et voor CS, Q3, UT...

ik heb alleen windows nog voor overige games en excel en andere appjes

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 25 juni 2001 18:06 schreef 3CLipZ het volgende:

jij zegt ook voor CS... HOE :D
dat is voor mij nog de reden dat ik windows draai :)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 25 juni 2001 18:06 schreef 3CLipZ het volgende:

excel? jij moet misschien eens naar gnumeric kijken.

Verwijderd

Ik probeer het te gebruiken als home-pc en ik moet zeggen: dat gaat steeds beter. Wel dual-boot voor de spellen en enkele Windows-proggies, maar verder... Ik gebruik het als mp3-speler, tv, radio, internetten, videorecorder en wat spelletjes. Binnenkort 's kijken naar X-CDRoast.

Verwijderd

Als reden om lilo te hebben en mn boottijd 3 seconden langer te maken.

Helaas heb ik nog geen zin gehad om Mandrake 8.0 al zijn geheimen en gemakken te onfutselen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:42
Ik gebruik het als desktop systeem, werkt echt perfect, X is helemaal niet slecht, het werkt gewoon prima. Ik speel m'n mp3tjes er op af, gebruik tekstverwerkers, internet ermee en ik speel ook quake 3 arena en team arena onder linux.

Verwijderd

Sinds kort als workstation!

Begin er steeds handiger in te worden en 't gaat me steeds meer bevallen.. :9
Met dank aan wat mede-tweakers.. O+

• banaan-X
  • Niet online
Als server voor internetdelen en wat php/mysql geklooi ;)
En steeds meer als workstation. Ga in de vakantie eens kijken of ik al mijn windows-programma's kan vervangen door linux-programma's. Hoe ik alleen nog maar naar win98 voor games :)

(allebij thuis trouwens)

• RG

RG

Lambda

Ik hoor hier veel mensen zeggen dat X niet goed werkt. Dat is helemaal niet zo. tegenwoordig heeft X XAA, waarmee je direct op de hardware aan het klooien bent. Hierdoor wordt X evensnel als de Windows GUI. Alleen wel onstabieler, dus de keus is aan de gebruiker. Verder is X helemaal op netwerken gericht. Remote X'en is echt supergaaf! Ik denk als je dat eenmaal hebt ervaren, dat je dan wel beter weet!
Ik hoor vaak mensen zeggen: "Oh dat kan Windows ook met pc anywhere", maar dan lach ik ze altijd uit ;)

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
Op maandag 25 juni 2001 18:12 schreef frapex het volgende:

[..]

jij zegt ook voor CS... HOE :D
dat is voor mij nog de reden dat ik windows draai :)
http://lhl.linuxgames.com dacht ik ;)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Op maandag 25 juni 2001 20:19 schreef 3CLipZ het volgende:

[..]

http://lhl.linuxgames.com dacht ik ;)
Bij mij loopt mijn sound dan een seconde achter, en 20 fps minder (=50 fps i.p.v 70)

:?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 20:14 schreef Groot-Moefti het volgende:
Ik hoor hier veel mensen zeggen dat X niet goed werkt. Dat is helemaal niet zo. tegenwoordig heeft X XAA, waarmee je direct op de hardware aan het klooien bent. Hierdoor wordt X evensnel als de Windows GUI. Alleen wel onstabieler, dus de keus is aan de gebruiker. Verder is X helemaal op netwerken gericht. Remote X'en is echt supergaaf! Ik denk als je dat eenmaal hebt ervaren, dat je dan wel beter weet!
Ik hoor vaak mensen zeggen: "Oh dat kan Windows ook met pc anywhere", maar dan lach ik ze altijd uit ;)
Vertel eens wat meer over XAA en remote X'en.. :)

• RG

RG

Lambda

XAA is gewoon de X Accelerated Architecture, waarmee er buiten dhet hele X gebeuren direct op de hardware kan worden gewerk. Hierdoor wordt X uiteraard veel sneller dan de communicatie via servers enzo... Deze mogelijkheid is pas beschikkbaar vanaf XFree 4.0
Remote X is helemaal cool. gewoon grafisch remote inloggen en dan in Windows lekker je Unix applicaties draaien op volle snelheid. Werkt echt heel erg gaaf. Als je dat gezien hebt dan vind je X meteen een superieur systeen. Je kunt zovaak remote inloggen en zelfs remote een KDE desktop ofzo draaien. En het leuke is, dat dit helemaal niet sloom werkt.

X is gewoon hardstikke goed, maar dan moet je wel een recente versie hebben, het liefst XFree 4.1 die ook Anti Aliased fonts ondersteund en True Type Fonts ook! En het irritante server model is er dan ook uit en heeft plaatsgemaakt voor een driver model a la Windows. Ik vind het iig allemaal tegek ;)

Verwijderd

Ik heb zelf op m'n server Slackware draaien, op m'n workstation Mandrake 8.0. Beneden op PC van Pa&Ma ook dualboot met Win2k (Pentium III-800 met LCD scherm :9 ) en dan remote naar boven naar mijn bak, dat is echt zo ZWAAR relaxed, je merkt gewoon niet dat je via het netwerk zit te frotten, echt mega gaaf, alleen moet ik nog een manier zien te vinden om MP3's af te spelen 'via' het netwerk, ik zat maar met XMMS te kloten en mezelf af te vragen waarom ik niks hoorde :+

• Kogelvis
  • Laatst online: 18-02 11:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

ik gebruik het voor mijn server en werkstations alleen word deze laatste nog in combo met windhoos 2k gebruikt maar in de toekomst ben ik wel van plan er van af te stappen en echt op linux over te stappen.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 22:54 schreef Groot-Moefti het volgende:
XAA is gewoon de X Accelerated Architecture, waarmee er buiten dhet hele X gebeuren direct op de hardware kan worden gewerk. Hierdoor wordt X uiteraard veel sneller dan de communicatie via servers enzo... Deze mogelijkheid is pas beschikkbaar vanaf XFree 4.0
Remote X is helemaal cool. gewoon grafisch remote inloggen en dan in Windows lekker je Unix applicaties draaien op volle snelheid. Werkt echt heel erg gaaf. Als je dat gezien hebt dan vind je X meteen een superieur systeen. Je kunt zovaak remote inloggen en zelfs remote een KDE desktop ofzo draaien. En het leuke is, dat dit helemaal niet sloom werkt.

X is gewoon hardstikke goed, maar dan moet je wel een recente versie hebben, het liefst XFree 4.1 die ook Anti Aliased fonts ondersteund en True Type Fonts ook! En het irritante server model is er dan ook uit en heeft plaatsgemaakt voor een driver model a la Windows. Ik vind het iig allemaal tegek ;)
Is dat gewoon een progje dat Remote X heet? Ikke misschien stupid, maar dat kan ik niet vinden... :'(

edit: ik heb al wat gevonden in de 'search', een handige how-to! :)

• RG

RG

Lambda

Op maandag 25 juni 2001 23:25 schreef fkooman het volgende:
Ik heb zelf op m'n server Slackware draaien, op m'n workstation Mandrake 8.0. Beneden op PC van Pa&Ma ook dualboot met Win2k (Pentium III-800 met LCD scherm :9 ) en dan remote naar boven naar mijn bak, dat is echt zo ZWAAR relaxed, je merkt gewoon niet dat je via het netwerk zit te frotten, echt mega gaaf, alleen moet ik nog een manier zien te vinden om MP3's af te spelen 'via' het netwerk, ik zat maar met XMMS te kloten en mezelf af te vragen waarom ik niks hoorde :+
LOL :D Met aRts kan dat. Hiermee kun je ook geluid over het netwerk distribueren :)

Verwijderd

Fucking pinguin plaatje uitprinten en me reet ermee afvegen >:)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
ik gebruik linux voor de meeste zaken, office/proggen/games/etc

windows alleen voor unreal editor

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Voor router, apacheserver (en sshserver, maar die heb je natuurlijk alleen maar als hulpmiddel nodig en niet als doel opzich :) )

Probeer steeds vaker linux ook als desktop te gebruiken maar daar zitten toch nog teveel nadelen aan. Zo wordt mijn mpegkaart wel herkend maar lukt het mij nog niet films daarmee af te spelen in X. Ook printen is een hel bij mij onder linux. Vandaar dat ik alle office achtige bewerkingen nog steeds voornamelijk in windows doe.
Surfen is wel heel prima te doen onder X. Hoewel ik IE nog steeds relaxter vind dan Mozilla.

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-01 23:37

nielsj

ondertitel

Ik draai op al m'n systeemen waar van ik de data zou willen bewaaren :)
wel geteld:
- vuur muur
- interne mail/homepage/dev server
- php/perl mysql/psql - en tevens samba/nfs share doos.
- 2pentium 90's als wireless lan routers/accespoints.
- en m'n eigen werk station (waar ook windows op staat)

alles hier van draaid debian GNU/Linux 2.2 (behalve m'n workstation die unstable draaid)

blup blup

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Op maandag 25 juni 2001 23:52 schreef wbeelen het volgende:
Fucking pinguin plaatje uitprinten en me reet ermee afvegen >:)
Dan mag jij hopen dat je een goeie printer hebt, anders staat er een pinguin op je reet >:)
(koel :) )

Ik ben fan van dingen

• THIJZEL
  • Niet online
als server (routing, apache, ftp) en op me desktop(50/50 met windows).. bij mij isset trouwens nog nooit gecrached.

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort linux ook als desktop (mandrake), gebruik het al tijdje voor server. Ben er momenteel vooral mee aan het proggen in c++, wil java gaan doen. Verder draait zo'n beetje alles wat onder windhoos deed ook, moet cs nog een keer soepel draaiend krijgen. Oh en ik vind het nogal vervelend dat ik geen divx fullscreen kan kijken. Gebruik momenteel aviplay daarvoor. Weet iemand toevallig of het wel kan, en zo ja hoe is dan wel interessant ;)
Maarre, ik vind linux wel behoorlijk roeleren. Weet nog dat ik het 2 jaar geleden ook probeerde, en toen vond ik het tegenvallen als desktop. Ze maken grote ontwikkelingen mee.
Wie weet wordt het nog wat :) Als iedereen nou mandrake stocks koopt, schiet het op! Misschien een actie opzetten via tweakers? Investeren in een relaxed OS?

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 01 september 2001 01:39 schreef nicxz het volgende:
Oh en ik vind het nogal vervelend dat ik geen divx fullscreen kan kijken. Gebruik momenteel aviplay daarvoor. Weet iemand toevallig of het wel kan, en zo ja hoe is dan wel interessant ;)
Aviplay kan het bij mijn weten wel hoor (tenminste, hier werkt het).
Maar als je er tegen kunt om zelf iets te compilen: mplayer.sourceforge.net . Is een best goeie en eenvoudige player.
Als iedereen nou mandrake stocks koopt, schiet het op! Misschien een actie opzetten via tweakers? Investeren in een relaxed OS?
Mja, ik vind Mandrake geen relaxte distro, en aandelen kopen van 'mijn' distro is onmogelijk :)

Verwijderd

p1 120 - firewall
p1 133@120 firewall
celly 400 - server (squid, dns, named, http, samba, nfs, imap)
p3 -1000 - desktop
alles Slackware 8.0 en desktop gebruik voor luisteren mp3, surfen , mail en vooral linux verder ontdekken .
Viel me op dat Simcity 3k demo van Loki VEEL sneller draait dan de windows versie :)

Verwijderd

als server voor ons thuis netwerk met 8 PC's .......
Er draait lokale mailondersteuning, centrale printer, centrale opslag, internet gateway, Appletalk voor de ene MAC voor filesharing. Geen mailserver voor clients, halen zelf hun mail op bij externe provider. Server P133 met 24 MB, 2GB HD. Up-time meestal 6 weken, want dan gaat de netwerkaart gek doen.....(geen tijd, vind het best zo) Reserve server 486/16MB met Freesco floppy router.
Desktop: helaas te weinig tijd voor nu. Zou dan zeker graag een volledige office omgeving in willen richten. Heb echter ook de thuisrechten voor MS Office Professional vanuit mijn werk, alleen CD'tje halen bij de beheerder, dat maakt het gebruik ervan ook laag drempelig, immers geen conversies nodig of problemen hiermee. Ik zie nog niet zo snel hoe ik mijn Access databases van mijn werk onder linux kan draaien en v.v. zonder telkens een conversie te maken.
Spel, knutsel en office staan hier wel in multi-boot ivm de kids. Ik heb al wel een paar gieg vrij gelaten voor /linux.....

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 13:56

Apache

amateur software devver

Server/firewall en af en toe als client in dual boot, wisselt van periode tot periode, binnenkort heb ik nieuwe hardware en kan ik met m'n gf3 de nvidia driver eens testen onder linux, als gamen dan goed gaat schakelijk ik misschien wel helemaal over :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik gebruik steeds vaker Mandrake 8.0 op m'n werk :)
Staat op een triple boot laptop, en ik betrap me erop dat ik steeds meer erin werk (Koffice).
Enige is dat het netwerk zelf een win2k AD mixed domain is, en dat ik de Linux client niet aangemeld krijg :'(
Dus documenten op het netwerk opslaan en dergelijke moet met een omweg.

Thuis staat een pII@350 256MB als ftp/http/fileserver dualboot win2k Server dus echt hoge uptimes gaat helaas niet.
(damn, 4 PCs+laptop en ik kom nog hardware tekort :P )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jep
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

14 servers, workstation heeft een dualboot maar zit ivm mn pa 9 van de 10 uur in windows..

Laptop ook dualboot, maar altijd in linux ;)

Verwijderd

Alles behalve mp3's naar audio branden maar nu ik xcdroast aan de praat heb zal het niet lang meer duren voordat ik windows volledig afzweer op mijn eigen systeem. Mijn comp is toch te traag voor serieuze video bewerking.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Thuis: de laatste tijd nergens meer voor :X

Werk: als gateway / firewall.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 17:15:
Alles behalve mp3's naar audio branden maar nu ik xcdroast aan de praat heb zal het niet lang meer duren voordat ik windows volledig afzweer op mijn eigen systeem. Mijn comp is toch te traag voor serieuze video bewerking.
En jij vindt 't nodig om hier zo'n oude koe voor uit de sloot te halen?

De enige reden dat ik hier nog de moeite voor neem om te reageren, is om je te melden dat mp3's naar CD branden uitstekend kan met k3b, en cinelerra perfect kan videobewerken.

Dan hoop ik dat 'ie nu dicht gaat :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

Tux

Ik gebruik het vooral op mijn file/webserver. Op de desktop gebruik ik het eigenlijk alleen om wat mee te prutsen omdat veel applicaties die ik fijn vind werken (nog) niet beschikbaar zijn voor Linux.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Vet.... we gaan na drie jaar gewoon weer verder waar we gebleven zijn :)

Ik gebruik linux als:
- router
- webserver
- en soms als desktop

Linux is als server wel het meest geschikt. Maar voor de "lol" gebruik ik het wel eens als desktop.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• Wilke
  • Laatst online: 22:32
Ja, nice.

Dit topic smaakt een beetje...belegen.

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.