Ik heb ook een vraag en hoop dat er nog mensen zijn met ideeën. Wij zijn ons momenteel aan het oriënteren op een uitbreiding van onze huidige set zonnepanelen.
- De installatie bestaat momenteel uit 6 panelen Renesola Black 250wp op zuid en 7 Renesola Black 250 wp op Oost.
- De omvormer is een SMA 3000tl die netjes op een eigen groep zit
- De meterkast zit vol waardoor het aanleggen van nieuwe groepen niet meer mogelijk en wenselijk is.
We willen (een deel van) de uitbreiding gebruiken om het gebruik van de warmtepomp gedurende het seizoen over de dag heen zo constant mogelijk af te dekken. Ik zou bijvoorbeeld graag op Noord sf panelen neerleggen, maar zit dus met het ontbreken van een beschikbare groep.
Zien jullie mogelijkheden of kan ik dit plan beter uit m'n hoofd zetten zolang we de meterkast niet willen uitbreiden? Hieronder de foto's van de beschikbare dakdelen.
Zuid (de helft van de zichtbare panelen is van onze buren)
Oost
Noord
Ik heb zelf al wat offertes geprobeerd aan te vragen maar ik krijg van niemand antwoord.
- De installatie bestaat momenteel uit 6 panelen Renesola Black 250wp op zuid en 7 Renesola Black 250 wp op Oost.
- De omvormer is een SMA 3000tl die netjes op een eigen groep zit
- De meterkast zit vol waardoor het aanleggen van nieuwe groepen niet meer mogelijk en wenselijk is.
We willen (een deel van) de uitbreiding gebruiken om het gebruik van de warmtepomp gedurende het seizoen over de dag heen zo constant mogelijk af te dekken. Ik zou bijvoorbeeld graag op Noord sf panelen neerleggen, maar zit dus met het ontbreken van een beschikbare groep.
Zien jullie mogelijkheden of kan ik dit plan beter uit m'n hoofd zetten zolang we de meterkast niet willen uitbreiden? Hieronder de foto's van de beschikbare dakdelen.
Zuid (de helft van de zichtbare panelen is van onze buren)
Oost
NoordIk heb zelf al wat offertes geprobeerd aan te vragen maar ik krijg van niemand antwoord.
[ Voor 2% gewijzigd door Moniek_m op 08-06-2016 05:50 . Reden: Omvormer aangepast van 3100tl naar 3000tl en richting dakvlakken verduidelijkt. ]