Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:31
Hoi, Mijn vriendin gebruikt sinds januari een P8 Lite,

De batterij gaat echt enorm kort mee. Ze is hem aan het gebruiken van pakweg 6 uur en nu zit ze al op 58 procent.

Zijn er mogelijkheden om de batterij te "boosten"? Of is dit echt abnormaal? Dan ga ik eens langs bij de verkoper voor de garantie...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Gebruikt ze hem sinds 6 uur aan één stuk? Wat doet ze allemaal in die tijd?
Hele tijd spelletjes spelen, Facebook etc.? Zonder die informatie valt er niets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
Audiowaste schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:05:
Gebruikt ze hem sinds 6 uur aan één stuk? Wat doet ze allemaal in die tijd?
Hele tijd spelletjes spelen, Facebook etc.? Zonder die informatie valt er niets zinnigs over te zeggen.
Hij is uit de stekker van 5 uur, hij is ongeveer vanaf 7 uur gebruikt tot half 9 voor internet/whatsapp/facebook. Zeker geen filmpjes of maximum een minuut of 5 in totaal.

Ik vind dit toch vrij weinig voor meteen al de helft van de batterij te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 17:00
Het klinkt als het batterijgebruik dat mijn P8-lite ook heeft. Bij regelmatig gebruik gedurende de dag is hij tegen de tijd dat ik ga slapen zo goed als leeg, zo niet leeg.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Graag een beetje meer eigen inzet en initiatief. Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
LordSinclair schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:23:
Het klinkt als het batterijgebruik dat mijn P8-lite ook heeft. Bij regelmatig gebruik gedurende de dag is hij tegen de tijd dat ik ga slapen zo goed als leeg, zo niet leeg.
Mijn vriendin haar dagverloop zit zo:
Ze staat op om 5, neemt de trein anderhalf uurtje, hierbij zal ze er wel even opzitten, maar ze slaapt hierbij ook wel vrij veel. Dan kan ze quasi de hele dag niet op haar gsm, buiten smiddags een half uurtje. Dan 's avonds tegen 16 uur terug naar huis, maar als ze thuis komt tegen half 6 kan ik haar nooit nog bereiken: de smartphone is al helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
RoD schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:31:
Graag een beetje meer eigen inzet en initiatief. Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?
Ik heb gekeken welke apps de meeste batterij slurpen en deze uitgezet, maar het helpt niet veel. Ik ben zelf niet zo een tweaker en omdat de batterij nog maar een 5 maanden oud is heb ik nog niet veel durven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De P8 lite heeft een Non-removable Li-Ion 2200 mAh accu

Ik heb zelf een M8s met een Non-removable Li-Po 2840 mAh accu. Als ik die volledige opgeladen uit de lader haal 's middags en ik ga naar een festival kom ik rond 01:00 thuis is die al leeg, of ik moet hem in batterijbeperking zetten.

Kijk eens bij accuverbruik welk proces het meeste gebruikt.

Ik vermoed dat het accuverbruik gewoon 'normaal' is.

Tegenwoordig proppen ze quad en hexacore cpu's van 2 Ghz in telefoons met full hd schermen, vervolgens is de Lion accu techniek al 15 jaar bijna ongewijzigd.

Telefoons gaan gewoon maar een dag mee tegenwoordig.

[ Voor 27% gewijzigd door Viper® op 07-06-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 17:00
Tits schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:32:
[...]

Mijn vriendin haar dagverloop zit zo:
Ze staat op om 5, neemt de trein anderhalf uurtje, hierbij zal ze er wel even opzitten, maar ze slaapt hierbij ook wel vrij veel. Dan kan ze quasi de hele dag niet op haar gsm, buiten smiddags een half uurtje. Dan 's avonds tegen 16 uur terug naar huis, maar als ze thuis komt tegen half 6 kan ik haar nooit nog bereiken: de smartphone is al helemaal uit.
Dat gaat wel sneller dan die van mij.
- Staat de GPS aan?
- Staat de Bluetooth aan?
- Heeft de telefoon bereik als deze weggestopt zit overdag?
- Staat de wifi de hele dag te zoeken?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Tits schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:33:
[...]

Ik heb gekeken welke apps de meeste batterij slurpen en deze uitgezet, maar het helpt niet veel. Ik ben zelf niet zo een tweaker en omdat de batterij nog maar een 5 maanden oud is heb ik nog niet veel durven doen.
Plaats screenshots van je batterij statistieken. Zowel van het overzicht (met de apps) als de details (druk op de grafiek). Hier zie je staan hoelang je toestel wakker was en wanneer het scherm, GPS of Wi-Fi aan stond.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tits
P1nGu1n schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Plaats screenshots van je batterij statistieken. Zowel van het overzicht (met de apps) als de details (druk op de grafiek). Hier zie je staan hoelang je toestel wakker was en wanneer het scherm, GPS of Wi-Fi aan stond.
Ik zal het vanavond doen als ze thuis is (als de batterij dan nog leeft)

Bedankt al voor de vele reacties en tips!
Pagina: 1