Pioneer VSX-923 internet

Pagina: 1
Acties:

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Beste lezers,

Binnenkort komt mijn nieuwe tv binnen en wil daar mijn Pioneer VSX 923 goed op aansluiten, echter zit er in deze reciever geen WiFi..

Er zit geen internetkabel aansluiting in de buurt, wat adviseren jullie me om te doen zodat het toch mogelijk is internet op me reciever te ontvangen? Internet via het stroom? Kan dat in een appartement?

Alvast bedankt!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Via stroom (PLC adapters) kan inderdaad goed werken, maar hoe goed is afhankelijk van heel veel zaken. Mocht je bij ziggo zitten, daar kun je een setje bestellen voor 59 euro (wifi punt via stroom), welke binnen 30 dagen retour mag sturen als het niet werkt.

Wat ook nog kan is een wifi router/AP nemen die een client mode heeft. Deze stel je dan in op je bestaande wifi (SSID en wachtwoord instellen) en maakt dan draadloos verbinding met je bestaande WiFi wat hij dan ook deelt op de lan poort(en). Je kunt dan deze router /AP dus met een netwerk kabel aan je reciever verbinden. bijvoorbeeld deze
pricewatch: TP-Link TL-MR3020 (welke je dan op router mode gebruikt (zit een schakelaartje op om dit in te stellen) en daar tijdens de installatie kies je dan voor 'client' waarna je het SSID en wachtwoord van je bestaande wifi kan opgeven.

Uiteraard zou een netwerk UTP kabel je de aller snelste en stabielste verbinding geven, maar je geeft al aan dat dit lastig is en op zich is het voor de toepassing waarschijnlijk ook niet heel erg als hij soms even een hickup heeft. Video/muziek wordt toch vaak al gebufferd dus je merkt het dan niet eens (voor online gamen en of VPN verbindingen is het een ander verhaal, maar nu niet aan de orde)

[ Voor 5% gewijzigd door VVV-007 op 07-06-2016 08:15 ]

• MrBowser
Bedankt voor het beantwoorden! Wat is sneller, PLC adapter of via een TP-link? Dan kan ik hem ook met een kabel in mijn PlayStation 4 doen, dat is denk sneller als de PlayStation 4 met draadloos verbinden !

• MrBowser
Ben Ziggo klant maar ze rekenen dit:

Extra wifi-punt via een stopcontact (basisset) 159,00.-

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Aangezien het bij je TV zit, neem ik aan dat je daar wel COAX hebt? Dan is een MoCA setje by far de beste optie.

Moca is in tegenstelling tot wifi (en in tegenstelling tot Powerline, wat gewoon een kansloos onbetrouwbare techniek is) snel en betrouwbaar. En je moet ook vooruit denken: met een switch erbij (koop je al voor € < 15 euro?) kan je ook je TV, decoders etc van internet/netwerk voorzien.

[ Voor 31% gewijzigd door Glashelder op 07-06-2016 11:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-12 06:04

donny007

Try the Nether!

Zo'n receiver heeft niet veel bandbreedte nodig, hij zal hooguit een beetje internetradio spelen of muziek streamen van een ander apparaat. Een stabiele 1Mbit/s verbinding is al meer dan voldoende.

Er bestaan ook PLC-adapters met meerdere LAN-poorten per adapter, dat bespaart je weer een switch.

Of een PLC-adapter sneller is dan WiFi hangt af van de kwaliteit en layout van je elektrische installatie, en natuurlijk ook van de kwaliteit en opzet van je WiFi-apparatuur. Meten is weten!

/dev/null

• MrBowser
Ja Coax zit daar ook!
Ik heb klote WiFi nog, moet een goede router vinden want me verbinding valt steeds weg omdat het hele complex op WiFi zit! Ik zal zoeken naar een goedkopere PLC adapter!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan zou ik stoppen met je zoektocht en gewoon zo'n MoCA set nemen. Beter dan dat ga je echt niet vinden ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-12 06:04

donny007

Try the Nether!

Voor alleen de receiver zou ik voor een goedkope PLC-kit gaan... Mocht dat niet werken kun je hem altijd weer retourneren.

Als de PS4 mee moet delen wordt het natuurlijk een ander verhaal ;)

Met MoCA zit je trouwens al snel aan de €60 per adapter, dan is een middagje netwerkkabels aanleggen een stuk interessanter.

[ Voor 10% gewijzigd door donny007 op 07-06-2016 11:46 ]

/dev/null

• VVV-007
PLC setje van ziggo kost hier (via deze link) 99 euro (blijkbaar duurder dan ik dacht, maar in elk geval geen 159) en gebruikt ook de randaarde er bij voor een betere verbinding.

https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-stopcontact/

Zit ook gelijk een WiFi accespoint op (en 1 lanpoort die je voor je reciever kan gebruiken). Bevalt het niet/werkt het niet goed (genoeg), binnen 30 dagen retour = geld terug

• MrBowser
Denk dat het een PLC setje wordt, maar als ik inlog springt die naar 159 euro. Gek. Misschien is de mobiele site niet goed. Kan een PLC setje ook met een nieuwe router naast me Ziggo modem, werkt dat dan?

• VVV-007
Als je nu een ziggo modem router hebt kun je beter een accespoint bij nemen dan een router. Dat scheelt een hoop gedoe en kwa router zijn die ziggo dingen prima voor de meeste gebruikers, alleen het draadloos is (afhankelijke van het model) bagger. Ziggo verkoopt die ook voor 59 euro (hier tenminste) https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

ik kijk op PC dus weet niet of dat verschil maakt... maar zou wel raar zijn. Hebben jullie een zakelijke verbinding van ziggo? dat zou mogelijk het verschil in prijs kunnen verklaren.

• MrBowser
Geen zakelijke klant.. ik kijk vrijdag wel even rustig. Dan zal ik dat PLC setje kopen. Bedankt en tot vrijdag!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toch snap ik niet dat je voor een PLC set gaat terwijl je voor 34 euro meer iets hebt dat gegarandeerd werkt, betrouwbaarder is..sneller..

Maar het zal wel aan mij liggen :)

• MrBowser
Kan ik die Coax van de MoCa set aansluiten bij de coax ingang en dan de coax doortrekken naar de tv en de internet kabel naar de reciever? Moet ik niets anders doen dan de MoCa daar aansluiten?

Ps: heb een router in de aanbieding gezien voor 139,00.- namelijk deze: Netgear Nighthawk R7000. Goede aanbieding?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja, je zet daar gewoon een coax sppitter tussen. Heb ik al talloze keren gedaan. MoCA aan beide kanten aansluiten, UTP aan beide kanten erin. Works every time.

Powerline daarentegen, dat is meer 50/50 ;)
Al heb ik het vaker niet danwel brak werkend gezien dan goed :X

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 07-06-2016 21:23 ]

• MrBowser
Welke MoCa raad je me aan? Dan bestel ik hem!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hirschmann Rh-moka16-bl :)

• VVV-007
Ook een goede oplossing om voor MoCa te gaan. Als je dat toch doet, zet ze dan ook gelijk mooi aan het werk. Ik zou niet de netgear kopen, maar gewoon het eerder gelinkte ziggo accespoint via de netwerk kabel voor 59 euro (althans dat kost hij op mijn scherm). De router functie van je modem router is verder namelijk prima, alleen de WiFi is minder. Dit accespoint kun je dan mooi achter in de woonkamer plaatsen door gebruik te maken van de MoCa's. in de woonkamer sluit je dan eerst dit accespoint aan op de MoCa, en vervolgens sluit je je Reciever dan weer aan (bekabeld) op het accespoint (die van ziggo heeft namelijk gelijk een switch met 4 lan poorten die je kan gebruiken). Als je wil kun je dan ook nog een lan kabel in je PS4 steken. Daarnaast heb je dan in de woonkamer prima wifi bereik omdat het accespoint al in de kamer staat.

Een volledige router kopen heeft niet veel zin omdat het veel duurder is en daarnaast risico geeft op problemen als je het verkeerd aansluit en instelt.

• MrBowser
Kan ik dan niet beter de MoCa laten zitten en alleen voor het acces point gaan? Of is dan de kans op slecht internet groter? Bedankt voor de reacties trouwens!

• MrBowser
Is de enige aansluiting"in" op de MoCa, coax en stroom? Voor de rest kan je er alleen in de "out" internetkabels stoppen? Moet ik niets bij me modem doen, of waar het internet me appartement in gaat? (Naast de modem). En als ik een accespoint installeer veranderd niet me WiFi uitval, toch? Volgens mij zitten er 15 ziggo abbonees naast me en onder me..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52
Glashelder schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:37:
Aangezien het bij je TV zit, neem ik aan dat je daar wel COAX hebt? Dan is een MoCA setje by far de beste optie.

[...]
Leuke oplossing, maar je vergeet wel te melden dat topicstarter twee van die dingen moet hebben:
Om een netwerkverbinding mogelijk te maken dient u altijd minimaal 2 MOKA16 adapters met elkaar in verbinding te brengen.
Al met al kom je incl. verzendkosten dan al op €139,10 voor een setje van twee van die MoKa dingen, best pittig.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2016 22:08 ]

• MrBowser
Oei, dat is inderdaad wat te duur. Scherp gezien! Ik ga denk gewoon voor de 60 euro PLC zet, erin pluggen, internetkabeltje naar de reciever en klaar!

• VVV-007
Zou dan de ziggo variant aanbevelen want
1 heeft nieuwe pcl techniek met 2 kanalen waardoor minder gevoelig voor storing (gebruikt ook randaarde)
2 werkt het toch niet.. geld terug zonder gedoe
3 bied ook een gelijk een WiFi Accespoint waardoor je ook betere WiFi dekking krijgt

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ThinkPadd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:06:
[...]

Leuke oplossing, maar je vergeet wel te melden dat topicstarter twee van die dingen moet hebben:

[...]

Al met al kom je incl. verzendkosten dan al op €139,10 voor een setje van twee van die MoKa dingen, best pittig.
Dat was ik helemaal niet vergeten want de TS had het de hele tijd over die Ziggo set van € 99.- en ik had het over € 34 euro meer ;)

Ik ben alleen de verzendkosten vergeten.

PLC is goedkoper maar of 't wel of niet werkt is één grote gok. En daar komt nog eens bij dat PLC setjes vaak de neiging hebben om gewoon spontaan ermee te kappen omdat er weer ergens een storend apparaat bij is gekomen 8)7

Ik blijf hier bij goedkoop is duurkoop uiteindelijk :) maar goed de beslissing is genomen zo te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 09-06-2016 05:45 ]

• MrBowser
Ik bekijk even een tijdje of het werkt, als ik niet tevreden ben ga ik voor de MoCa set. Bedankt mannen jullie horen van me!
Pagina: 1