Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdiablo84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:44
Hey even een klein vraagje,
ik ben aan het kijken voor een i7 875k.
Ik begin net met overclocken en wil een beetje betaalbaar beginnen heeft alleen iemand enig idee waar ik op moet letten kwaa prijs?
kan namelijk niet echt actuele prijzen vinden.
ebay is allemaal vrij nieuw voor mij dus daar haal ik niet veel info uit.

alvast badankt!!

happy tweaking

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Die processor is al 6 jaar oud. Waarom zou je die willen hebben? En wat zie jij bij "betaalbaar beginnen met overclocken"?

Haal gewoon een http://tweakers.net/product/385749/intel-pentium-g3258/ of bouw gewoon een fatsoenlijke PC met een i5 of i7. Overclocken is echt zo lastig niet meer. Simpel de multiplier ophogen en het voltage langzaam mee verhogen. Zoek het maar eens op!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het voor de hobby is, dan zou ik er niet teveel aan uitgeven. Ik neem aan dat je dan wil gaan kijken hoever je kan gaan. Met andere woorden je hoeft geen stabiel systeem dat gewoon lekker snel werkt.

Als je wel een snel stabiel systeem wil, kies je natuurlijk niet voor een oude relatief trage i7 cpu die je dan gaat oc.

Daarbij zijn de andere onderdelen ook belangrijk: goede voeding, geschikt moederbord, goede koeling.
Omdat je een beginner bent, vraag ik me wel af waarom je met een i7 wil beginnen, een i5 is makkelijker te oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

een i5 2500K met een P67 bordje is best betaalbaar. Beetje de V&A in de gaten houden. Die chips doen meestal wel 4.5-5Ghz met relatieve eenvoud.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je wil beginnen met OCen, dan zou je ook een i5 750 kunnen overwegen: http://www.ebay.com/sch/i..._nkw=core+i5+750&_sacat=0

Genoeg te vinden voor een paar tientjes. Een i7 op dat platform is gelijk weer een flink pak duurder.

Ik neem aan dat je al een mobo hebt, want een s1156 bord is niet meer te vinden deze dagen. Pak liever een modern systeem met een wat tragere CPU die OCpotentie heeft als je alles nog moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

TERW_DAN schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:59:
Als je wil beginnen met OCen, dan zou je ook een i5 750 kunnen overwegen: http://www.ebay.com/sch/i..._nkw=core+i5+750&_sacat=0

Genoeg te vinden voor een paar tientjes. Een i7 op dat platform is gelijk weer een flink pak duurder.

Ik neem aan dat je al een mobo hebt, want een s1156 bord is niet meer te vinden deze dagen. Pak liever een modern systeem met een wat tragere CPU die OCpotentie heeft als je alles nog moet aanschaffen.
Voor dat platform is een i5-655k misschien nog wel leuk. Is weliswaar een dualcore, maar wel unlocked voor de leuk. Anders iets van Core 2 voor maximale FSB fun. Anders idd iets van een G3258 oid.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit is een aankoopadviestopic en hoort in een aankoopadviesforum.

Move PMG -> CAA

Sowieso, meer info is wel zo prettig - bijvoorbeeld mbt moederbord en overige componenten, en wat je exact onder "overclocken" verstaat - hebben we het over de rebel uithangen terwijl je een BIOS setting een tandje hoger zet, of hebben we het over bakken met vloeibaar stikstof en gemodde voedingen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdiablo84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:44
hey sorry ik kom nog niet zo lang op forums dus weet nog niet hoe dit allemaal werkt.
+ ik ben ook nog zoon analfabeet die niet echt rustig kan lezen haha.
ik zal er voortaan rekening mee houden.
maar wat ik van plan ben met het ocen is rustig beginnen mijn eige pc is zoon beetje af al wat oudere hardeware maar daar hou ik van.
ik leer door te doen niet uit boeken heel eerlijk simpel weg omdat ik dat niet kan.
dus vandaar dat ik altijd aan het zoeken ben naar hardware en daar weer mee ga spellen net zo lang tot ik het begrijp.
dat bakken met stikstof moet nog even wachten maar daar wil ik uiteindelijk wel naar toe.
Pagina: 1