KVM & Virtuele netwerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven-b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoi allen,

Ik ben een tijd geleden aan de slag gegaan met het testen van KVM op CentOS 7.
Op zich werkt alles perfect en zéér vlot :) alleen heb ik 1 probleem betreft het netwerken.

Telkens ik een VM aan de bridge hang heeft dit een impact op de netwerk performance, wat ik dus uiteraard niet wil bereiken.

Ik had al enkele dingen gelezen over Open VSwitch maar wou eens even checken of iemand anders hier andere ervaringen mee heeft?

Mvg,
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat is de impact die je ziet?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven-b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2024
Wel, om een voorbeeldje te geven want daar heb ik het uiteindelijk mee getest.

Als ik de hypervisor zelf heb draaien haal ik bv de volledige snelheid op mijn lijn 200 down
Mocht ik hier nu een extra VM opstarten dan dropt de snelheidheid naar 130 down en dit gaat zo door met elke VM die ik extra opstart.

Ik gebruik overigens de VirtIO drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En overige hardware? Hebben we het over een Celeron of dikke i7? 2 GB geheugen of een bak vol? Netwerkkaart die het niet aan kan? Switch die over z'n zeik gaat door promiscuous mode? We weten werkelijk niets over je omgeving en dat maakt het zoeken naar een oorzaak extreem lastig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Als je alleen geïnteresseert bent in een hypervisor op KVM basis kijk dan eens naar Proxmox VE. Die hebben dat bridging en macvtap verhaal goed voor elkaar samen met een goed werkende web-interface.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een kleine performance impact is normaal maar tientallen procenten niet. Het aantal VMs dat je draait zou daar verder weinig invloed op moeten hebben als je hardware snel genoeg is. Omdat het probleem niet inherent is aan Linux-bridges verwacht ik niet dat het anders gaat zijn met openvswitch, waarschijnlijk zit het probleem ergens anders.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1