De afgelopen week zijn er flinke rellen geweest in Durban, doden bij protesten in Kenya, grof geweld bij de Epsom Derby (ja, echt), die het Nederandse nieuws niet gehaald hebben.
Er zijn elke dag op meerdere plekken in Europa aanvaringen met immigranten bij grenzen, die het nieuws alleen nog halen als er doden vallen. Over doden gesproken: 1-2 drenkelingen is ook geen nieuws meer, alleen als er 40+ tegelijk gaan, is het nog een bericht waard.
Het geweld in Frankrijk duurt een aantal weken, en dat is dan gewoon geen nieuws meer. Ik zeg niet dat dat goed is, maar dat is een vast gegeven al 100 jaar.
Overigens weten we bijvoorbeeld ook totaal nog niet wat er gebeurd is met het toestel wat in de Middenlandse ze storte, maar 2.5 dag na het gebeuren verdween het al in de achtergrond. De vondst van de zwarte doos was een sidenote op pagina 2.
Je kan iets vinden van het nieuws, de samenstelling en de keuzes. Maar er iets achter zoeken, net op het moment dat jij dat nieuws wat eens een keertje naar de achtergrond verdwijnd, interessant vind, is een beetje onzin.
EDIT:
Wat we ook missen: Veel geweld tegen Trump supporters. Mensen die borden in hun hand hebben met "Humanity against Trump" en Trump aanhangers aanvallen, schoppen en bestelen. Lijkt me interessant om te volgen (doe ik ook als Amerika liefhebber), maar niets van dat alles hier.
[
Voor 11% gewijzigd door
PWM op 07-06-2016 09:25
]