Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
Ik zie al weken verschrikkelijke beelden op fb over de chaos in Frankrijk maar kan er online niet veel over vinden.

Waarom zou dit zijn? Wordt dit nu uit de media gehouden? Willen ze dat we het gewoon niet zien? Waarom zien\horen we dit niet op het nieuws?

Of leef ik nu onder on rots!

[ Voor 15% gewijzigd door oyay op 06-06-2016 22:38 ]

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Aluhoedje much?

Een halve minuut zoeken, waarvan het grootste gedeelte de issue was om de zoekfunctie van nos.nl te vinden (ja, ik was even blind voor dat vergrootglas).

http://nos.nl/artikel/210...ntrales-in-frankrijk.html
http://nos.nl/artikel/210...anhoudende-stakingen.html
http://nos.nl/artikel/210...staking-in-frankrijk.html
http://nos.nl/video/20434...-door-staking-taxi-s.html

Maar seriously, wie zijn ze? hebben die ook JFK vermoord?

edit: misschien is dit handiger: http://nos.nl/zoeken/?q=frankrijk+staking

[ Voor 6% gewijzigd door EnnaN op 06-06-2016 22:43 ]

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21
Misschien wordt het tijd om het Facebook account te sluiten en in plaats daarvan aandacht te hebben voor echt nieuws en de wereld om je heen. Dat komt mogelijk ook de eigen schrijfvaardigheid ten goede.

Om even snel bij te lezen: https://www.google.nl/#hl...bm=nws&q=frankrijk+onrust

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 06-06-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:18

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ook over de autochtone man die 15 aanslagen in Frankrijk wilde plegen?
De olietekorten en stakingen bij pompen begonnen al twee weken geleden.

[ Voor 38% gewijzigd door MedionAkoya op 06-06-2016 22:47 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

En toch heeft die gelijk. Je linkjes zijn alweer bijna 2 weken oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Ja leuk al die linkjes maar waarom hoor/zie ik er niks van op de radio/tv?

Het is zeer groot nieuws maar het wordt wel erg klein gehouden. De beelden die ik op fb voorbij zie komen zijn gruwelijk. Niet normaal hoe er met die demonstranten om wordt gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SYQ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:47:
En toch heeft die gelijk. Je linkjes zijn alweer bijna 2 weken oud
Omdat het alweer een tijdje geleden was (ik ga ervan uit dat-ie oa de oliestaking bedoelt)

Er wordt wat gemopperd over een nieuwe wet, er wordt wat gestaakt (nationale sport in Frankrijk), c'est tout.
Nothing out of the ordinary. En binnenkort is er voetbal en is iedereen het vergeten.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 06-06-2016 22:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oyay schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:48:
De beelden die ik op fb voorbij zie komen
Daar zit je probleem: Facebook. Probeer eens een krant, een nieuwsuitzending, etc. En dan niet de aluhoedjessites en FB-pagina's gaan zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Echt onbegrijpelijk deze reacties. Waarom zou men zich bij het vergaren van nieuws moeten beperken tot de reguliere kanalen. Is het niet juist de kracht van sociale media, o.a. dat alles doorkomt. Ook beelden waarvan 'men' soms niet wil dat die viral gaan.

Beelden waar TS aan refereert heb ik ook gezien en kwamen bij mij dezelfde vraagtekens op. Autocensuur wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MintyDoerak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:03:
Echt onbegrijpelijk deze reacties. Waarom zou men zich bij het vergaren van nieuws moeten beperken tot de reguliere kanalen. Is het niet juist de kracht van sociale media, o.a. dat alles doorkomt. Ook beelden waarvan 'men' soms niet wil dat die viral gaan.

Beelden waar TS aan refereert heb ik ook gezien en kwamen bij mij dezelfde vraagtekens op. Autocensuur allicht?
Eh tja, ik vraag me af wat TS mist?
https://www.google.nl/sea.....0.0...1ac.1.CC4nj_82roU

Verder is het logisch dat iets op dag 1 groot nieuws is dat op dag XX niet meer is maar wat meer naar de achtergrond verdwijnt. Er zijn zat rampen die maanden duren. vraag me af wat TS dan verwacht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat je met facebook e.d. Confirmation Bias krijgt, en je veel makkelijker in zelfbevestigende "nieuws"garing terecht komt. De meeste mensen zijn al niet in staat om relatief simpele politieke zaken goed te begrijpen, FUD en andere misinformatie via social media maakt het alleen maar erger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Wel raar dit.

Ben ik de enige die denkt dat de media dit gewoon niet wil tonen? Het is toch vaag dat als je nu naar nu.nl gaat of telegraaf.nl dat je niks ziet over frankrijk (of je moet gaan zoeken via de search) terwijl er elke dag demonstaties zijn die altijd gepaard gaan met erg veel geweld?

Neem de laatse paar dagen. Genoeg geweld tegen de demonstranten (even zonder een kant te kiezen) maar toch niks op de zogenaamde nieuws sites!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

oyay schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:21:
...terwijl er elke dag demonstaties zijn die altijd gepaard gaan met erg veel geweld?
Daardoor is het geen nieuws meer. Het gebeurt elke dag.

Net zoals dat er nog steeds tegen IS wordt gevochten. Ook niet meer dagelijks op het nieuws, terwijl er elke dag daar nog doden en gewonden vallen.

Pas als er weer iets bijzonders aan de hand is komt het weer in het nieuws.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ben ik de enige die denkt dat de media dit gewoon niet wil tonen?
Niet de enige, maar dat maakt het niet beter. Je voldoet precies aan die confirmation bias en aan het profiel van de conspiracy theory aanhanger. Ergens wat achter gaan zoeken.
Het is toch vaag dat als je nu naar nu.nl gaat of telegraaf.nl dat je niks ziet over frankrijk (of je moet gaan zoeken via de search) terwijl er elke dag demonstaties zijn die altijd gepaard gaan met erg veel geweld?

Neem de laatse paar dagen. Genoeg geweld tegen de demonstranten (even zonder een kant te kiezen) maar toch niks op de zogenaamde nieuws sites!
Als je nou eens een link geeft naar die zogenaamde vreselijke dingen? En dan niet Facebook ;)

En ja, dat er in Frankrijk gestaakt en gedemonstreerd wordt, is niet nieuws te noemen. Dat er veel groepen zijn die graag hoodies dragen en niet meer weten wat vreedzaam demonstreren is, is ook bekend. Dat de politie een kort lontje heeft ook. Dat er veel ander nieuws is dat interessanter, nieuw e.d. is ook.

Ga nou geen opzet zoeken achter iets wat goed verklaarbaar is.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 06-06-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb je überhaupt gezocht?
http://www.theguardian.co...-towards-crisis-euro-2016

http://www.nbcnews.com/ne...on-euro-2016-loom-n584836

http://m.france24.com/en/tag/strike/

Daarnaast, de afgelopen week waren er wel ergere dingen aan de hand in Frankrijk zoals het noodweer. Stakingen, zeker in Frankrijk, is niet echt voorpaginanieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Bericht van de frontlinie! Hier in het oosten bij de grens met Zwitserland merk je 100% niets van enige onrust. Het enige dat ik hoor is wat gemopper van mijn collega's want stakingen die het Franse luchtverkeer storen kosten ons geld.

Verder is staken de nationale sport van de Fransen en ze weten het meestal prima te timen. Aan het begin van de zomervakantie zul je veel verkeer/transport gerelateerde stakingen zien bijvoorbeeld. Sommige bonden hebben een jaarlijkse staking in juni/juli waar je de klok haast gelijk op kunt zetten. Nu komt er een groot evenement aan (Euro 2016) en dat is natuurlijk een uitgesproken moment om flink wat druk op de ketel te zetten.

Geweld bij een staking is niet ongebruikelijk, helaas. Zowel de stakers als de politie zijn wat fanatieker dan de gemiddelde Nederlandse Malieveld-staker.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
gambieter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:24:
[...]

Niet de enige, maar dat maakt het niet beter. Je voldoet precies aan die confirmation bias en aan het profiel van de conspiracy theory aanhanger. Ergens wat achter gaan zoeken.

[...]

Als je nou eens een link geeft naar die zogenaamde vreselijke dingen?

En ja, dat er in Frankrijk gestaakt en gedemonstreerd wordt, is niet nieuws te noemen. Dat er veel groepen zijn die graag hoodies dragen en niet meer weten wat vreedzaam demonstreren is, is ook bekend. Dat de politie een kort lontje heeft ook. Dat er veel ander nieuws is dat interessanter, nieuw e.d. is ook.

Ga nou geen opzet zoeken achter iets wat goed verklaarbaar is.
Je snapt het niet. Het gaat er mij niet om waarom het gebeurt. Dat snap ik ook wel.

Het gaat er mij om waarom er zo weinig over te horen/zien is terwijl jet dagelijks raak is. Ik hoef geen linkjes te geven over wat ik zie. Dat wat ik zie zie jij ook wel op fb. het zou pas echt raar zijn als jij dat niet op fb ziet. Of je hebt natuurlijk geen fb.

En over je confirmation bias, wat een onzin dat jij mij zo profileert omdat ik de "media" situatie hierachter raar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
oyay schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:44:
[...]

Je snapt het niet. Het gaat er mij niet om waarom het gebeurt. Dat snap ik ook wel.

Het gaat er mij om waarom er zo weinig over te horen/zien is terwijl jet dagelijks raak is. Ik hoef geen linkjes te geven over wat ik zie. Dat wat ik zie zie jij ook wel op fb. het zou pas echt raar zijn als jij dat niet op fb ziet. Of je hebt natuurlijk geen fb.

En over je confirmation bias, wat een onzin dat jij mij zo profileert omdat ik de "media" situatie hierachter raar vind.
Wellicht omdat nieuws op een gegeven moment geen nieuws is - immers hoor je nog van elke dode ergens in het midden oosten? Nee, er zijn andere zaken te melden die meer nieuws waarde - als jij een persoonlijke interesse hebt in de demonstraties in Frankrijk dan kun je de artikelen gewoon vinden.

Helaas, nieuws blijft niet heel langs nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]
Ik hoef geen linkjes te geven over wat ik zie. Dat wat ik zie zie jij ook wel op fb. het zou pas echt raar zijn als jij dat niet op fb ziet.
Niet raar, zo werkt Facebook (en Google) juist. Afhankelijk van je profiel krijg je andere dingen voorgeschoteld in je timeline of zoekresultaten.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-06-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je wilt claimen dat het groot nieuws zou moeten zijn, dan moet je toch wel ergens mee kunnen komen. Roepen "is het een complot?" is te makkelijk.

En inderdaad, ik heb geen Facebook. Gelukkig niet. Daar moet je dan ook niet van verwachten dat je iets nuttigs of leerzaams op zult vinden, want je profiel en je contacten bepalen wat je te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Dat het geen nieuwswaarde zou hebben is onzin. Nogmaals het gaat niet om de stakingen - daarover zijn we het eens dat dat de jaarlijkse kost voor hen is. Nu in aanloop naar de ek 2016 Oa in samenhang met het disproportionele geweld zou wel enige nieuwswaarde moeten hebben - afhankelijk van of en hoe het wordt gebracht natuurlijk. En dat laatste is waar ts op doelt. Kun je wel doodleuk linken naar The Guardian maar blijft 't feit dat het in NL zo onderbelicht is gebleven en blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:55:
Als je wilt claimen dat het groot nieuws zou moeten zijn, dan moet je toch wel ergens mee kunnen komen. Roepen "is het een complot?" is te makkelijk.

En inderdaad, ik heb geen Facebook. Gelukkig niet. Daar moet je dan ook niet van verwachten dat je iets nuttigs of leerzaams op zult vinden, want je profiel en je contacten bepalen wat je te zien krijgt.
offtopic:
Om diezelfde reden kan het ook wél nuttig en leerzaam zijn ;) Voor mij is Facebook mijn primaire bron voor (goede) achtergrondartikelen.
MintyDoerak schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:57:
En dat laatste is waar ts op doelt. Kun je wel doodleuk linken naar The Guardian maar blijft 't feit dat het in NL zo onderbelicht is gebleven en blijft.
Behalve een "ik heb gehoord op Facebook dat..." heb ik nog niets voorbij zien komen. Geen linkje, artikel, etc. Laten we daarmee beginnen.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 07-06-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:23
gambieter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:55:
Beetje vreemde reactie als je geen Facebook hebt, niet? Of heb je het gehad en viel het inderdaad tegen? In dat geval moet je eens wat aan je contacten doen.

Naast een gezonde dosis onzin verschijnen op mijn timeline erg interessante artikelen en reportages die ik anders niet gauw zie, tenzij ik er actief naar zou zoeken. Een beetje populair roepen "ik heb geen Facebook en maar goed ook" om het daarmee af te doen als een media platform waar alleen onzin op verschijnt en bijzonder kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Realone schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:05:
Beetje vreemde reactie als je geen Facebook hebt, niet? Of heb je het gehad en viel het inderdaad tegen? In dat geval moet je eens wat aan je contacten doen.

Naast een gezonde dosis onzin verschijnen op mijn timeline erg interessante artikelen en reportages die ik anders niet gauw zie, tenzij ik er actief naar zou zoeken. Een beetje populair roepen "ik heb geen Facebook en maar goed ook" om het daarmee af te doen als een media platform waar alleen onzin op verschijnt en bijzonder kortzichtig.
Heeft niets met populair te maken. De TS roept maar wat over wat hij op facebook ziet en wat hij als groot nieuws zou zien, maar daar zie je het nadeel van dergelijke social media als primaire bron voor je informatie. Twitter is leuk en ik haal er ook dingen voor mijn werk vandaan, maar als extra, niet als primaire bron.

Social media kan nuttig zijn, maar is het niet standaard. En is het ook bij de meeste mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22
The Realone schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:05:
[...]

Als je goed ingelicht wilt zijn moet je gewoon zorgen voor meer dan één bron van nieuws.
Facebook is door zijn algoritmes in feite één kanaal waardoor je zeer gelimiteerd nieuws krijgt op basis van jouw profiel, vrienden, browshistorie (de tracking cookie) en klikgedrag op facebook.
Het is dan ook niet verwondelijk dat als jij lang stilstaat, klikt of liked Facebook jouw meer van hetzelfde voorschoteld.
Het algoritme denkt: "hier; dat vind jij leuk", en in zijn geval waarschijnlijk dus stakingen in Frankrijk.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie bij zoeken op 'staking Frankrijk' een boel nieuws? Eens per paar dagen een artikel zelfs, eerder te veel dan te weinig. Ik denk ook bij gewoon NOS, BNR, etc. voldoende gehoord te hebben. Benzine is op, vliegen zuigt, etc. Wat mis ik aan nieuws? (Mijn Facebook-overzicht geeft er niets over :P )

Dat Fransen graag staken ipv. praten is al decennia geen nieuws meer.

Edit: RT als bron nemen, dat is nog een stuk erger dan FOX...

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 07-06-2016 01:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heh, leuk. Weer zo'n beïnvloedingstopic. Compleet met vertalingsgerelateerde spelfouten. Je zou toch denken dat men inmiddels die zou kunnen herkennen ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Serieus? Putin's officiële propagandakanaal? Hou het dan maar liever bij facebook _O-

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb niks over Frankrijk op mijn Facebook. Waarschijnlijk heb ik niet genoeg geliked over het EK ofzo.

Ik heb wel nieuws gezien over stakingen. Benzine op vliegen lastig. Dus mijn ervaring is eerder andersom. Overigens wordt er in België ook volop gestaakt. Treinen, vliegveldpersoneel, de gevangenisbewaarder staken al sinds mei, politie die het op moest lossen is ook gaan staken. Leger is ingezet in gevangenissen. Staat dat ook in je facebookstream?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:30:
Ik vind het een goede vraag: waarom is dit niet actueler op de reguliere media.
Omdat er belangrijker nieuws is?
Het is bijvoorbeeld afgelopen week vreselijk noodweer geweest in Europa (met doden en slachtoffers en miljoenen schade).
En daarnaast de stakingen, zeker rond (vlieg)vervoer en het benzinetekort zijn weldegelijk voorbijgekomen in het nieuws. Ook het geweld tegen de politieagenten is voorbijgekomen in het nieuws (ik geloof dat politieagenten zelfs een demonstratie hielden omdat ze al dat geweld zat waren?)

En zoals gezegd, er is ook "chaos in België". En daar hoor je ook niet heel veel over.
Waarschijnlijk is dat nóg minder belangrijk omdat daar geen WK voetbal is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 07-06-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:17
anandus schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 07:16:
[...]

Omdat er belangrijker nieuws is?
Het is bijvoorbeeld afgelopen week vreselijk noodweer geweest in Europa (met doden en slachtoffers en miljoenen schade).
En daarnaast de stakingen, zeker rond (vlieg)vervoer en het benzinetekort zijn weldegelijk voorbijgekomen in het nieuws.

En zoals gezegd, er is ook "chaos in België". En daar hoor je ook niet heel veel over.
Waarschijnlijk is dat nóg minder belangrijk omdat daar geen WK voetbal is ;)
Belgie is het stakingsland bij uitstek ja. Staken is een algemeen recht en wordt redelijk aanvaard. Stakingbereidheid heeft ook te maken hoe de pers ermee omgaat. Het rechtse Vlaanderen heeft veel minder stakingen dan het linkse Wallonie.
Als Nederland dingen laat vallen als 'nationale sport' hebben ze meer plaats voor achtergrond uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:38

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik kan me eigenlijk nauwelijks vinden in het beeld dat TS schetst tov de onrust in Frankrijk. Ivm verhuizing is het lezen van de krant er een beetje bij ingeschoten de laatste tijd, maar in die twee journaals die ik de afgelopen twee weken gezien heb kwam het zeer uitgebreid voorbij en heb het ook op teletekst voorbij zien komen. Echter in beide gevallen dacht ik - net als velen hierboven - "het is Frankrijk, het gebeurt daar jaarlijks".

Met wel zeggen dat Drakin-Korin een goed punt heeft met dat de achtergronden bij het nieuws in Nederland erg op de achtergrond geraakt zijn, voor m'n gevoel is het NOS-journaal inmiddels gezakt tot het niveau van RTL-nieuws van 10 jaar geleden. Gelukkig zijn er nog altijd de betere kranten.

Slightly off-topic: Voor mondiaal nieuws kijk ik meestal op de site van BBC, of wend ik me tot Duitse kranten/radio, dat schept al een stuk beter beeld van de wereld. Zeker met de Amerikaanse verkiezingen wil het nieuws uit de rest van de wereld nog wel eens volledig ondersneeuwen in Nederland, zo werd er geen woord gerept over de verkiezingen in de Bundesländer, terwijl dit véél meer invloed heeft op onze economie dan de eerste twee weken van de verkiezingen in de USA.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:52:
[...]

Daar zit je probleem: Facebook. Probeer eens een krant, een nieuwsuitzending, etc. En dan niet de aluhoedjessites en FB-pagina's gaan zoeken.
Traditionele media is ook niet alles; hun politieke gekleurdheid bepaalt ook wat je wel of niet te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Friespeuk schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:26:
[...]

Traditionele media is ook niet alles; hun politieke gekleurdheid bepaalt ook wat je wel of niet te zien krijgt.
Daarom moet je zorgen dat je meerdere leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:38:
[...]

Daarom moet je zorgen dat je meerdere leest ;)
Klopt maar m'n punt is dat dat niet perse dus beter is dan social media

[ Voor 20% gewijzigd door RodeStabilo op 07-06-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De afgelopen week zijn er flinke rellen geweest in Durban, doden bij protesten in Kenya, grof geweld bij de Epsom Derby (ja, echt), die het Nederandse nieuws niet gehaald hebben.

Er zijn elke dag op meerdere plekken in Europa aanvaringen met immigranten bij grenzen, die het nieuws alleen nog halen als er doden vallen. Over doden gesproken: 1-2 drenkelingen is ook geen nieuws meer, alleen als er 40+ tegelijk gaan, is het nog een bericht waard.

Het geweld in Frankrijk duurt een aantal weken, en dat is dan gewoon geen nieuws meer. Ik zeg niet dat dat goed is, maar dat is een vast gegeven al 100 jaar.

Overigens weten we bijvoorbeeld ook totaal nog niet wat er gebeurd is met het toestel wat in de Middenlandse ze storte, maar 2.5 dag na het gebeuren verdween het al in de achtergrond. De vondst van de zwarte doos was een sidenote op pagina 2.

Je kan iets vinden van het nieuws, de samenstelling en de keuzes. Maar er iets achter zoeken, net op het moment dat jij dat nieuws wat eens een keertje naar de achtergrond verdwijnd, interessant vind, is een beetje onzin.

EDIT:

Wat we ook missen: Veel geweld tegen Trump supporters. Mensen die borden in hun hand hebben met "Humanity against Trump" en Trump aanhangers aanvallen, schoppen en bestelen. Lijkt me interessant om te volgen (doe ik ook als Amerika liefhebber), maar niets van dat alles hier.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 07-06-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Volgens mij mis je hoe FB werkt. Het laat berichten zien van/geliked/geshared door je vrienden en soortgelijke berichten die jij/je vrienden liken/sharen/bekijken. Als jij dus een hoop mensen hebt in je vriendenlijst die dit continue sharen om te laten zien hoe erg het allemaal is, dan krijg jij een hoop van die berichten. Maar iemand anders dus niet!

Ik heb net even voor de grap zo'n 20 paginas doorgescrolled op mijn facebook, en ik kan je verzekeren dat er nul berichten over Frankrijk tussen zitten. Uberhaupt komt zo ongeveer mijn enige nieuws op FB van speld.nl af: Mijn FB vrienden sharen geen politiek geneuzel. (Doen ze het wel met enige regelmaat dan blokkeer ik ze gewoon van mijn timeline, maar dat is nagenoeg nooit nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb ook even 5 minuten zitten scrollen. Ik heb 1 bericht over Frankrijk: De criminelen die een politieagent aanvallen en zijn auto in de fik steken. That's it (C'est tout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

yayo, je hebt je antwoord gekregen in de eerste reactie en daarna waarom je berichten niet ziet. Verder heeft dit topic in deze vorm geen toegevoegde waarde waardoor deze dicht gaat. Een topic over de onrusten in Frankrijk kan altijd maar dan wel met iets meer niveau zodat er materie is voor discussie. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.