Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LAN Access from Remote

Pagina: 1
Acties:

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 13:09
Beste,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Op dit moment loop ik thuis tegen een issue aan. Tijdens het gamen heb ik heel veel lag terwijl andere dit niet hebben. Ik denk dat het met een router te maken heeft maar heb dit nog niet definitief weten te tackelen.

Opstelling:

KPN router --> Netgear Router
Op de KPN router is een statische DHCP binding gemaakt naar de Netgear Router.
Vervolgens heb ik een HUB tussen de netgear router en mijn pc i.v.m. vele apparaten welke boven staan.

Zoals gezegd heb ik redelijk wat lag tijdens het gamen. Vanavond werd ik zelfs een keer gekickt vanwege te hoge ping. Het lijkt wel of er packets gedropt worden.

de HUB heb ik er al tussenuit gehaald en mijn pc rechtstreeks op de Netgear Router aangesloten maar dit verhelpt het probleem niet.
In de log van mijn Router zie ik het volgende:
[LAN access from remote] from ipKPN router:54850 to IPmijnNAS, Monday, Jun 06,2016 21:32:09

Het logboek staat hier vol mee alleen telkens vanaf een andere poort. Soms zie ik dit ook vanaf een onbekend IP-adres komen.
Vervolgens ben ik gaan zoeken op deze melding en kom tegen dat dit met uPNP te maken zou hebben maar dit heb ik uit staan. Tevens download ik niet met torrents of wat dan ook.
Ik heb wel een forwarding staan naar mijn NAS voor poort 8080 zodat ik deze via webinterface kan benaderen.
Na het uitschakelen van de portforward stopt de melding uiteraard want ze komen binnen op mijn KPN router en ze worden niet meer geforward naar mijn NAS.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van deze vertraging of denken jullie dat de oorzaak bovenstaande verhaal is.
Graag jullie hulp

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Direct op KPN router hetzelfde probleem?
Waarom twee routers achter elkaar?
Met hub bedoel je switch (neem ik aan)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• hampeleman
Sorry vergeten te tikken. Rechtstreeks op KPN router heb ik het probleem ook. Dit i.v.m. zwakke wifi signaal op KPN router.
Nee helaas bedoel ik nog een oude hub.
Helaas zie ik nu pas in de logs het volgende:
[DoS attack: Smurf] attack packets in last 20 sec from ip [51.36.142.255], Monday, Jun 06,2016 16:09:53
Dit was vanmiddag, vanavond zie ik er geen in de logs maar ik vermoed dat één en ander wel samen hangt daar ik eerder geen problemen heb gehad en de config al langere tijd(+- 1 jaar) zo draait.
Voor nu laat ik sowieso de port forwarding dicht staan aangezien het voor mij niet dringend is om mijn NAS van buitenaf te kunnen benaderen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wacht, je gamed via WiFi?
Hoe woon je? vrijstaand? rijtjeshuis? appartementencomplex? flatgebouw?
Vooral met appartementencomplexen/flatgebouwen zit je met de storing van anderen.
Hoe gaat het als je gamed via een netwerkkabel?

Hubs zijn trouwens ook niet echt aan te raden. Dat zijn letterlijk multipoort signaalrepeaters.
Als 1 apparaat op je netwerk veel packets uitstuurt (of dat nou terecht is of niet, b.v. packetspammen omdat de netwerkkaart brak is of gare drivers heeft), merk je dat overal. Ik raad je sterk aan om een switch te halen. Dan isoleer je dat in ieder geval.

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 06-06-2016 22:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• hampeleman
Ik game niet via de wifi maar gewoon met kabel.
2 onder 1 kap woning met niet al te veel wifi kanalen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ben je met meerderen in één huis? toevallig een (of meer) personen erbij die gek zijn op downloaden?
Altijd leuk met torrent clients die automatisch opstarten als je PC/Laptop aan gezet wordt en alles wat gedownload is automatisch gaan seeden.
Dan blaf je je hele upload vol en dat merk je enorm in ping/lag.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Stel die Netgear allereerst eens in als access point, scheelt weer een NAT-laag en mogelijk een bokkende firewall.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• hampeleman
@McKaamos: mijn vriendin woont bij mij maar zover ik weet kan ze net een pc opstarten;)
zij download niet via torrents en ik zelf ook niet.

@Thralas: zal dat eens proberen als ik vanavond thuis ben. Heb destijds er wel voor gekozen om alles via de netgear te laten lopen om hier wat mee te "spelen".

• hampeleman
Heb de NAT-laag weg gehaald maar het gedrag veranderd niet. Ik zie nog steeds hetzelfde gedrag.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
hampeleman schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:14:
Heb de NAT-laag weg gehaald maar het gedrag veranderd niet. Ik zie nog steeds hetzelfde gedrag.
Begin eerst eens met het vast stellen van het daadwerkelijke probleem.
Hub's zijn tegenwoordig echt not-done in de IT. Er zijn IT'ers die die apparaten zonder pardon uit het netwerk trekken mochten ze ze tegenkomen, en ik geef ze nog gelijk ook. Voor nog geen €20 heb je al een Gbit switch.

Zet vanaf je PC eens een ping (ping X.X.X.X -t) open naar:
1. Netgear router
2. KPN router
3. Internet (b.v. 8.8.8.8)

Zet alle pingetjes tegelijk open. Zodra de lag er in knalt kijk je naar de 3 pings. Welke van de 3 vertoont hoge latency (X ms)? In het meest gunstige geval is dit niet alle 3.

Hoe zit het verder met je kabels? Is dit allemaal Cat5e of Cat6? Kom je een Cat5 kabel tegen dan geld hetzelfde voor de hub: in de prullenbak. Zelfs kant-en-klare Cat5e of 6 kabels kosten geen drol meer.

Soms klinkt het vervelend om te horen dat je wellicht geld uit moet geven om het probleem op te lossen, maar ik denk dat veel ICT'ers hier op GoT je pas echt verder kunnen helpen als in ieder geval de "troep" (Hub en Cat5 bekabeling b.v.) er niet meer is.

Die DoS melding is wel vreemd, dat IP komt uit Saudi Arabië (hoogstwaarschijnlijk ook gewoon gespoofed). Als dat aan blijft houden zou je je KPN Router een keer een half uurtje stroomloos kunnen maken in de hoop dat je een nieuw IP toegewezen krijgt. Of je moet echt flinke vijanden hebben gemaakt, maar een DoS attack naar random "thuis-adressen" zal nooit lang aanhouden aangezien er niks "te winnen" valt.

[ Voor 5% gewijzigd door EricNL op 09-06-2016 12:20 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
3 vragen:
1:
8) Welk model KPN router heb je?

2:
Wat voor netwerkkaart gebruik je?
En maak je wel/geen gebruik van IPv6?

3:
Welke DNS instellingen gebruik je.
Eventueel DNs responstijden testen met GRC tool.
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm

[ Voor 90% gewijzigd door kwakzalver op 09-06-2016 13:07 ]

• hampeleman
@EricNL: je hebt gelijk en ik heb gisteren ook de HUB verwijderd en een switch geplaatst(had deze ook nog gewoon liggen)....
Kabels zijn allemaal al Cat5e of Cat6.
Zojuist wederom de melding in de router log:
[DoS attack: Smurf] attack packets in last 20 sec from ip [79.116.142.255], Friday, Jun 10,2016 07:56:14
[DoS attack: Smurf] attack packets in last 20 sec from ip [79.116.142.255], Friday, Jun 10,2016 07:40:26
[DoS attack: Smurf] attack packets in last 20 sec from ip [79.116.142.255], Friday, Jun 10,2016 07:34:29

@Kwazalver:
1: Experia Box 9
2: Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller. Geen ipv6
3. Gebruik DNS van ISP

zal straks de router eens stroomloos maken om te kijken of ik een nieuw ip-adres krijg en anders bel ik gewoon naar KPN.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Vergeet die meldingen en laat het bellen van KPN achterwege, je router hangt aan het internet, dan krijg je altijd 'gek' verkeer, wat in verreweg de meeste gevallen niets met je probleem te maken heeft.

Zet eens een ping aan naar je router & 8.8.8.8, dan kun je allereerst bepalen waar het probleem ongeveer ligt.

Check het ook met een andere client, want software op je PC kan ook netwerkissues veroorzaken - als je vergelijkbare software hebt zou ik het even verwijderen.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Volg de tips van EricNL ook even op om even 3 ping vensters op de achtergrond te zetten terwijl je aan het gamen bent. Dan weet je in elk geval waar je moet zoeken.

om dit te doen (neem even aan dat je een windows systeem hebt) typ je bij start in

CMD (gevolgt door enter)

er opent een zwart 'dos achtig' venster. typ hier in

Ping <IP adress> -t (bijvoorbeeld voor de test naar het internet toe (ip = 8.8.8.8)

ping 8.8.8.8 -t (gevolgt door enter, en let op de spaties)

laat het venster mooi open staan en begin weer bij start cmd voor de 2e en daarna de 3e.

Bij lag kijk je even bij welke de ping tijden omhoog zijn gegaan (of zelfs time outs geven) en dan weet je waat je moet zoeken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hampeleman schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:05:
[...]

2: Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller. Geen ipv6
Google/GoT search eens op die 'Killer' dingen. Driver-issues zijn schering en inslag, je zou andere drivers kunnen proberen. Of om uit te sluiten even een andere NIC gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik zou met een pakketje zal dit https://sourceforge.net/projects/gping/ pingen.
Is een stuk duidelijker dan pingen vanaf de cmd prompt

Verder zag ik dat je direct via de kpn router via wifi getest hebt. Het liefst zou je de PC dicht genoeg bij de router plaatsen om een kabel te gebruiken. Je zou niet de eerste zijn die last heeft van een slechte kabel.
Probeer dit als het kan ook met een ander systeem dan je eigen om eventuele problemen met de nic te zien

[ Voor 32% gewijzigd door brid op 10-06-2016 12:02 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• hampeleman
Sorry voor mijn late reactie. Vanwege privé omstandigheden kon ik afgelopen dagen niet testen/gamen.
Ik zal zodra ik in de gelegenheid ben de ping openzetten en gaan gamen.

Helaas heb ik ook geen andere pc waarmee ik kan testen. Althans niet het gamen aangezien de laptop puur en alleen geschikt is voor wat browsen/word gebruik etc.

@dionB: helaas heb ik geen andere NIC liggen.
@brid: ik gebruik geen wifi maar een vaste kabel. Andere kabel heb ik ook al geprobeerd.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
hampeleman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:03:

...
@brid: ik gebruik geen wifi maar een vaste kabel. Andere kabel heb ik ook al geprobeerd.
hampeleman schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:01:
Sorry vergeten te tikken.Rechtstreeks op KPN router heb ik het probleem ook.. Dit i.v.m. zwakke wifi signaal op KPN router.
Lekker duidelijk ben je met je informatie :?

Test ook eens je download en upload snelheden wanneer je verbinding hebt.

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:44
doe dan ook gelijk een aantal speedtests vanaf de laptop.
Pagina: 1