Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:10
Beste,

Ik heb heel wat research gedaan over studio monitor en ik ben uitgekomen om voor JBL LSR305 te gaan.
JBL LSR305 heeft alleen balanced input voor beide, XLR en 1/4 TRS.

2x JBL LSR 305 (stereo) zal aangesloten worden aan mijn pc via Xonar DGX.
Ik heb gelezen dat geluidkaart alleen unbalanced output heeft.
Nu is de vraag of het mogelijk is en vooral welke soort kabel ik best kan gebruiken.

Ik heb rondgelezen over balanced vs unblanced topic's, en besluit is voor mij niet duidelijk genoeg, alleen dat best is om balanced naar balanced te gaan ofwel unbalanced naar unbalanced.
Maar mijn scenario is dat vanuit unbalanced (geluidkaart) naar balanced (studio monitor) gaat.

Ik vermoed dat deze kabels juiste oplossing is als ik niet verkeerd heb.
http://www.amazon.com/Hos...out-10-Feet/dp/B005HGM1D6
Nu is de vraag of het juiste kabel is of ik voor andere oplossing moet gaan.
Wat ik wel heb gelezen dat er 2 nadeel aan is, mogelijk op geluidstoringen (buzz,..) en ik verlies 6 DB tegenover balanced. Maar ik kan ermee leven voorlopig anders koop ik goedkope usb dac.

Wat denken jullie ervan of zelf ervaringen ermee?

Beste antwoord (via royalt123 op 12-06-2016 11:07)

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Je kunt de kabel uit je openingspost prima gebruiken maar je sluit de speakers dan niet gebalanceerd aan. Dat is voor het signaalniveau en kabellengte ook helemaal niet nodig. Ter info, niet van belang voor jouw situatie, je kunt van een ongebalanceerde uitgang niet met een kabel een gebalanceerde aansluiting maken. Je hebt daar een transformator of electronische schakeling voor nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:37
Zou een externe geluidskaart halen, bijv een steinberg ur22. En dan trs kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik wil eigenlijk juist vermijden dat ik nog iets moet kopen, als ik merk dat geluid niet voldoet of buzz geeft dan ga ik verder kijken voor usb dac van 30-40€.
Zou graag vooral weten of dat zou werken met die kabel in verband met unbalanced naar balanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14
Werkt wel maar je speakers staan meer dan 10cm uit elkaar he? Misschien kan je die twee kabels wel van elkaar lostrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Goed punt, ja het is mogelijk om verder lostrekken van elkaar. Ik ga voor 7ft versie. Ik denk dat ik mijn antwoord heb gevonden op Amazon Reviews van de kabel die ik wilde kopen.

Het stond op user questions and answers.
Q: Can i use this cable to connect my two jbl 308 to my computer?

Answer this question
A: Yes you can, on speaker will be on the left channel and the other will be right channel. So you'd have to always use both speakers.

Rood is voor rechts kanaal en wit voor links juist?
Jag schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:28:
Werkt wel maar je speakers staan meer dan 10cm uit elkaar he? Misschien kan je die twee kabels wel van elkaar lostrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:37
royalt123 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 07:39:

Rood is voor rechts kanaal en wit voor links juist?

[...]
Ja. Altijd nog even een soundcheck doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb de studio monitors ontvangen en aangesloten met kabel van die ik heb aangegeven in begin van de topic.
Ik ben erg tevreden van prestatie, het klinkt heel vol en juist. Geen last van piepjes. Buzz enzo door gsm enzo.

Toch bedankt voor advies!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Je kunt de kabel uit je openingspost prima gebruiken maar je sluit de speakers dan niet gebalanceerd aan. Dat is voor het signaalniveau en kabellengte ook helemaal niet nodig. Ter info, niet van belang voor jouw situatie, je kunt van een ongebalanceerde uitgang niet met een kabel een gebalanceerde aansluiting maken. Je hebt daar een transformator of electronische schakeling voor nodig.
Pagina: 1