Beste,
Ik heb heel wat research gedaan over studio monitor en ik ben uitgekomen om voor JBL LSR305 te gaan.
JBL LSR305 heeft alleen balanced input voor beide, XLR en 1/4 TRS.
2x JBL LSR 305 (stereo) zal aangesloten worden aan mijn pc via Xonar DGX.
Ik heb gelezen dat geluidkaart alleen unbalanced output heeft.
Nu is de vraag of het mogelijk is en vooral welke soort kabel ik best kan gebruiken.
Ik heb rondgelezen over balanced vs unblanced topic's, en besluit is voor mij niet duidelijk genoeg, alleen dat best is om balanced naar balanced te gaan ofwel unbalanced naar unbalanced.
Maar mijn scenario is dat vanuit unbalanced (geluidkaart) naar balanced (studio monitor) gaat.
Ik vermoed dat deze kabels juiste oplossing is als ik niet verkeerd heb.
http://www.amazon.com/Hos...out-10-Feet/dp/B005HGM1D6
Nu is de vraag of het juiste kabel is of ik voor andere oplossing moet gaan.
Wat ik wel heb gelezen dat er 2 nadeel aan is, mogelijk op geluidstoringen (buzz,..) en ik verlies 6 DB tegenover balanced. Maar ik kan ermee leven voorlopig anders koop ik goedkope usb dac.
Wat denken jullie ervan of zelf ervaringen ermee?
Ik heb heel wat research gedaan over studio monitor en ik ben uitgekomen om voor JBL LSR305 te gaan.
JBL LSR305 heeft alleen balanced input voor beide, XLR en 1/4 TRS.
2x JBL LSR 305 (stereo) zal aangesloten worden aan mijn pc via Xonar DGX.
Ik heb gelezen dat geluidkaart alleen unbalanced output heeft.
Nu is de vraag of het mogelijk is en vooral welke soort kabel ik best kan gebruiken.
Ik heb rondgelezen over balanced vs unblanced topic's, en besluit is voor mij niet duidelijk genoeg, alleen dat best is om balanced naar balanced te gaan ofwel unbalanced naar unbalanced.
Maar mijn scenario is dat vanuit unbalanced (geluidkaart) naar balanced (studio monitor) gaat.
Ik vermoed dat deze kabels juiste oplossing is als ik niet verkeerd heb.
http://www.amazon.com/Hos...out-10-Feet/dp/B005HGM1D6
Nu is de vraag of het juiste kabel is of ik voor andere oplossing moet gaan.
Wat ik wel heb gelezen dat er 2 nadeel aan is, mogelijk op geluidstoringen (buzz,..) en ik verlies 6 DB tegenover balanced. Maar ik kan ermee leven voorlopig anders koop ik goedkope usb dac.
Wat denken jullie ervan of zelf ervaringen ermee?