Hallo mede-Tweakers,
Ik heb hier een prachtige PC-Build op mijn wenslijst klaarstaan, alleen kom tegen mijn HDD aan. Om te beginnen wil ik deze PC hoofdzakelijk als workstation gebruiken, maar hij moet ook goed games kunnen runnen op mooie settings. Bedoeld voor dagelijks gebruik, een uurtje of zoiets.
Nou heb ik een 2TB Seagate HDD Desktop klaarstaan in mijn wenslijst, (met een Samsung SSD) omdat die gewoon een mooie prijs is, maar ik hoorde van veel mensen dat die erg onbetrouwbaar is. Is dat een groot probleem, ook met mijn gebruik? Ik hoor van veel mensen die Seagate gebruiken dat ze nooit stukgaan, maar toch lees ik heel veel negativiteit... Ik zou het liefst wel mijn huidige prijs een beetje aan willen houden. Wat is het beste om te doen?
PC-Build:
CPU: i5-6600K
GPUL R9 380 4GB (Wordt misschien een RX480 8GB, kijk eerst wel even)
MB: MSI Z170A G43 Plus
RAM: Corsair Vengeance LPX 2X4GB (Misschien later nog een upgrade naar 4x4)
Voeding: Corsair RM650x
Behuizing: Corsair Carbide 400C
HDD: 2TB Seagate
SSD: Samsung 850 Evo 500GB
CPU Cooler: CM 212 Evo
Muis en toetsenbord: CM Devastator II
(Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom)
Ik ga hem pas aan het einde van Augustus bouwen, genoeg tijd om te bedenken.
Bij voorbaat dank,
Florian van der Harten
...
Ik heb hier een prachtige PC-Build op mijn wenslijst klaarstaan, alleen kom tegen mijn HDD aan. Om te beginnen wil ik deze PC hoofdzakelijk als workstation gebruiken, maar hij moet ook goed games kunnen runnen op mooie settings. Bedoeld voor dagelijks gebruik, een uurtje of zoiets.
Nou heb ik een 2TB Seagate HDD Desktop klaarstaan in mijn wenslijst, (met een Samsung SSD) omdat die gewoon een mooie prijs is, maar ik hoorde van veel mensen dat die erg onbetrouwbaar is. Is dat een groot probleem, ook met mijn gebruik? Ik hoor van veel mensen die Seagate gebruiken dat ze nooit stukgaan, maar toch lees ik heel veel negativiteit... Ik zou het liefst wel mijn huidige prijs een beetje aan willen houden. Wat is het beste om te doen?
PC-Build:
CPU: i5-6600K
GPUL R9 380 4GB (Wordt misschien een RX480 8GB, kijk eerst wel even)
MB: MSI Z170A G43 Plus
RAM: Corsair Vengeance LPX 2X4GB (Misschien later nog een upgrade naar 4x4)
Voeding: Corsair RM650x
Behuizing: Corsair Carbide 400C
HDD: 2TB Seagate
SSD: Samsung 850 Evo 500GB
CPU Cooler: CM 212 Evo
Muis en toetsenbord: CM Devastator II
(Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom)
Ik ga hem pas aan het einde van Augustus bouwen, genoeg tijd om te bedenken.
Bij voorbaat dank,
Florian van der Harten
...