Toon posts:

Videokaart in systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik wil graag de MSI Videokaart GeForce GTX 960 Gaming 4GB gaan kopen want ik had ongeveer 2 jaar terug een Medion pc gekocht en de videokaart die er nu inzit is gewoon heel slecht, maar past deze nieuwe kaart in mijn pc? Ik weet ook niet welke voeding ik heb want staat niks op.

Moederbord: MS-7616
Intel Core i5 750

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb wel gelezen dat je moet letten op de lengte van de videokaart en de kast

Ik hoor graag wat!

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:00:
Ik weet ook niet welke voeding ik heb want staat niks op.
Dat kan niet, er staat áltijd wat op. Schroef je case dus open en kijk wat er op het label staat :).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:07:
[...]

Dat kan niet, er staat áltijd wat op. Schroef je case dus open en kijk wat er op het label staat :).
Er staat wel 230v - 240v

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Er staat vast meer op. Een tabel zoals deze. Wat je net op noemt kunnen we niets mee ;).

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het kan alleen als je videokaart GOP heeft. Medion BIOS/UEFI is extreem slecht gebouwd, en kunnen alleen zonder GOP werken als je in 100% legacy mode gaat draaien.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:15:
Het kan alleen als je videokaart GOP heeft. Medion BIOS/UEFI is extreem slecht gebouwd, en kunnen alleen zonder GOP werken als je in 100% legacy mode gaat draaien.
Wat je me nu zegt is een beetje moeilijk :*)

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:11:
Er staat vast meer op. Een tabel zoals deze. Wat je net op noemt kunnen we niets mee ;).
[img]C:\Users\Contijn\Downloads\20160606_202822.jpg[/img]

(werkt deze link?)

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:11:
Laat maar kijk maar hier naar

https://twitter.com/C0ntijn/status/739887813701832704

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik denk niet dat je een S1156 medion pc 2 jaar geleden nieuw gekocht hebt; ik gok op iets ouder. Medion bouwde dacht ik FSP voedingen in, tenminste onze 1156 medion (met i3 550) had dat wel, die is onlangs overleden... wellicht ook eens kijken naar een andere voeding? want volgens mij zit hier ook geen PCI-e 6pin op?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:35:
ik denk niet dat je een S1156 medion pc 2 jaar geleden nieuw gekocht hebt; ik gok op iets ouder. Medion bouwde dacht ik FSP voedingen in, tenminste onze 1156 medion (met i3 550) had dat wel, die is onlangs overleden... wellicht ook eens kijken naar een andere voeding? want volgens mij zit hier ook geen PCI-e 6pin op?
Op het moederbord?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
400W FSP'tje zo te zien inderdaad.

Enne, @Contijn, gebruik in het vervolg de edit-knop als je nog wat wilt toevoegen. Reageren voor anderen dat gedaan hebben is vrij hinderlijk.Je ziet niet voor niets onderstaande banner.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png
Dat is een kabeltje van je voeding.

[ Voor 29% gewijzigd door br00ky op 06-06-2016 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:36:
400W FSP'tje zo te zien inderdaad.

Enne, @Contijn, gebruik in het vervolg de edit-knop als je nog wat wilt toevoegen. Reageren voor anderen dat gedaan hebben is vrij hinderlijk.Je ziet niet voor niets onderstaande banner.
[afbeelding]

[...]

Dat is een kabeltje van je voeding.
Oke sorry, zal ik de volgende keer doen!

Dus dat kabeltje zit aangesloten op mijn voeding?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 20:38 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat kabeltje zit als het goed is op je voeding, er zit een enkele 6pin op, wat je keuze qua kaarten limiteert. verder is de kwaliteit niet zo bijzonder goed. Wellicht is het geen slecht idee om 'm te vervangen voor een degelijke voeding.
wat is je doel eigenlijk voor de PC? noem resolutie/games/settings bijvoorbeeld

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:37
Paar problemen die zich opdoen.

1 voeding van bedenkelijke kwaliteit.
2 gtx 960 nieuw kopen wat nu niet echt een snelheidsmonster is. De komende maanden komen er alleen maar nieuwe videokaarten uit. Daardoor gaan de prijzen alleen maar dalen.

Doe jezelf een plezier. Koop een 2e hands videokaart. Al het geld wat je daarmee bespaart kan je beter apart leggen voor een nieuwe computer met goede kwaliteits onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:49:
dat kabeltje zit als het goed is op je voeding, er zit een enkele 6pin op, wat je keuze qua kaarten limiteert. verder is de kwaliteit niet zo bijzonder goed. Wellicht is het geen slecht idee om 'm te vervangen voor een degelijke voeding.
wat is je doel eigenlijk voor de PC? noem resolutie/games/settings bijvoorbeeld
Ik zou graag op high - ultra willen spelen en vooral Battlefield 4, 1 en HardLine

Verwijderd

Topicstarter
D-dark schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:50:
Paar problemen die zich opdoen.

1 voeding van bedenkelijke kwaliteit.
2 gtx 960 nieuw kopen wat nu niet echt een snelheidsmonster is. De komende maanden komen er alleen maar nieuwe videokaarten uit. Daardoor gaan de prijzen alleen maar dalen.

Doe jezelf een plezier. Koop een 2e hands videokaart. Al het geld wat je daarmee bespaart kan je beter apart leggen voor een nieuwe computer met goede kwaliteits onderdelen.
Goed idee om tweedehans te kijken, helemaal niet aan gedacht! Mijn max budget is trouwens wel 220 euro voor als jullie nog andere aanraders hebben!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Ik wil niet lullig doen, maar ik zou me er niet zelf aan wagen als ik jou was. Het is denk verstandiger om mee te kijken met iemand die er meer verstand van heeft dan het zelf te doen.
Je weet niet direct waar je naar naar opzoek bent en hebt blijkbaar ook geen ervaring met het inbouwen van hardware...

Heb je die GTX960 gekozen omdat hij aansluit bij je wensen of omdat ie mooi bij je budget past?

Kans is ook groot dat het niet werkt omdat het gaat om een Medion PC en je last kan hebben van Vendor Lock-in. Dit houdt in dat de fabrikant beperkt heeft welke hardware mag/zal werken. Je videokaart kan mss perfect passen, maar zodra de BIOS weigert die te accepteren dan heb je mooi pech...

Met zo'n oude i5 is het eigenlijk al bijna de moeite niet waard. Hiernaast zit er waarschijnlijk slechts 4GB RAM op het moederbord en wordt je hierdoor ook nog eens beperkt.
Die 400watt voeding kan nog net, mits de juiste connectors erop zitten en de hardware (incl. videokaart) niet te veel vraagt.

Voor een goede spelervaring op Ultra (60fps@1080p) in bijv. Battlefield 4 ga je meer nodig hebben dan alleen een nieuwe videokaart:
-nieuwe processor
-extra RAM
-nieuwe videokaart
-nieuwe voeding (ontkom je uiteindelijk niet aan)...

High/Ultra in Battlefield 4 en nieuwer voor € 220,-? In dit geval krijg je voor dat geld de beste speelervaring als je een tweedehands Xbox One / Playstation 4 op de kop weet te tikken incl. Battlefield.

Again; niet lullig bedoeld, maar het gaat zonde zijn je geld...

[ Voor 3% gewijzigd door Rye op 06-06-2016 22:25 ]

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:23:
Ik wil niet lullig doen, maar ik zou me er niet zelf aan wagen als ik jou was. Het is denk verstandiger om mee te kijken met iemand die er meer verstand van heeft dan het zelf te doen.
Je weet niet direct waar je naar naar opzoek bent en hebt blijkbaar ook geen ervaring met het inbouwen van hardware...

Heb je die GTX960 gekozen omdat hij aansluit bij je wensen of omdat ie mooi bij je budget past?

Kans is ook groot dat het niet werkt omdat het gaat om een Medion PC en je last kan hebben van Vendor Lock-in. Dit houdt in dat de fabrikant beperkt heeft welke hardware mag/zal werken. Je videokaart kan mss perfect passen, maar zodra de BIOS weigert die te accepteren dan heb je mooi pech...

Met zo'n oude i5 is het eigenlijk al bijna de moeite niet waard. Hiernaast zit er waarschijnlijk slechts 4GB RAM op het moederbord en wordt je hierdoor ook nog eens beperkt.
Die 400watt voeding kan nog net, mits de juiste connectors erop zitten en de hardware (incl. videokaart) niet te veel vraagt.

Voor een goede spelervaring op Ultra (60fps@1080p) in bijv. Battlefield 4 ga je meer nodig hebben dan alleen een nieuwe videokaart:
-nieuwe processor
-extra RAM
-nieuwe videokaart
-nieuwe voeding (ontkom je uiteindelijk niet aan)...

High/Ultra in Battlefield 4 en nieuwer voor € 220,-? In dit geval krijg je voor dat geld de beste speelervaring als je een tweedehands Xbox One / Playstation 4 op de kop weet te tikken incl. Battlefield.

Again; niet lullig bedoeld, maar het gaat zonde zijn je geld...
Bedankt voor je informatie, misschien moet ik dan maar gewoon voor een hele nieuwe pc gaan sparen die gelijk nog even 3-4 jaar meekan. Ik had trouwens al eerder van iemand gehoord dat Medion slecht is en als je een onderdeel wilt vervangen dat je beter een nieuwe pc kan kopen!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Medion pcs zijn absoluut niet slecht, maar niet bedoeld om veel aan te verbouwen ;). Er zijn natuurlijk altijd zaken die wel werken, maar met jouw wensen in ogenschouw wordt je pc nooit meer een krachtpatser.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Medion is best wel goed hoor.
En kijk nu naar de bak die je zelf hebt: deze is 6 jaar oud. Niet slecht gedaan toch? Zelf geef je aan dat je al tevreden bent met een nieuw systeem als die 3-4 jaar meegaat.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:19:
Medion is best wel goed hoor.
En kijk nu naar de bak die je zelf hebt: deze is 6 jaar oud. Niet slecht gedaan toch? Zelf geef je aan dat je al tevreden bent met een nieuw systeem als die 3-4 jaar meegaat.
Dat is waar, dan klopt het wel dat ik maar een nieuwe pc moet gaan kopen :-D

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:07:
Medion pcs zijn absoluut niet slecht, maar niet bedoeld om veel aan te verbouwen ;). Er zijn natuurlijk altijd zaken die wel werken, maar met jouw wensen in ogenschouw wordt je pc nooit meer een krachtpatser.
Daarom ga ik maar voor een nieuwe pc sparen ;)

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
High/ultra in Battlefield games kan je sowieso wel vergeten met die CPU ben ik bang. De Battlefield games leunen zwaar op de CPU en het is ook één van de weinige series die veel baat heeft bij meer dan 4 cores/threads dus als het nog een oude i7 was had het al wat makkelijker gegaan.
Pagina: 1