Password voor Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 13:23

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Topicstarter
Een zoontje van een kennis van me is zodanig thuis op alle illegale software-en MP3-sites dat hij alles download wat hij maar kan.
Volgens de FUP-regels van het kabelabonnement mag slechts tot 1000Mb aan data worden verzet. Indien meer data wordt verzet wordt het abonnement verhoogd naar een hogere download limiet (dus hogere kosten).
Toch wil die kennis blijven profiteren van de snelheid van het kabelmodem, maar de abonnementskosten wil ze beperken.

Is het mogelijk om Internet Explorer te beveiligen zodat het slechts mogelijk wordt om te internetten nadat ik een password heb ingetoetst?
Hiermee proberen we te voorkomen dat er teveel wordt gedownload.

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Via een proxyserver misschien?

It seemed like a good idea at the time

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Internet Restricties??

Extra -> Internet Opties -> Inhoud

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Misschien is het beter om iets aan de oorzaak te doen ipv aan de gevolgen.
Als het jongetje daar zo in thuis is kan hij prima overweg met een dataverkeermeter a la DU-meter.
Spreek af dat hij tot zeg 500 mb mag gaan ofzo.
Niet zo moeilijk toch? Als hij zich er niet aan houdt kunnen ze misschien overwegen hem op te voeden, of is dat ouderwets? ;)

Verwijderd

zet in de internet-restrictie de pagina's die hij wel mag bekijken en zet daar een supervisiorwachtwoord op.

Verwijderd

Ik snap het niet echt hoor, heb ook eens een keer een gezinnetje gehad als klant, met zoonlief die zich suf internette enzo, of we er "nog een leuk software iets voor hadden, maar hij hackt wel alles wat los en vast zit".
Sorry hoor, gewoon afspraken maken.
Als dat niet kan is er toch echt iets mis...

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:02
Op maandag 25 juni 2001 14:20 schreef johnny appleseed het volgende:
Ik snap het niet echt hoor, heb ook eens een keer een gezinnetje gehad als klant, met zoonlief die zich suf internette enzo, of we er "nog een leuk software iets voor hadden, maar hij hackt wel alles wat los en vast zit".
Sorry hoor, gewoon afspraken maken.
Als dat niet kan is er toch echt iets mis...
Hij "hackt" alles wat los en vast zit?

Triest... errug triest..

I want to live forever, so far.. so good.

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
Opvoeden is geen optie, da's al niet helemaal gelukt. Dus afspreken tot hoever hij mag downloaden gaat (helaas) niet op :(

Als ik probeer in te loggen in Rabobank Telebankieren moet ik ook steeds een passwoord ingeven, en dat werkt in principe toch ook alleen met IE.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 14:23 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Hij "hackt" alles wat los en vast zit?

Triest... errug triest..
Tja, het waren tamelijk vreemde mensen.
Heb ze - net als ik nu doe - geadviseerd om iets te doen aan het probleem (zoonlief) en niet de gevolgen.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 14:25 schreef Peeetor het volgende:
Opvoeden is geen optie, da's al niet helemaal gelukt. Dus afspreken tot hoever hij mag downloaden gaat (helaas) niet op :(
Computer in een losse kamer, slot op de deur.
Als ik probeer in te loggen in Rabobank Telebankieren moet ik ook steeds een passwoord ingeven, en dat werkt in principe toch ook alleen met IE.
Ja, dat is toegangscontrole voor 1 specifieke site, jij wilt alles afsluiten behalve een paar dingen, dat moet je dus in principe lokaal doen, en dat zal niet al te moeilijk te omzeilen zijn, tenzij je met een proxy/gateway gaat werken, dan wordt het wat beter beveiligd.

Verwijderd

Verander inbelwachtwoord en laat die niet opslaan.

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
Kabelabonnement werkt dus niet met login en passwords. Er wordt gekeken naar het MAC-adres van de netwerkkaart. Als dat bekend is in de database gaat de poort tot Internet open. Met alle gevolgen van dien :'(

Is beveiliging middels 'n wachtwoord in het BIOS zetten dan de enige oplossing :?

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 15:08 schreef Peeetor het volgende:
Kabelabonnement werkt dus niet met login en passwords.
Zo'n Cazuigma abo toch wel? Teminste 4 jaar geleden wel... Moest je 4 bellen ofsow...

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 15:27 schreef achappey het volgende:

[..]

Zo'n Cazuigma abo toch wel? Teminste 4 jaar geleden wel... Moest je 4 bellen ofsow...
Dit gaat denk ik over een Sonera abo (die hebben een Profit abonnement).
Daarbij hoef je niet in te loggen.
Op maandag 25 juni 2001 15:08 schreef Peeetor het volgende:
Is beveiliging middels 'n wachtwoord in het BIOS zetten dan de enige oplossing :?
Daar heb je zo'n leuk jumpertje voor hoor :)

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
[quote]Op maandag 25 juni 2001 14:25 schreef Peeetor het volgende:

Dit is Triest... errug triest..

Ja ja ja Nee !!

Pagina: 1