Onderzoek zonne-energie opslag

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skilline
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 10:09
Namens de TU Eindhoven onderzoeken wij of er interesse is naar het opslaan van zonne-energie d.m.v. een hybrid flow battery, met name na 2020 als het salderen minder geld zal gaan opleveren. De hybrid flow battery heeft als voordelen dat er bij langdurige opslag nauwelijks energie verloren gaat en dat de capaciteit alleen afhangt van de grootte.

Voor het onderzoek is er een enquête opgesteld. Het invullen hiervan zal ongeveer één minuut duren. Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 07-06-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:21
Een enquête/onderzoek? Lees eerst even dit:

Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

en wat is FLOW, en hoe kom je op de terugverdientijd van 4 jaar?

[ Voor 20% gewijzigd door Tens op 06-06-2016 19:00 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb het ingevuld, maar waar kan ik op internet het besluit vinden dat er na 2020 geen vergoeding meer is?
De vraagstelling zou ik anders doen... (mocht na 2020 de huidige salderingsregel komen te vervallen...)

Wel zo netjes om er even de taalvouten uit te halen...

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skilline
Tens schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:55:
Een enquête/onderzoek? Lees eerst even dit:

Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

en wat is FLOW, en hoe kom je op de terugverdientijd van 4 jaar?
Sorry deze regel kende ik nog niet. FLOW zou de naam van de batterij worden mocht er na het project ook nog iets mee gedaan worden. De terugverdientijd van 4 jaar vragen we zodat we ongeveer weten vanaf welke prijs men het product als investering wil kopen maar het is dus nog niet op een echte prijs gebaseerd.
Heb het ingevuld, maar waar kan ik op internet het besluit vinden dat er na 2020 geen vergoeding meer is?
De vraagstelling zou ik anders doen... (mocht na 2020 de huidige salderingsregel komen te vervallen...)

Wel zo netjes om er even de taalvouten uit te halen...
Hier één van de sites waar dit beschreven wordt:
https://www.zelfenergiepr...salderen-blijft-tot-2020/
Er is nog niet bekend wat er precies met de prijzen gaat gebeuren maar zoals hier staat zullen ze worden "versoberd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:21
Skilline schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:31:

Sorry deze regel kende ik nog niet. FLOW zou de naam van de batterij worden mocht er na het project ook nog iets mee gedaan worden. De terugverdientijd van 4 jaar vragen we zodat we ongeveer weten vanaf welke prijs men het product als investering wil kopen maar het is dus nog niet op een echte prijs gebaseerd.
NP, als je je nog even netjes aanmeld zal het wel goed komen. Wat de investering betreft;
Er zijn nogal wat factoren die bepalend zijn. Als ik nu per jaar net zo veel gebruik als ik produceer, hoe groot qua KWh (maar ook qua volume en gewicht)moet dan de batterij zijn om dekkend te zijn voor de winter?

gaat het over de Lead Crystal-batterij btw?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skilline
Tens schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:05:
[...]

NP, als je je nog even netjes aanmeld zal het wel goed komen. Wat de investering betreft;
Er zijn nogal wat factoren die bepalend zijn. Als ik nu per jaar net zo veel gebruik als ik produceer, hoe groot qua KWh (maar ook qua volume en gewicht)moet dan de batterij zijn om dekkend te zijn voor de winter?

gaat het over de Lead Crystal-batterij btw?
Gedaan :)

Verder is dit met name afhankelijk van de hoeveelheid zonne-energie die je meer opwekt dan dat je zelf verbruikt. Dit wordt dan in de batterij opgeslagen ipv teruggevoerd naar de leverancier zoals dat nu gebeurd.

De hybrid flow battery zelf heeft een capaciteit van ongeveer 500 Wh per liter. Voor een gezin met een dagelijks gebruik van 8 kWh zou dit dan dus betekenen dat ze voor dagelijks gebruik twee batterijen van 16 liter zouden moeten hebben (voor het geval ze overdag voldoende volledig worden opgeladen).

De batterij gebruikt de lithium ion technologie in combinatie met de al bestaande redox-flow batteries. Mocht je geïnteresseerd zijn is hier nog wat meer info:
http://www.sciencemag.org...s-energy-next-best-device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 18:23
Je sommetje klopt niet helemaal. Je moet voldoende capaciteit hebben om bij dagen met voldoende zon, op tijdstippen met onvoldoende zonne-energie ( tussen 8 en 20:00 oid) het verbruik te kunnen afdekken. Dat is veel minder dan 8kWh. Bij dagen met te weinig zon ( minder dan 8 ) heb je juist veel meer dan 8kWh nodig. Door het verloop van zon over het jaar kun je bij een aantal zonnepanelen dat jaarrond het verbruik afdekt ongeveer 180 (dagen) x 4 kWh opslaan. Heb je gelijk ongeveer de informatie om de economische haalbaarheid te toetsen. ( spoiler: max € 150 / jaar bij een gemiddeld gebruik. bij tweakers in dit forum veel minder :) ) .
Verder zijn nieuwe batterij ideeën natuurlijk fantastisch. Dit is economisch echter geen efficiënte inzet.

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 07-06-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef aan dat ik geen panelen heb en krijg vervolgens de vraag of ik een vergoeding krijg voor het terug leveren van elektriciteit.

Das toch niet logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.