Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardx14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-09 21:09
Hallo Tweakeraars.

Ik ben binnenkort van plan om ubiguiti unifi access points te plaatsen zowel binnen als buiten.
nu vind ik de switches van hun onwijs duur (vanaf 8 port) en vroeg me af of er ook merken zijn die switches maken en goedkoper zijn.

ik zat zelf aan een linksys switch te denken.

1 maar het moet wel met PoE (power over Ethernet)

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan met elke switch. Als je PoE wil doen moet je wel zorgen dat ze de juiste PoE standaard ondersteunen. 802.3af / 802.3at o.i.d. even nakijken, staat zowel bij de AP als bij de Switch gewoon genoteerd als het ondersteund wordt. Bij elke AP krijg je ook een PoE injector, dus een domme switch (of managed switch) zonder PoE werkt ook, maar dan moet je per inkomende ethernet kabel dus eerst door een losse PoE injector die z'n eigen 230V stekker heeft.

Die Linksys switch zou ik dan weer niet doen, je bent eigenlijk beter af met een refurbished ProCurve apparaat van HP, kost hetzelfde, zit nog steeds levenslange garantie op en kost hetzelfde. Op eBay staan er zat, en in NL is o.a. 7Digits in die markt actief, of in elk geval op eBay, dus dan zijn de verzendkosten nog te doen en ook vrij snel als je het direct nodig hebt. Bijv: http://www.ebay.nl/itm/HP...227348:g:mh4AAOSwKfVXD4ys voor een 100Mbit met 1Gbit uplink model. Stel dat je alles Gigabit wil doen, dan wordt het sowieso een duurder verhaal.

[ Voor 41% gewijzigd door johnkeates op 06-06-2016 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor PoE met andere switches moet je de Pro AP's nemen. Die ondersteunen 802.3af. De niet-pro AP's gebruiken nonstandaard PoE wat alleen door de ubiquiti switches ondersteund wordt. Anders moet je de meegeleverde injectors gebruiken (die sinds de AC modellen alleen meegeleverd worden bij single APs, niet met multi-packs.)

Dus je keuze is tussen de volgende opties:

UBNT switch + elke ubnt AP
standaard switch + Pro APs
standaard switch + elke ubnt ap + ubnt injectors.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schijnt dat aantal non-Ubiquiti switches ook 24V passive PoE doen. Collega heeft z'n UniFi AC Lite met eentje van Netgear aan de praat. Weet niet exact welke type.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Het licht eraan welke Access Points van Ubiquiti je gaat gebruiken als je de Pro neemt dan kunt je een normale PoE switch nemen die 802.3af PoE/802.3at PoE+ aan kan.

Neem je de Lite of LR variant dan heb je Passive 24v PoE nodig en dat werkt alleen met hun eigen switches.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
dion_b schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:39:
Schijnt dat aantal non-Ubiquiti switches ook 24V passive PoE doen. Collega heeft z'n UniFi AC Lite met eentje van Netgear aan de praat. Weet niet exact welke type.
Ik weet dat ze schaars zijn... Ben ook wel benieuwd naar het type.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Pagina: 1