Welke dual-HDMI 27" monitor voor kantoor & Xbox360?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IJsmeester
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zoek een?
27" monitor met 2x HDMI en 3,5 mm audio-uitgang (evt. ingebouwde speakers)

Wat is je budget?
€200 - €250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, maar liefst wel een product met een normale garantieregeling.
Minimaal 1080p, goede afleesbaarheid in zonlicht, goede kijkhoeken, redelijke refreshrate voor Xbox360 gaming.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het scherm wordt gebruikt voor normaal kantoorwerk; geen audiovisueel design of iets dergelijks, maar een goed contrast is wenselijk ivm. röntgen/CT beeldmateriaal. Daarnaast zal er een Xbox360 op aangesloten worden, dus gaming performance (lage inputlag) is ook een aandachtspunt.
Verder is van belang dat de monitor recht tegenover een aantal (zuidelijk gerichte) ramen komt te staan, dus er is behoorlijk wat tegenlicht.

Een paar schermen die ik nu in overweging heb:
pricewatch: Samsung S27D590P Zwart
pricewatch: Samsung S27D390H Zwart
pricewatch: Asus VX279H Zwart

Toevoeging:
Mijn vragen zijn dus eigenlijk:
  1. Welk type paneel raden jullie mij aan?
  2. [list]
  3. IPS/PLS? Voor de kleurechtheid en kijkhoeken?
  4. VA? Wat zijn hier eigenlijk de voor- en nadelen van?
  5. of toch TN? Is dit echt geen goed idee met tegenlicht?
  6. [/list]
  7. Is 1080p voldoende op een 27" scherm?
  8. Wat is jullie idee over reactietijd ivm Xbox360 gaming?

[ Voor 18% gewijzigd door IJsmeester op 08-06-2016 16:31 . Reden: typo's ]

Beste antwoord (via IJsmeester op 15-06-2016 09:31)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Redelijke refreshrate voor xbox360? Die dingen komen vaak net aan de 30fps, dus refreshrate is nou net waar je je geen zorgen over hoeft maken aangezien elke flutmonitor zeker 60hz gaat doen.

Dat tegenlicht is funest voor welke monitor ook, dat los je het beste op met een paar gordijnen ;p

Ik zou van die 3 voor de asus gaan. Heb zelf ook een dergelijk paneel in Iiyama monitor en bevalt prima qua kleuren en kijkhoeken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Alle reacties

• IJsmeester
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Niemand een suggestie? :?

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Dit zijn mijn suggesties hierover:

1. De reactietijd van IPS panelen zijn snel genoeg voor casual gaming en geven veel mooier beeld dan TN.
2. Er is eigenlijk geen verschil tussen een 23" en 27" als deze dezelfde resolutie hebben. Voor een 27" scherm raadt ik daarvoor een hogere resolutie aan
3. Reactietijden van een pc monitor zijn meestal sneller dan een gemiddelde tv waar de consoles meestal op worden aangesloten.

Acties:
  • Beste antwoord

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Redelijke refreshrate voor xbox360? Die dingen komen vaak net aan de 30fps, dus refreshrate is nou net waar je je geen zorgen over hoeft maken aangezien elke flutmonitor zeker 60hz gaat doen.

Dat tegenlicht is funest voor welke monitor ook, dat los je het beste op met een paar gordijnen ;p

Ik zou van die 3 voor de asus gaan. Heb zelf ook een dergelijk paneel in Iiyama monitor en bevalt prima qua kleuren en kijkhoeken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity