netwerkkaart met busmastering

Pagina: 1
Acties:

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Heb momenteel zo'n standaar @home Realtek 10Mbit kaartje. Werkt wel ok, behalve als de cpu zwaar belast wordt (mpeg movie coverteren oid) tijdens het downloaden. Dan zakt de snelheid in elkaar van 300Kb/s of meer naar een zielige 5Kb/s.

Nu ondersteund die realtek geen busmastering, dus wil ik het eens proberen met een 10/100Mbit PCI kaartje die dit wel doet. Wellicht dat die wat minder afhankelijk is van de cpu. Maar welke? 3Com ondersteund het, maar die is met te duur. Hebben die 10/100Mbit netwerkkaarten van Target bijv. busmastering?

_██_
(ಠ_ృ)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik denk niet dat busmastering jouw probleem oplost, per slotte is de hoeveelheid data die van het kaartje komt niet echt spectaculair.
Ik verwacht meer dat je probleem direct concurrentie om de CPU-cycles is, omdat de goedkopere netwerk-kaartjes (en daar vallen ook de Targets onder) de processor van het systeem gebruiken voor het rekenwerk aan de netwerk-datastroom, terwijl de dure (3Com) daar een eigen onboard-processor voor gebruiken, maar daar betaal je voor.
Nog meer intelligentie vindt je op de server-kaarten van 3Com, en zijn pas echt prijzig.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large