Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
Hallo,
Sinds een tijdje heb ik op mijn telefoon de nieuwste versie van android staan (6.01)
Nu kan mijn telefoon niet meer verbinden met het 802.1.EAP netwerk op school. Geen enkele combinatie van wachtwoord en methode verbindt met het netwerk. Na een beetje te hebben rondgezocht zag ik op google dat het een probleem is dat vaker voorkomt. Ik heb er helaas geen concrete oplossing voor kunnen vinden. Weet iemand meer van dit probleem en weet iemand of dit probleem valt op te lossen?
-Applepiez

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Applepiez schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:24:
Ik heb er helaas geen concrete oplossing voor kunnen vinden. Weet iemand meer van dit probleem en weet iemand of dit probleem valt op te lossen?
Wat voor foutmelding(en) krijg je?

Heb je al contact gehad met de IT desk van school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
Geen foutmeldingen helaas. Het netwerk verbindt niet maar er staat alleen maar opgeslagen. Volgens mij is het deze foutmelding:https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=188867
Het enige wat de systeembeheerder zegt is dat mijn telefoon de verbinding met de server niet kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Applepiez schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:37:
Geen foutmeldingen helaas. Het netwerk verbindt niet maar er staat alleen maar opgeslagen. Volgens mij is het deze foutmelding:https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=188867
Het enige wat de systeembeheerder zegt is dat mijn telefoon de verbinding met de server niet kan maken..
Handige helpdesk dan. Overigens als ik je link lees, lijkt het probleem inmiddels opgelost te zijn.

Je kan overigens dit ook nog proberen, schijnbaar moet het dan ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
Het spijt me van het late reageer maar ik heb een paar dagen niet op tweakers.net gezeten. Ik heb deze oplossing geprobeerd maar het heeft helaas niet geholpen. Heeft iemand hier een oplossing voor (behalve rooten dan want dat verpest ik elke keer)
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Applepiez schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:32:
Heeft iemand hier een oplossing voor (behalve rooten dan want dat verpest ik elke keer)
Alvast bedankt.
Heb je de laatste OTA geïnstalleerd? Er is een aantal dagen geleden weer een nieuwe update verschenen.

Overigens hoezo verpest je het rooten elke keer weer? Ben hier wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
De nieuwe update heeft helaas niet geholpen. Elke keer als ik wil rooten dmv een tool gebeurt er gewoon niks teriwjl ik adb wel aan heb staan en de bootloader wel gewoon unlocked heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Applepiez schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:45:
De nieuwe update heeft helaas niet geholpen. Elke keer als ik wil rooten dmv een tool gebeurt er gewoon niks teriwjl ik adb wel aan heb staan en de bootloader wel gewoon unlocked heb.
Wel gewoon alle stappen goed doorlopen e.d. Custom recovery eerst geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
Bij deze tutorial heb ik alle stappen gedaan maar mijn telefoon staat niet bij fastboot devices. De stappen volg ik precies maar er staat niet of ik de Super SU en de twrp bestanden moet unzippen of niet. Ligt het daar aan?

[ Voor 22% gewijzigd door Applepiez op 15-06-2016 17:03 . Reden: Opmaakfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Applepiez schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:58:
De stappen volg ik precies maar er staat niet of ik de Super SU en de twrp bestanden moet unzippen of niet. Ligt het daar aan?
Nee. Je moet die bestanden niet unzippen. Aangezien het volledige zip file geïnstalleerd moet worden.

Overigens is dit een hele oude tutorial, dus het kan inmiddels verouderd zijn. Zit er in je 'developer options' een switch om het unlocken van de bootloader toe te staan? Die moet namelijk aanstaan (zat er op 4.4 nog niet in).

Verder waar gaat het precies mis? Je werkt met de command prompt, dus kan ook precies zien waar het fout gaat.
Pagina: 1