Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik heb dit weekeinde een fileserver in elkaar proberen te zetten. op basis van een Asrock C2750D4I icm met KVR16R11D8K4/32 geheugen, 3 intel X25 SSD's, 5 7k1000 1TB schijven en een WB blue 1TB schijf.

Nu kom ik bij het booten niet verder dan de melding "BMC initializing 04" tijdens het booten. Dit is al zo sinds de eerste boot.

Het lukt me niet om in het bios te komen. (keyboard reageert ook niet als ik erop druk?(numlock etc.))

Dit heb al geprobeerd (in verschillende combinaties):
  • Booten met enkel 1 memory stick in slot A1.
  • CMOS reset door voeding uit te schakelen (op de voeding zelf) en de CMOS batterij eruit te trekken
  • Alle HDD's los te halen
  • Netwerk aansluiten op de IPMI poort
Ik heb geen idee hoe ik dit moet troubleshooten omdat ik dus geen diagnostische info heb en ook niet zo veel keuzes heb. Ik zit gewoon vast in het booten.

Heeft iemand nog suggesties of een mogelijke oorzaak om dit probleem op te lossen?

[EDIT]

Ik kom er net achter dat het geheugen niet registered moet zijn en dat dit geheugen dat wel is. Ik ga dit nu eerst vervangen en dan zal ik laten weten wat de uitkomst is.

[EDIT 2]
Het system start wel asl ik er een ECC-loos reepje in steek. Stomme fout van mijn kant |:(

[ Voor 21% gewijzigd door ocf81 op 06-06-2016 20:32 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave