Ik zoek een router die zeer sterk op WiFi is. Ik woon nogal ruim en we gebruiken veel PC's tegelijk. Meestal zijn alle PC's tegelijk in gebruik. Ik heb een 100Mbps glasvezel abonnement bij KPN en gebruik de originele KPN modem.
Mijn huidige situatie:
Begane grond:
- 1 netwerk printer
- 1 bedraadde PC
- 4 PC's op WiFi
Bovenverdieping:
- 1 netwerk printer
- 6 PC's op WiFi
En 7 verschillende smartphone's op WiFi.
Veel van de apparaten ondersteunen ook WiFi-AC.
Ik gebruik op dit moment 1 Apple Airport v5 BaseStation (in de meterkast) en 1 goedkope Icidu router op de begane grond. Ik heb het netwerk aan elkaar gekoppeld (bekabeld) en het werkt als één geheel netwerk want de netwerk printers moeten immers vanaf elke PC benaderd kunnen worden.
Het probleem
Het netwerk valt ontzettend vaak weg. Het is bovendien ook erg traag. YouTube kijken zit er bijvoorbeeld al niet in.
Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb met een WiFi-spectrum analyzer tool (van de KPN modem) gekeken welke kanalen het minst bezet zijn en ik heb op die kanalen het WiFi ingesteld.
Op de pricewatch heb ik naar prijzige routers gekeken en dan naar de reviewers, maar ik zie konstant dat er wel wat mee mis is.
Wat wil ik?
Ik zoek een oplossing om ons allemaal te kunnen voorzien van een stabiel netwerk. Het WiFi mag niet weg vallen namelijk en het mot snel genoeg zijn om YouTube op 480p te kunnen kijken zonder dat anderen er last van hebben. Ik wil het liefst een zo simpel mogelijke oplossing.
Ik vind onderstaande router wel interessant vanwege de makkelijke interface.
pricewatch: Synology RT1900ac
Mijn budget ligt open. Het moet gewoon werken namelijk.
Mijn huidige situatie:
Begane grond:
- 1 netwerk printer
- 1 bedraadde PC
- 4 PC's op WiFi
Bovenverdieping:
- 1 netwerk printer
- 6 PC's op WiFi
En 7 verschillende smartphone's op WiFi.
Veel van de apparaten ondersteunen ook WiFi-AC.
Ik gebruik op dit moment 1 Apple Airport v5 BaseStation (in de meterkast) en 1 goedkope Icidu router op de begane grond. Ik heb het netwerk aan elkaar gekoppeld (bekabeld) en het werkt als één geheel netwerk want de netwerk printers moeten immers vanaf elke PC benaderd kunnen worden.
Het probleem
Het netwerk valt ontzettend vaak weg. Het is bovendien ook erg traag. YouTube kijken zit er bijvoorbeeld al niet in.
Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb met een WiFi-spectrum analyzer tool (van de KPN modem) gekeken welke kanalen het minst bezet zijn en ik heb op die kanalen het WiFi ingesteld.
Op de pricewatch heb ik naar prijzige routers gekeken en dan naar de reviewers, maar ik zie konstant dat er wel wat mee mis is.
Wat wil ik?
Ik zoek een oplossing om ons allemaal te kunnen voorzien van een stabiel netwerk. Het WiFi mag niet weg vallen namelijk en het mot snel genoeg zijn om YouTube op 480p te kunnen kijken zonder dat anderen er last van hebben. Ik wil het liefst een zo simpel mogelijke oplossing.
Ik vind onderstaande router wel interessant vanwege de makkelijke interface.
pricewatch: Synology RT1900ac
Mijn budget ligt open. Het moet gewoon werken namelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door thesinsher op 06-06-2016 10:28 ]