Vervangen videokaart nog nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-01 17:21

Bisamrat

komt wel goed schatje

Topicstarter
Wat wil je bereiken?
Nog maximaal 2 jaar gamen op full HD

Ik zit eraan te denken om een nieuw systeem te bouwen, maar twijfel toch om alleen de videokaart te upgraden. Reden van de twijfel is dat ik op full HD game en dit de aankomende tijd ook wil blijven doen (dus geen VR of QHD).

Huidige configuratie
- Intel Core i7 (930 @2,8GHz)
- 12 GB RAM
- SSD hard disk
- AMD Radeon HD 7800
- Full HD monitor

Ik zit eraan te denken om de huidige videokaart (AMD Radeon HD 7870) te vervangen met een AMD Radeon RX 480. Kan ik met de videokaart upgrade nog 2 jaar gamen op full HD (niet alles hoeft op max) of is mijn systeem (CPU) gewoon te traag aan het worden?

Alle reacties

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 17:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Lastig te zeggen, aan je GPU gaat het iig niet liggen dan! Het is en blijft een quadcore, echt geen slechte processor alsnog. Je gamet op Full HD, dan ligt de nadruk al meer op je GPU dan op je processor dus ik denk ergens dat het wel goedkomt.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zeker als je je GPU een beetje overklokt moet je het nog wel even volhouden, het is geen grote prutser, dus je kunt vast nog wel aardig gamen. Bedenk wel dat CPU-intensieve games natuurlijk voor een iets lagere framerate zorgen, maar het zou in mijn ogen geen slechte combinatie zijn.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-01 17:21

Bisamrat

komt wel goed schatje

Topicstarter
Gaan we de gok gewoon nemen, voor de aankomende tijd is mijn CPU snel genoeg lijkt het en anders maar eens overklokken.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Normaliter zou ik bij die processor aanraden om een tweedehands 7950/7970/R9 280X te kopen, maar dat is natuurlijk geen enorme upgrade vanaf een 7870. De processor zal een RX 480 ongetwijfeld wat gaan bottlenecken, maar de GPU kan je natuurlijk altijd meenemen naar een volgende pc (en zal op 1080p nog jaren zijn mannetje staan). Prima idee dus.

Let wel even op dat je een goede voeding hebt. Als je geen A-kwaliteit voeding hebt, zou je die eventueel ook kunnen upgraden naar een mooi 80+ model van 450-500w.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 10:15
Ligt aan de games, nieuwe games met DX12/Vulkan zullen het prima gaan doen met die CPU. Maar een Fallout4 kan dan wat tegenvallen bijvoorbeeld.

You will understand energy and you will be happy.

Pagina: 1