Vraag

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:01
Ik weet niet of dit het juiste forum is, zo niet dan hoor ik dat graag :)

Wat ik graag wil is een HDMI kabel van beneden naar de slaapkamer boven doortrekken (er zit al een gat voor 2 UTP/Ethernet kabels). Maar nu zit ik dus met het probleem dat ik het gat niet groter mag boren (huurhuis) en de "connector" van de HDMI kabel past daar dus net niet doorheen (de kabel zelf wel).

Nu zit ik dus te denken om de HDMI kabel bij de connector voorzichtig uit elkaar te halen en het dan door te trekken, maar ik heb dus totaal geen ervaring met HDMI kabels.

Kan iemand mij misschien wat advies geven?

Alle reacties

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
ik zou een HDMI mini kabel zoeken die lang genoeg is en vervolgens met een verloopje aan het einde weer terug naar normaal formaat HDMI gaan

edit of nog kleiner HDMI micro:

http://www.allekabels.nl/...489/hdmi-micro-kabel.html

€15 voor 5 meter

[ Voor 33% gewijzigd door Uncle Mel op 06-06-2016 10:12 ]

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 15:44

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik weet dat het mogelijk is om de kabel af te knippen en dan later weer aan elkaar te solderen, maar dat zal de kwaliteit van het signaal geen goed doen en het lijkt me daarom alleen geschikt als je korte afstanden aflegt.

Hoe veel meter kabel heb je nodig? En weet je zeker dat het trekken van een HDMI-kabel de beste oplossing van je probleem is? Is het doortrekken van een coax-kabel bijvoorbeeld niet veel eenvoudiger?

Kortom, wat is het echte probleem wat je wil oplossen?

Steam/Discord: Flimovic

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er zijn speciale setjes om dat te doen

http://www.sinotek.net/Pr...2&fileName=diy&Language=1

Overigens zijn HDMI stekkers klein genoeg dat ik toch zou overwegen dat gat wat groter te maken :P

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 06-06-2016 10:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• BlazeMuis
Flimovic schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:10:
Ik weet dat het mogelijk is om de kabel af te knippen en dan later weer aan elkaar te solderen, maar dat zal de kwaliteit van het signaal geen goed doen en het lijkt me daarom alleen geschikt als je korte afstanden aflegt.

Hoe veel meter kabel heb je nodig? En weet je zeker dat het trekken van een HDMI-kabel de beste oplossing van je probleem is? Is het doortrekken van een coax-kabel bijvoorbeeld niet veel eenvoudiger?

Kortom, wat is het echte probleem wat je wil oplossen?
Ik heb beneden een game pc staan, mijn vriendin wil echter boven ook wel eens gamen en om nu steeds die zware pc heen en weer te sjouwen zat ik te denken om een hdmi kabel door te trekken.

Het gat zit boven de tv in de woonkamer (achter de gordijnplank ) en de afstand van pc naar gat is zon 2.5 meter en van gat naar tv boven net geen meter.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vergeet je ook niet dat je muis tobo en geluid dan naar boven moet ?

Eventueel kun je ook zoiets overwegen : http://store.steampowered.com/app/353380/

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Flimovic

Flimovic

wesley17 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Ik heb beneden een game pc staan, mijn vriendin wil echter boven ook wel eens gamen en om nu steeds die zware pc heen en weer te sjouwen zat ik te denken om een hdmi kabel door te trekken.

Het gat zit boven de tv in de woonkamer (achter de gordijnplank ) en de afstand van pc naar gat is zon 2.5 meter en van gat naar tv boven net geen meter.
Wat ook zou kunnen is, als je via Steam gamet, dat je een laptopje oid aansluit met Steam er op en dat je dan van je game PC het beeld streamt.

Of wat Heuveltje zegt.

• BlazeMuis
heuveltje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:23:
Vergeet je ook niet dat je muis tobo en geluid dan naar boven moet ?

Eventueel kun je ook zoiets overwegen : http://store.steampowered.com/app/353380/
We spelen met met een xbox one controller en geluid gaat via hdmi dus dat is geen probleem.

Steam link heb ik ook al naar gekeken, maar ik ben bang voor eventuele lag.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

wesley17 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:27:
[...]

We spelen met met een xbox one controller en geluid gaat via hdmi dus dat is geen probleem.

Ik heb daar in het verleden eens mee ge-experimenteerd (tussen 2 steam machines dan, niet specifiek met die link). Rocketleague ging eigenlijk best wel goed, als ik het goed herinder.

Je zou er eens mee kunnen experimenteren als je nog een 2e pc / laptop hebt.

• Flimovic

Flimovic

wesley17 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Wat voor games speel je? Speel je online multiplayer of single player games? Het streamen van beeld vanaf je PC schijnt heel aardig te werken. Maar daar staan vast wel genoeg reviews van online.

• BlazeMuis
Flimovic schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:32:
[...]

Wat voor games speel je? Speel je online multiplayer of single player games? Het streamen van beeld vanaf je PC schijnt heel aardig te werken. Maar daar staan vast wel genoeg reviews van online.
Division (werkt helaas niet via steam streaming) en call of duty, outlast, dead island etc.

Meeste is multiplayer.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09

ThaHandy

Discovery Channel

hdmi 1.4 extender over cat5/cat6?

• BlazeMuis
Het is gelukt.

Wat ik uiteindelijk heb gedaan is een Micro HDMI --> HDMI kabel gehaald, deze door het gat naar beneden en met een adapter weer terug laten gaan naar normale HDMI. Werkt perfect :)
Pagina: 1