Kryo2 D3D probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hallo,

Ik heb een groot D3D probleem met mijn mooie Kyro2.

Als ik de kaart veel belast (hoge res, hoge kleurdiepte, UT of 3DMark), stopt de kaart op een gegeven moment en gaat ie de laatste 3 frames telkens herhalen.
Het vreemde is dan dat de kaart ondertussen wel doorrendert. 3D Mark loopt gewoon verder voor zover ik dat aan de soms veranderende statusscreens kan zien. Ook loopt mijn geluid in UT lekker door.

Vreemd probleem dus. Kan bijna niet aan die kaart liggen, aangezien ie in QuakeIII met 1280x1024x32 4XFSAA als een gek over het scherm raast, zelfs op mijn slome K6.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

duidt op een drijver probleem

www.tradealliance.nl

• _JGC_
  • Nu online
Vergeten te vermelden:

Drivers van die hercules cd's hadden dit probleem per direct, drivers van www.powervr.com (7.11?) hadden dit probleem na een paar minuten.

oh ja: OS is win98, maar als W2K beter is, dan maar 640MB erin en W2K erop >:)

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Bofkont ! Ik krijg mijn d3d niet eens aan de praat met die videokaart. En aangezien ik weiger om in softwaremode te spelen moet ik wel in opengl maar dat is ook al zo buggy als wat. :(

Ik koop binnenkort een geforce 3. :P

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 14:50 schreef Remi het volgende:
Bofkont ! Ik krijg mijn d3d niet eens aan de praat met die videokaart. En aangezien ik weiger om in softwaremode te spelen moet ik wel in opengl maar dat is ook al zo buggy als wat. :(

Ik koop binnenkort een geforce 3. :P
en als je die kyroII nog verkoopt, meel me dan: KyroII@hotmail.com of debiel@inrichting.linuxplanet.nu

greetz

• _JGC_
  • Nu online
Net meel van Hercules binnen. Helaas alleen oplossingen die niet werkten :(

• Remi

Remi

Moo!

Ach hou op joh, ik had problemen met die kaart, zegt Hercules dat ik even een clean install moet doen, ikke doe dus netjes clean install en daarna kon ik echt helemaal niks meer, alle games liepen vast als ik ze starte.

Toen een week gewacht op Win 2K en nu kan ik tenminste weer games spelen maar met de nodige bugjes.

Maar uhhh vertel eens wat heb jij van bugs?

edit:

Naast bovenstaande dan, waarom speel je eigenlijk d3d? Werkt de opengl bij jou ook niet?

• _JGC_
  • Nu online
OpenGL met UT start niet. Als ik die Geforce patch haal (OpenGL update waardoor je met een Geforce S3TC kunt gebruiken), start OGL wel, werkt het redelijk, maar heb ik allemaal beeldfouten en draait het zo sloom als de tering (ik mag dan blij zijn met 20 FPS). Uiteindelijk loopt ie dan ook vast.

En ja: die standaardmail heb ik ook gehad. Ik heb echter wel 100 keer die schone ghostimage teruggezet en werken doet ie met zowel een Savage4 als een Savage2000. Voodoo Banshee en Kyro2 verrekken het gewoon in Direct3D.

• Remi

Remi

Moo!

Bij mij is het zo dat d3d dus niet draait, maar ja dit is bekend bij de kyro 2.

Ik kan nu met Win 2K weer in opengl spelen maar dat is 1 keer en niet weer.

Wat ik dus bedoel is dat als ik 1 keer opengl heb gebruikt, dus met CS, andere games of opengl plugins van winamp. Dan moet ik eerst weer de computer rebooten anders heb ik een raar beeld van hier tot tokyo.

Ik ben die hele mail conversatie met Hercules nu zat dus ik eis nu dat ze mijn probleem oplossen in deze week.
Ik vind het best als ze hem willen testen maar dan sturen ze eerst maar een vervanger toe want ik zit niet graag zonder videokaart. >:)

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
alle mensen met problemen:
IK HEB NERGENS LAST VAN!

Ga eens na of de heatsink van de vidkaart wel warm wordt?(voelen tijdens het draaien). Bij mij werd ie nml eerst helemaal niet warm en dat vond ik nogal :?
Dus heatsink eraf gehaald-> thermal paste was niet voldoende aangebracht :( (alleen de hoeken sloten goed aan). Dus ik opnieuw thermal paste aangebracht. Dit zou een oplossing voor jullie problemen kunnen zijn.

Ten tweede: Ik zie dat je een Super S7 bord gebruikt. Heb je de VIA drivers wel geinstalleerd? ZO nee, doe dat dan en installer de Kyro daarna helemaal opnieuw.

Ten derde: Probeer alle sporen van 'oude' videokaarten te verwijderen... da's soms lastig, maar het is wel van belang.

Welke versie van DirectX gebruik je? Ik gebruik 8.1

Goedluck ermee gasten ;) , PowerPee

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:49

Wiebbe

<none />

was het maar waar..
ik vind dat ik een kut fps heb in sommige games.
quake 3 loopt erg goed, (170 fps op normal settings) maar in halflife iets van 50 ofzo (in 1024/786) das dus triest :(
khoop dat ik het beter kan krijgen met nieuwe drivers ofzo.
Trouwens, de temple demo hapert..
hoort dat?

Wiebbe

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

welke drivers kun je het best gebruiken met de KyroII in win2k? De laatste van PowerVR of van Hercules zelf?

LaTiNo

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
Op maandag 25 juni 2001 18:02 schreef _JGC_ het volgende:
En ja: die standaardmail heb ik ook gehad. Ik heb echter wel 100 keer die schone ghostimage teruggezet en werken doet ie met zowel een Savage4 als een Savage2000. Voodoo Banshee en Kyro2 verrekken het gewoon in Direct3D.
Wil niet rot doen maar een image terugzetten is geen clean install...
Als je bv in die oude image een videokaart geinstalleerd hebt blijven die lekker achter...

Met een clean install wordt bedoeld:

C:\Format c:

En dan helemaal bij het begin beginnen...

• Remi

Remi

Moo!

Op dinsdag 26 juni 2001 19:34 schreef PowerPee het volgende:
IK HEB NERGENS LAST VAN!

Ga eens na of de heatsink van de vidkaart wel warm wordt?(voelen tijdens het draaien). Bij mij werd ie nml eerst helemaal niet warm en dat vond ik nogal :?
Dus heatsink eraf gehaald-> thermal paste was niet voldoende aangebracht :( (alleen de hoeken sloten goed aan). Dus ik opnieuw thermal paste aangebracht. Dit zou een oplossing voor jullie problemen kunnen zijn.

Ten tweede: Ik zie dat je een Super S7 bord gebruikt. Heb je de VIA drivers wel geinstalleerd? ZO nee, doe dat dan en installer de Kyro daarna helemaal opnieuw.

Ten derde: Probeer alle sporen van 'oude' videokaarten te verwijderen... da's soms lastig, maar het is wel van belang.

Ja dat is ook zo vreemd, een vriend van mij heeft precies dezelfde kaart op de dezelfde dag in dezelfde winkel gekocht en die heeft nergens last van. :(

Heb trouwens koelpasta gecheckt maar was niks mee, zat genoeg op en het was goed verspreid.

Dus ik heb nu een e-mail gestuurd Hercules en de winkel waar ik hem heb gekocht hoe ze mijn problemen gaan oplossen. :)

Heb voor de zekerheid toch maar een Asus V8200 Deluxe gekocht. Voordat je het weet zit je zonder videokaart en daar heb ik absoluut geen zin in.

• Danfoss
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Lol, omdat ie anders ZONDER videokaart zit koopt ie tijdelijk? een Asus kaart van 1000 piek :?

Sys Specs

• Remi

Remi

Moo!

Op woensdag 27 juni 2001 21:40 schreef Danfoss het volgende:
Lol, omdat ie anders ZONDER videokaart zit koopt ie tijdelijk? een Asus kaart van 1000 piek :?
Ja ik moet er niet aan denken dat ik niet kan gamen omdat die flikkerkaart van Hercules er ineens mee stopt. :P

• _JGC_
  • Nu online
Op woensdag 27 juni 2001 15:38 schreef tspawn het volgende:

[..]

Wil niet rot doen maar een image terugzetten is geen clean install...
Als je bv in die oude image een videokaart geinstalleerd hebt blijven die lekker achter...

Met een clean install wordt bedoeld:

C:\Format c:

En dan helemaal bij het begin beginnen...
Image is als volgt tot stand gekomen:

format c:/q
windows installeren
4in1 erop
DX8.0a erop
ghost runnen

geen andere videokaart geinstalleerd dus. Alleen de standaard PCI VGA voor de Kyro2 die erin zat op dat moment.

• dizzytal
  • Niet online
Hmmm, lijken me toch echt allemaal "complete" configuratie problemen of software matig.

Ik heb sinds uur 0 een Kyro (de Hercules) en nog echt geen probs gehad, heb o.a UT, Q3 (jaja zelfs die, ff geleend) P.IGI, DF3LW SeriousSam (sommige speel ik nog steeds trouwens) UT in D3D geen probleem frame rates staan wel in het grote Kyro topic als dat nog leefd...

Ik denk dus dat je maar gewoon veel moet expirenteren... misschien eens oudere drivers proberen dan steeds maar het nieuwste van het nieuwste. Ikzelf heb " tijden" met de standaard drivers gedraaid, nooit problemen...

Tja en dat Hercules en zo'n winkel je niet kunnen helpen is logisch. Die komen allemaal aan met standaard oplossingen, omdat de 100% goede werking natuurlijk afhankelijk is van veel meer zaken dan alleen de kaart.

edit:
misschien dat je hier wat vindt http://paraknowya.com/discus/

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Probeer deze drivers dan es : http://europe.hercules.com/support/links.php?lk=19
Ik heb tot heden nog nergens problemen mee gehad !

• Remi

Remi

Moo!

Op dinsdag 26 juni 2001 19:34 schreef PowerPee het volgende:
IK HEB NERGENS LAST VAN!

A-ha ! Ik heb net even mijn kaartje aangeraakt en dat ding word over de hele printplaat superheet, je kan hem nauwlijks vasthouden. :(

Er lag ook nog een zwart stukje plastic op mijn geluidskaart, die bleek van de gpu-koeler te wezen dus nu weet ik meteen waar dat irriterende geluid vandaan komt. :D

Nah ja ik verwacht mijn nieuwe videokaart over een paar uurtjes. >:)

Weet iemand ook dat ik nu bij de winkelier of fabrikant moet wezen voor een nieuwe gpu-koeler?

• dizzytal
  • Niet online
Beste (snelste) is om direct naar de fabrikant te gaan.. Winkels hebben die dingen niet standaard liggen, die moeten ze ook bij de fabrikant (de distuributeur heeft zo vaak ook niet) halen. Dan zit je dus altijd met een tussen persoon. Gewoon Hercules ff mailen..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• PowerPee
Okee!!

Ik moet wel even erbij melden dat mijn PCB ook heel heet word..niet heel...maar toch.

De koelpasta was wel goed aangebracht op de GPU, MAAR desonks sloot het niet goed aan met mijn blauwe koeler orbje :( Het was gewoon te krom >:)
Nou ja goed, dan maar wat meer pasta.

Oh, BTW: Heb je in je BIOS 4xAGP en fast writes wel uit staan? Kan ook wel helpen met stabiliteits problemen.

én, misschien is het een idee om DX81(beta)te installeren omdat deze aangepast schijnt te zijn voor de KYRO. :) :)

Goeluck, P.

Verwijderd

Ik lees het al alleen maar problemen met kyro2...
Ik blijf bij mijn rotsvaste geforce 2 pro :z

• PowerPee
Op vrijdag 29 juni 2001 16:14 schreef SickBastard het volgende:
ROT op als je niks nuttigs hebt te zeggen :( :r

• Garibaldi
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Amen.

* Garibaldi is sinds vanmiddag ook lid van de tevreden Kyro2 gebruikers...*

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 16:14 schreef SickBastard het volgende:
Ik lees onderweg wel degelijk ook goede ervaringen met deze kaart.

Een vriend van mij gaat er misschien een aanschaffen. ben zeer benieuwd. Ondertussen blijf ik nog aan mijn radeon 64ddr+ramsinks+blorb+se bios 8-) plakken

• Remi

Remi

Moo!

Ik heb nu 2x 8cm ventilators boven op mijn videokaart liggen ook heb ik een 4cm ventilator naast de blue orb gemikt, de kaart is nu weer helemaal koel maar ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Dus ik mag nu wel gaan aannemen dat het een hardwarematig probleem is. :(

• _JGC_
  • Nu online
Zelf heb ik dus geen enkel probleem met OpenGL. Direct3D loopt dus gewoon shit hier. Heeft helemaal nix te maken met slechte hardware, is gewoon een regelrechte RAMPdriver.

* _JGC_ gaat die nieuwe herc drivers testen

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Op dinsdag 26 juni 2001 20:17 schreef Wiebbe het volgende:
was het maar waar..
ik vind dat ik een kut fps heb in sommige games.
quake 3 loopt erg goed, (170 fps op normal settings) maar in halflife iets van 50 ofzo (in 1024/786) das dus triest :(
khoop dat ik het beter kan krijgen met nieuwe drivers ofzo.
Trouwens, de temple demo hapert..
hoort dat?

Wiebbe
speel je dan counter-strike? want dat telt natuurlijk niet want dan heb je te maken met je chokes

• _JGC_
  • Nu online
Arg, nooit meer een shorb voor mij...

Heb net de shorb erafgehaald, met 2 elastieken de heatsink van mijn Savage4 erop gezet met wat pasta ertussen (dat ding is precies evengroot als de kyro2 chip en is ongeveer 0,5cm hoog). Toen een sunon processorfan erop (die een Cyrix M2-200 en een K6/2-350 perfect cool weet te houden). Nu kan ik alles op de hoogste resoluties draaien. Schijnt dat OpenGL iets wordt benadeeld door mijn CPU, waardoor die Kyro2 nix heeft te doen.

edit:

Hmm, toch mis dus :(
Werkt nog steeds niet. Weer dat heen en weer probleem met de laatste 3 frames. Nu dus alleen geen instant lockups meer

Verwijderd

nogmaals _jgc_, als je em kwijt wilt meel je maar, voor een redelijke prijs wil ik em wel overnemen (ook de problemen ;) )
jah, ik ben zo op zoek naar een 2e hands kyroII omdat ik als 13jarige nog niet genoeg geld heb om die kyro voor m'n duron en nog een voodoo te kopen voor m'n celly.

greetz

• _JGC_
  • Nu online
Het klinkt waarschijnlijk net zo debiel als je nickname, maar ik ben een tweaker die niet van ophouden weet. Ik heb in maart 2000 een Savage4 gekocht met soortgelijke problemen. Ik heb toen 4 tweakdrivers gemaakt, waarbij de 4e niet op mijn systeem wilde draaien. Pas bij de 5e zag ik dat mijn SDRAM niet op de volle 100 wilde lopen. Pas bij de 7e (bijna een jaar later, december 2000) kwam ik erachter dat mijn mobo geen hyunday luste.

Vervolgens koop ik ook nog es 2e hands de rampzalige opvolger van die kaart: Viper2.

Het gaat dus nog wel ff duren (jaartje?) voordat ik de moed opgeef met dit ding. Eerst maar es een nieuw mobo, kijken we dan wel weer.

• Remi

Remi

Moo!

*UPDATE*

Volgens mij is mijn videokaart nou echt kaduuk, ik heb zonet 20x moeten rebooten en niet 1 keer heb ik kunnen gamen. :(

Het kan geen hitteprobleem meer wezen omdat ik dit nu heb opgelost. Maar er zijn nog steeds een paar dingen die het kunnen zijn.

Slechte drivers
Non-compatible Direct X
Errors met mijn eigen hardware maar dan zal dit het eerste stukje hardware zijn die problemen heeft met mijn systeem.
Verder kan het alleen nog maar een hardwarefout van de videokaart zelf zijn.

Ik heb wat screenshots gemaakt van Counter-Strike, dit is dus hoe het er bij mij uitziet. LINK
Deze beelden krijg ik dus voor mijn neus :+
maar dan wel 5 per seconde van deze krengen.
(nu weet ik meteen waarom die epilepsie waarschuwingen in de handleidingen staan) >:)

Ik ga Breet Computers maar eens vragen om een RMA formuliertje want ik vertrouw de boel niet. Ik heb mijn nieuwe videokaart gelukkig al besteld want anders kan ik nog langer wachten totdat ik weer kan gamen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Holy shit, die beelden zijn behoorlijk fokt op! Hopelijk werkt een andere kaart beter voor je, bij mij was het gewoon kaart (Hercules 3D Prophet 4500) erin en alles werkte direct. Drivers lijkt me dus niet.

Suc6 iig.

PC Specs

• _JGC_
  • Nu online
Dit is ook de eerste kaart die bij mij zo kut doet. Misschien een produktiefoutje? Misschien zijn we beide ietwat ongelukkig?

Overigens als Direct3D niet hangt, haal ik in 1280x1024x32 dezelfde scores als in 1024x768x16. Ligt dus duidelijk aan mijn CPU dat de performance ietwat brak is...

Volgens mij kan het ook helemaal niet aan mijn chipset liggen. OP mijn systeem heb ik met alle AGP drivers getest en 3.56 uit 4in1 4.17 als beste bevonden (snelste). alle 4.x versies lieten mijn Savage4 toen niet booten.

• _JGC_
  • Nu online
Hehe, probleem opgelost:

Defer Render Until Flip aanzetten in je 3D Optimisations.

Dit maakte bij mij S3 Metal ook altijd wat sneller en stabieler, dus waarom hier niet hetzelfde :P

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waar een beetje tweaken al niet goed voor is, eeeh :9
Pagina: 1