Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aandeel glasvezel in Nederland groeit naar 14 procent

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:13
Uit de inleiding:
Zowel de afname van glasvezel en de kabel, als die van dsl groeit nog steeds in Nederland.
Da's een kromme zin! Ik snap wat er bedoeld wordt, maar je kan het lezen als "zowel de afname van glasvezel en de kabel, als de afname van dsl, groeit nog steeds" - wat niet klopt met de inhoud.

Beter lijkt mij:
"Zowel de afname van glasvezel en kabel, als de toename van dsl, zet nog steeds door in Nederland."

Verder vind ik de keuze voor de grafiekstijl wat onhandig: je ziet nu op het eerste gezicht vijf identieke staafjes, pas bij het hoveren zie je aan de getallen wat er verandert - ofwel, de grafiek zelf draagt niet bij aan het verduidelijken. Dan was een tabel handiger geweest, of een grafiekstijl waarbij de toename/afname zichtbaarder is.

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:23

ikvanwinsum

/dev/null

Ik moest hem ook 3x lezen voordat ik hem begreep. Misschien een idee om het woord afname in dit verband te vermijden?

Ik denk niet dat de zin die jij suggereert de betekenis dekt. Aangezien het aandeel glasvezel gestegen is lijkt me het logisch dat er meer glasvezel is afgenomen.

Wat ik eruit begreep is:
Zowel glasvezel als dsl en kabel wordt meer afgenomen.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:40
Het gebruik van het woord afname kan het beste vermeden worden. In dit artikel wordt het woord afname toegepast in de context van gebruik:

In het eerst kwartaal van 2016 steeg de afname van glasvezel met 5 procent,

Maar ook in de context van een dalende getalsmatige verandering:

Telecompaper verwacht dat het aantal aansluitingen op glasvezel en de kabel blijven groeien en een komende afname van dsl kunnen compenseren.

Mag ik de eindredactie verzoeken om de stijlgids aan te passen en het woord afname op de zwarte lijst te zetten? Er zijn genoeg synoniemen, die niet deze problemen met zich meebrengen.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Waarvan akte: nieuws: Aandeel glasvezel in Nederland groeit naar 14 procent

Gebruik van die term in deze context is inderdaad niet handig. :P

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 19:55
Over de grafiek bij dit artikel, ik wordt scheel als ik moet zien waar de verschillen zitten. Wellicht is een lijngrafiek met ieder component vanaf 0 tellend handiger dan een stacked bar.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Zoiets DaCoTa? nieuws: Aandeel glasvezel in Nederland groeit naar 14 procent

Vind ik persoonlijk wel wat overzichtelijker idd
Pagina: 1