PC start niet meer op [Win10]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 22:48
Hallo allemaal,

Sinds gisterochtend start de PC van een van mijn vrienden niet meer op, en heb ik de taak gekregen om het te herstellen..

Volgens hem zat hij gewoon GTA V te spelen, waarna er een blue screen kwam en de PC direct opnieuw opstarten.
Nu is het probleem, dat windows gewoon niet wilt laden, het windows 10 logo verschijnt, en ongeveer 30 seconden later de PC herstart, en dit blijft hij herhalen.
Ik heb 1x een foutmelding kunnen waarnemen, die te maken had met regedit.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
  • Ik heb geprobeerd een recovery disk van windows 10 het systeem te herstellen via 'Reset PC', echter blijft dit hetzelfde probleem geven.
  • Zodra ik in safemode ga, blijft dit probleem zich voordoen.
PC Specs
Hieronder zijn PC specs (toevallig hetzelfde als mijn PC op het OS na)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 234,99€ 234,99
1Asus H87-PRO€ 0,-€ 0,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 335,-€ 335,-
1Spire Savit 6003€ 0,-€ 0,-
2Acer G226HQL Zwart€ 0,-€ 0,-
1Razer Deathadder Chroma€ 73,80€ 73,80
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 114,95€ 114,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 758,74

Toevoegingen
Ik had nagevraagd of hij het erg vond als zijn data verliest. Dit vindt hij erg, maar niet rampzalig.
Helaas is hij zijn product code verloren met het wisselen tussen een case, waardoor hij de productcode niet meer weet.

Mocht iemand een oplossing hebben, of er is iets in onduidelijk dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Data hoef je niet te verliezen als je een backup op een externe schijf maakt met een live-cd/usb.
Daar zou ook wel ergens de productcode mee te backuppen zijn.
Ik zou daar eerst eens mee opstarten een ubuntu-usb en dan kijken of hij stabiel draait.
Geen overclock of iets dergelijks?
Je kan ook proberen Windows opnieuw te installeren op een lege partitie/schijf, kijken of een verse installatie wel gewoon werkt. Zo ja, dan zou de oude nog te herstellen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoals soldaatje. Je kan eerst ook snel even de grafische kaart eruit halen en video op moederbord aansluiten.

oh, en de produktcode voor windows heb je niet meer nodig, want is al geactiveerd voor die computer.

[ Voor 32% gewijzigd door Reepje op 06-06-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Na een aantal keer niet-succesvol gestart te zijn kom je in een soort Recovery scherm terecht. Daar kan je bij geavanceerde opties aangeven dat het systeem niet automatisch opnieuw moet starten bij een fout (BSOD).

Krijg je daar wat meer informatie uit ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Soldaatje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:58:
Data hoef je niet te verliezen als je een backup op een externe schijf maakt met een live-cd/usb.
Ik zou daar eerst eens mee opstarten een ubuntu-usb en dan kijken of hij stabiel draait.
Je kan ook proberen Windows opnieuw te installeren op een lege partitie/schijf, kijken of een verse installatie wel gewoon werkt. Zo ja, dan zou de oude nog te herstellen moeten zijn.
Hij heeft niet lopen overclocken, en alles staat op default, dit heb ik ook gecontroleerd en met de bios nog eens op de knop 'Reset default' gedrukt.
Reepje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:08:
Zoals soldaatje. Je kan eerst ook snel even de grafische kaart eruit halen en video op moederbord aansluiten.
Ik heb geprobeerd of het hielp om de grafische kaart eruit te halen, dit heeft geen effect.
Glashelder schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:11:
Na een aantal keer niet-succesvol gestart te zijn kom je in een soort Recovery scherm terecht. Daar kan je bij geavanceerde opties aangeven dat het systeem niet automatisch opnieuw moet starten bij een fout (BSOD).

Krijg je daar wat meer informatie uit ?
De PC heeft 2 uur aangestaan, en ik krijg geen recovery scherm. hij blijft in een bootloop hangen. De enige error die ik heb gezien was dat er iets mis was met de Windows Registry Editor maar er stond niet bij wat, en de PC was te snel met herstarten om een foto te maken zodat ik de error code kon opzoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 06-06-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

En als je de PC in die bootloop gewoon een aantal keer hard uitzet (stroom eraf). Hij moet dan na een aantal keer toch echt in de recovery modus terecht komen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Glashelder schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:21:
En als je de PC in die bootloop gewoon een aantal keer hard uitzet (stroom eraf). Hij moet dan na een aantal keer toch echt in de recovery modus terecht komen..
Ik zal het zodra ik terug kom van mijn werk proberen.
Soldaatje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:58:
Zal het lukken met een programma als: ProduKey?
De HDD zit nu samen met een andere HDD (waarop windows 7 zit) aangesloten in de PC, ik kan dus booten vanaf windows 7 en ProduKey draaien als het werkt.

Edit: Ik zie net dat ProduKey momenteel nog geen support heeft voor Windows 10, maar wel voor 8 zou dit gevolgen kunnen hebben op de werking of het decoderen van de key?

[ Voor 7% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 06-06-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Ik heb het probleem kunnen oplossen met dank aan wat medewerkers bij Microsoft.

Ik had een clean install gedaan op de PC, en later ingelogd op het account waarmee de persoon was aangemeld.
Daarna moest ik met Microsoft bellen, en na 2 uur heb ik een activeringscode ontvangen, die ik kon gebruiken.

Bedankt allemaal voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hmm ja typisch 'The Microsoft way'..gewoon een nieuwe install :+

Dat is ook een 'oplossing' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Glashelder schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:30:
Hmm ja typisch 'The Microsoft way'..gewoon een nieuwe install :+

Dat is ook een 'oplossing' :p
Ik kwam zelf meer op dat idee, hun kwamen met allerlei ideeën die het kon oplossen, maar tegelijk wisten ze ook weer niet zeker of het ging lukken.
Doordat ik de account gegevens had waarmee de persoon zich op de computer had aangemeld, konden hun voor mij weer met die gegevens de productkey vrijgeven.

Al met al dus geen idee van Microsoft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Zorg dat in de BIOS de schijf niet in IDE of RAID modus staat. Dit overkwam een bekende en mijzelf ook een keer en dit bleek de oorzaak te zijn. De schijf moet dus over het algemeen in AHCI modus staan.

Laat maar, zag dat het al "opgelost" was met een herinstallatie. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door mrtnptrs op 11-06-2016 17:18 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Pagina: 1